yani🍀 - főkép
>> SzervizAlfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2016-05-04

Már egy ideje elég idegesítő nyikorgás volt hallható az autó jobb elejéről. Lógni semmi nem lóg, azt többször több helyen is megnéztük. Sikerült megállapítani, hogy a felső lengőkar szilentjei nyikorognak. Ma kicseréltük TRW került bele. Végre ismét csend honol, kormány tekerés közben.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2016-05-04

A TBi-be is szerettem volna egy navis fejegységet, így a korábbi bloghoz hasonlóan ebbe is beépítettem egyet. Most egy Pioneer AVIC F930BT fejegységet sikerült beszereznem. Megpróbáltam a gyári B&M mikrofont használni, de sajnos csapnivaló volt a minősége, így egy plusz mikrofont is be kellett építenem. A középkonzol is megújult, kapott egy kevlár borítást.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2016-04-03

Már a harmadik különböző típusú LED-es izzót próbálom ki a rendszámtábla világításában, de valamiért mindegyik néhány hét után elkezdett villogni. Mindent többször átnéztem, de kontakthibát nem találtam.. Az izzókban több LED is van, amelyek közül több is meghibásodott.. Meguntam, hogy néhány hetente cserélnem kell, ezért más megoldáson gondolkodtam. Párom autójában fél éve használok LED szalagot hasonló igénybevétellel és ott még nem volt hiba. A LED szalagokat 3-as egységenként lehet darabolni. A egy-egy nyáklemezre ragasztottam majd beforrasztottam. A nyák lemez hosszabb, mint a a szalag, így bedugható a foglalatba. Kíváncsi leszek a tartósságra.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 2.0JTDM 170LE // 2015-07-04

A 159 tervezői nem tartották kritikusnak, hogy figyelmeztető jelzést tervezzenek a típusba.Sajnos az élet nem igazolta őket, mivel pl. a 2.0JTDM-ek esetében is előfordulhat olyan hűtőfolyadék szivárgás, amit a tulajdonos nem biztos, hogy észrevesz.
Az alábbi leírás szerint néhány ezer forintból elkészíthető egy jelző "rendszer", amivel egy esetleges több 100 ezres kiadástól tudjuk magunkat megkímélni.
A megfelelő szintjelző kapcsoló kiválasztása:
Sajnos a 159 kiegyenlítőtartálya erősen korlátozza a beépíthető kapcsolók számát.
Első gondolatom egy ultrahangos szintjelző beépítése volt, mivel relatív kis méretű és nem tartalmaz mozgó alkatrészt. Ugyan nekem volt is egy ilyen a fiókomban, de után építésre nem javasoltam volna, mivel beszerzési ára nagyon magas. Néhány napi keresgélés után erre a kapcsolóra esett a választásom.
Megrendeltem, a szállítási idő kb. 10 nap volt. Mivel a Kapcsoló teljes hossza 120mm, így a kapcsoló úszó része csak a folyadékszint maximumot tudta volna érzékelni,ezért szükség volt egy hosszabbító közdarabra
Az első képen a kapcsoló a közdarabbal szerelve látható. A kapcsolót. 30mm-el kell meghosszabbítani. így a minimum szint alatt 10mm-el fog jelezni.
A kiegyenlítő tartály kivétele és kifúrása:
A kiegyenlítő tartályból a hűtőfolyadékot egy 60ml-es fecskendőre húzott benzincsődarabbal szívattam ki. A folyadékot egy üres ásványvizes palackba gyűjtöttem. Amikor üres volt a tartály levettem a két tartályrögzítő anyátt,lepattintottam a
bilincseket. A tartályt így cseppmentesen lehet a motortérből kivenni.
A tartályra a 2-es képen látható helyen kell egy 10mm-es furatot készíteni. Ezután beszereltem a kapcsolót és visszahelyeztem a tartályt az autóba. 3. kép
Az úszókapcsoló bekötése az autó elektromos rendszerébe:
A legegyszerűbb megoldás a fékfolyadék szintjelzőkapcsolójára kötni az úszókapcsolót. Így nem kell messzire vezetni a csatlakozó vezetékeket. A fékfolyadék visszajelentő vezetékeket a csatlakozó burkolata alatt bontottam meg. A vezetékeket összeforrasztottam, zsugorcsővel és bandázsszalaggal szigeteltem, majd egy gégecsőbe húztam. Beépítettem egy csatlakozót is aminek másik oldalára a hűtőfolyadék tartályba épített kapcsolóra menő vezetéket forrasztottam rá˝ az előbbiekhez hasonlóan, így a hűtő-folyadéktartály a csatlakozó széthúzása után külön is eltávolítható. 4. és 5.kép
A bekötés után természetesen ki is próbáltam. Tökéletesen működik, a műszerfalon megjelenik a piros felkiáltójel és középen a szöveges üzenet, miszerint a fékfolyadék szintje alacsony.
Akinek esetleg az után építéshez szüksége van segítségre keressen nyugodtan!

