Tagok >> Greentimus >> 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V >> Blog
- Típus:159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:fekete
Sajnos a rosszul indulás még mindig jelen volt, és a lendkerék indulás közbeni kerregése eléggé bosszantó kezdett lenni. Jött a tavasz és 20 fok felett (május, június, július) rendesen küzdött az autó, hogy beinduljon, közben hibákat sorolt fel a
kijelző. Az aksi új volt, máshol kellett keresni a hibát. Zsoltinak és Ferkének is fel lett adva a lecke.
Videókat is csináltam a jelenségről, mert pont egy borongós héten volt leadva Zsoltinak az autó és pöccre indult, tehát nem tapasztalt semmi hibát. Kellett bizonyítékot felmutatnom, hogy nem bebeszélem magamnak a jelenséget.:)
Május 24: link
Június 4: link (Ekkor volt egy tipp, hogy talán a nem gyári JVC fejegység a hibás, ezért néztem meg rádióval az indítást)
Egyik pénteken (január 29) a mélygarázsban nem indult szépen a kocsi. Felhúzott és rá is írtam Ferkére, hogy csináljunk vele valamit.
Vasárnap leadtuk a kocsit.
Nyomásszabályozó szelep volt a ludas, illetve 4 gyertyát is cserélt. Pénteken elvitte futóműveshez is, aki megállapította, hogy az első futómű rendben van, viszont hátul a stab pálcák és a szilentek már cserések lesznek, az nyekereg féloldalas mozgásra (feljáróra felgurulás közben). Szombaton érte mentünk és hazahoztuk. Már jobban indul.
Nyomászabályozó szelep: 25.000 Ft
Gyertyák (Bosch): 5300 x 4 db: 21.200 Ft
Munkadíj: 10.000 Ft
Futóműves: 2000 Ft
Január 24-én vasárnap Zéhez került újra az autó (Tozonak elvittem a váltó bowdenemet, de végül nem kellett. Az autóját rakták össze vasárnap.), mert visszahúzó tekercsre tippeltünk az indulásnál fennálló fura hangnál. Keddre ki is cserélte Zé, de a hang megmaradt. A lendkerék lesz a ludas, cserélni kell idővel...
Sajnos ahogy megjött a hideg (5 fok alatt), egyre nehezebben indult be a kocsi. Volt, hogy már 7-et tekert az önindító. Nem bírtam tovább és Zéhez elvittem az autót.
Zsolti (Zé egyik munkatársa) kezelésbe vette az autót. Kimérte az injektorokat, a gyertyákat, a motor hengerenkénti veszteségét hidegen és az aksit. Kiderült, hogy a kocsi rendben van, de az aksi "kuka". Nála már alig pörgette az önindítót.
Szerencsére egy aksicserével megúsztam a dolgot és megerősítést kaptam, hogy a motor sokáig el fog menni.
Aksi: Exide Excell EB740 74Ah 680 A: 25.000 Ft
Mérések: 10.000 Ft
A mérés eredménye:
1. henger: 20%
2. henger: 26%
3. henger: 21%
4. henger: 21%
Egy erős közepes állapot.
Szerkesztve: Mégsem oldotta meg az új aksi a nehezen indulást. Javítás folyamatban...
Már egy ideje keveselltük a tompított fényerejét. Iszonyat gyenge volt. Vettünk Tungsram Megalight Ultra 120%-ot, amely sokkal korrektebb a régi izzóknál. Majd csak azt kell kiderítenem, hogy lámpa polírozás javítana bármennyit is vagy ez ennyit tud. Tehát sokkal jobb lett, de el tudnék képzelni még ennél is nagyobb fényerőt.
Nem kizárt, hogy már megvételkor sem működött a fényszóró magasság állítás. Sima lámpás verzióm van, nem Xenon. Tozo tippjéra a körülötte levő kis ajtó le-fel tétele közben eshetett ki a kis réz fémérzékelő lapka. Vettem Alfa Depoból egy bontott kapcsolót, átraktam az enyémbe a fém lapkát és újra működik a magasság állító. Persze így van feleslegben egy kapcsolóm, melynek 98%-a megmaradt a csere után...
Az ausztriai kellemetlenségek után felhívtam Dudás Zolit és elmeséltem mi történt. 3-án fogadott is minket. A javítás 13-ára készült el.
Ezeket javították:
- Turbófelújítás (115.000 Ft)
- Klímakompresszor felújítás+töltés (60.000 Ft)
- önindító felújítás (20.000 Ft)
- olaj+szűrők (20.000 Ft)
- munkadíj (30.000 Ft)
Múltkor volt már porlasztócserém és váltó felújításom. Lassan "új" lesz a kocsi.
Részletesebben:
Turbo: kipufogó oldali lapátkerék sérült volt, tengely égett, kopott, a geometria akadt a koksztól
Klíma: már egy ideje búgott a klíma, ezért kértük, hogy nézzenek rá. Nyáron már 2x volt a kocsi a Hüllő Kft-nél, de harmadikra nem kértünk belőlük. A diagnózis: a kompresszor lóg, csapágyas, ház tömítetlen és ereszt (zöldes folyadék), alig volt benne olaj (egy "gyűszűnyi").