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 2.0JTDM 170LE // 2015-02-10

Az autót B&M Nav-os fejegységgel vettem, de sajnos valamilyen oknál fogva a szoftver frissítése után már csak B&M-ként működött az egység. Nagyon nem bánkódtam, mivel igazából térképet nem is nagyon találni hozzá, így fejegység csere mellett döntöttem.
Szóba jött a típus specifikus kínai egység is, mivel azt csak be kell tenni a gyári helyére, Külön adapter nélkül kezelik a kormányon lévő gombok, stb. Mivel külföldi fórumokon nem igazán jó a vélemény ezen készülékekről, más irányba kezdtem nézelődni.
Ebay-en sikerült kedvező áron egy Clarion NX501EAV fejegységet beszereznem.
A fejegység mellett kellet még egy autóspecifikus beépítőkeret és egy CAN-BUS adapter, valamint egy fantomtáp az antennaerősítő tápellátásához.
Beszerelés:
Óvatosan ki kell emelni a váltókart körülvevő takarólemezt, kikapcsolni a váltószoknyán található patentet, így a takarólemez eltávolítható. A középkonzol szellőzőinek eltávolításához 2-es hegesztőpálcából csináltam célszerszámot. A pálcát U alakban, majd a két végét 5-5 mm hosszban 95 fokban visszahajtottam.
A "célszerszámot" bedugtam a szellőző rostélyán keresztül addig amíg a két végén a kampók be nem akadtak a szellőző hátsó peremébe.(8-10cm kell kb. betolni az eszközt) Ez után könnyedén kihúzhatóak a szellőzők.
A gyári rádió kivételéhez a szabványos kiszedőt használtam.
A középkonzolt 6 csavar rögzíti, 2 alul, 2 a rádió befogó kereten keresztül, kettő pedig a két szélső légbefúvó nyílásában. A csavarok kivétele után a burkolat könnyen kihúzható. A klímavezérlő, a gyújtáskulcs és a startgomb csatlakozóit lehúzva eltávolítható.
A B&M egységet kikötöttem, csatlakozóit elszigeteltem, majd a kábelköteget visszahúztam a műszerfal alá. A gyári GPS antennának más csatlakozója van, mint amilyen a Clarion fejegységhez szükséges így, mivel a csatlakozót nem akartam levágni a rádióhoz kapott antennát kellett beépítenem. Ennek szerintem legjobb helye a műszerfal tetején található légbefúvók között van. (2-5. kép)
A gyári USB aljzatot szétszedtem és egy mezei USB hosszabbítót rögzítettem bele. (6-7.kép)
Mivel sajnos a középkonzol alu borításán volt néhány karcolás, ezért a annak fóliázása is megtörtént.
A z összerakás értelemszerűen fordított sorrendben történt. A gyári URH antennához szükséges egy fantomtáp beépítése, mivel az antennában található erősító korábban a gyári fejegységből kapott tápellátást.
A B&M kiszerelése után a Km számláló villogással jelzi, hogy a nem találja a CAN-BUS rendszer. Ezt FES-MES-en keresztül egy proxi rendezéssel lehet orvosolni.
(köszönet érte droberto-nak)