Önindító: náluk egyszer nem indult gombnyomásra, csak kattant, a behúzó tekercset kellett cserélni és kapott új szénkeféket is
Olaj: Motul 8100 X-Clean 5W-40
Észrevették, hogy az első alsó lengőkarok szilentjei kezdenek átszakadni. A kiadás mértéke miatt abban maradtunk, hogy majd ha kopog cserélve lesznek (lehet csak a szilentek ha a gömbfej jó állapotú).
Korrekt, szimpatikus csapatot ismertem meg bennük. Jó munkát végeztek.
A 3 napos Soproni/Ausztriai kiruccanásukra a mi Alfánkkal mentünk 4-en. Teljesen jó volt minden egy darabig. Aztán indultunk volna fel Schneebergben az egyik csúcsra autóúton, de a parkolóból kifele menet- amely meredek részen volt- 3x lefulladtam az autóval. Ezt annak tudtam be, hogy nem régóta van jogsim, biztos bénázok. Visszatolattam és mikor tiszta volt az út lendületből jöttem ki balra a meredek útra. Na itt már éreztem, hogy gond van. Egyesben 2000-ig pörgött fel az autó és iszonyat lomha volt. Ránéztem a turbonyomás mérőre és a mutató meg sem mozdult, alapállapotban volt. Visszatolattam a parkolóba és jöttek a telefonálgatások. Végignéztem a gumicsöveket a turbon, de rendben voltak. Végül jobb ötlet híján visszaindultunk Sopronba a szállásra. Elég nagy szenvedés volt sima szívó dízelesként hazavergődni. Némely emelkedőn éppen hogy átment az autó. Forgalmi akadály voltunk. A szálláson laptoppal és Multicuscannel ránéztünk, de semmi hibakód volt. Másnap hétfőn szerettünk volna hazaindulni Pestre, de előtte kerestünk helyben szervizet, hogy nézzenek rá. Nem akartunk nagyobb kárt tenni a kocsiban a 200 km-es hazaúttal. Egyikben sem fogadtak sajnos, viszont egy ex-Alfa tulajos szervizes egy "mindenhezértünk" szervizben ránézett. Nem tudta mi a baj, de szerinte haza tudunk vele jutni. Közben a 159-es topicban kaptam egy győrszentiváni Amores szervizes elérhetőségét Lali75 személyében. (Gpek ajánlotta, köszönöm neki.) Ő fogadott minket, csak jussunk el addig. Sopron után a második faluból kifele jövet hirtelen ugrott az autó és a mutató is megmozdult. Visszatért a turbo! Nagyon örültünk, gyakorlatilag Lali75 felé "hibátlan" autóval haladtunk. Megbeszéltem vele, hogy ettől függetlenül elmegyünk hozzá és nézzen rá a Párducra.
2 féle Légtömegmérő hibakódot olvasott ki, de semmi egyéb hiba nem volt. A DPF 104%-on volt, egy kényszerített regent csinált, ami 99%-ra vitte le a eltömődöttségét. Elég hamar abbahagyta a program, ez kicsit fura volt. Magára a turbóra nyomásmérővel nézett rá, de tartotta a nyomást. Abban maradtunk, hogy a DPF miatt kicsit nyomjuk meg neki autópályán. Nem sokkal később a pályán megjelent a rettegett sárga motorjel "Have engine checked" felirattal. Mi egyből a DPF-re fogtuk. Amúgy sokkal erősebb volt így is az autó, mint turbo nélkül. Hazaértünk épségben, Tozohoz este még elugrottunk egy kényszerített regenre. Rádugtuk az ELM-et és kiderült, hogy nem a DPF a ludas, azt pont Pesten regenerált 87%-ra. Ez a hibakód volt eltárolva a rendszerben:
P0237 - Turbo pressure.
Elvileg 3000 mBar-os Boost pressure-nél nyomásnál dobta be ezt a hibát. Egy kigyorsításnál történhetett. Így utólag azt is megfigyeltünk, hogy az eset óta fütyül a turbo, pedig Ausztria előtt hangtalan volt. Lehet a turbo geometria ragadt be a dzsuvától?
Na ebből szerviz lesz.
Elvittük a kocsit lámpa beállításra a Cool-Mobil Autószervizbe az Ausztriai utunk előtt. Elég csálén világított és éjjel, esőben nagyon rosszul láttam velük.
Beállították és közölték, hogy lámpacsere lesz, mert szerintük gyertyafénye van. 0.7 LUX-ot mértek. Rá pár napra megnézte Tozo és szerinte az övé sem jobb. Félrebeszéltek egy picit a szervizben, viszont erősebb izzót fogok bele venni, mert nem érzem erősnek a jelenlegit, de gyertyának sem.
Elmentünk Tozo-hoz beírni az újabb injektorok kódjait. Határozottan jobb értékeket kaptunk a korrekciókban a művelet során.
1300-as fordulat környékén rezonanciát hallottam a közép konzol környékéről. Mivel Zolinak volt gyakorlata a leszedésével, mögé néztünk, de nem találtunk semmit. Hazafele újra hallottam, de most már inkább jobb-felső oldalinak mondanám. Még nem tudom oda hogyan tudok benézni.:)
0
557
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia