Mutasd

>> Esemény2016-06-20

Sajnos a rosszul indulás még mindig jelen volt, és a lendkerék indulás közbeni kerregése eléggé bosszantó kezdett lenni. Jött a tavasz és 20 fok felett (május, június, július) rendesen küzdött az autó, hogy beinduljon, közben hibákat sorolt fel a
kijelző. Az aksi új volt, máshol kellett keresni a hibát. Zsoltinak és Ferkének is fel lett adva a lecke.
Videókat is csináltam a jelenségről, mert pont egy borongós héten volt leadva Zsoltinak az autó és pöccre indult, tehát nem tapasztalt semmi hibát. Kellett bizonyítékot felmutatnom, hogy nem bebeszélem magamnak a jelenséget.:)
Május 24: link
Június 4: link (Ekkor volt egy tipp, hogy talán a nem gyári JVC fejegység a hibás, ezért néztem meg rádióval az indítást)

 
>> Szerviz2016-02-06

Egyik pénteken (január 29) a mélygarázsban nem indult szépen a kocsi. Felhúzott és rá is írtam Ferkére, hogy csináljunk vele valamit.
Vasárnap leadtuk a kocsit.
Nyomásszabályozó szelep volt a ludas, illetve 4 gyertyát is cserélt. Pénteken elvitte futóműveshez is, aki megállapította, hogy az első futómű rendben van, viszont hátul a stab pálcák és a szilentek már cserések lesznek, az nyekereg féloldalas mozgásra (feljáróra felgurulás közben). Szombaton érte mentünk és hazahoztuk. Már jobban indul.

Nyomászabályozó szelep: 25.000 Ft
Gyertyák (Bosch): 5300 x 4 db: 21.200 Ft
Munkadíj: 10.000 Ft
Futóműves: 2000 Ft

 
>> Szerviz2016-01-26

Január 24-én vasárnap Zéhez került újra az autó (Tozonak elvittem a váltó bowdenemet, de végül nem kellett. Az autóját rakták össze vasárnap.), mert visszahúzó tekercsre tippeltünk az indulásnál fennálló fura hangnál. Keddre ki is cserélte Zé, de a hang megmaradt. A lendkerék lesz a ludas, cserélni kell idővel...

 
>> Szerviz2016-01-08

Sajnos ahogy megjött a hideg (5 fok alatt), egyre nehezebben indult be a kocsi. Volt, hogy már 7-et tekert az önindító. Nem bírtam tovább és Zéhez elvittem az autót.
Zsolti (Zé egyik munkatársa) kezelésbe vette az autót. Kimérte az injektorokat, a gyertyákat, a motor hengerenkénti veszteségét hidegen és az aksit. Kiderült, hogy a kocsi rendben van, de az aksi "kuka". Nála már alig pörgette az önindítót.
Szerencsére egy aksicserével megúsztam a dolgot és megerősítést kaptam, hogy a motor sokáig el fog menni.

Aksi: Exide Excell EB740 74Ah 680 A: 25.000 Ft
Mérések: 10.000 Ft

A mérés eredménye:

1. henger: 20%
2. henger: 26%
3. henger: 21%
4. henger: 21%

Egy erős közepes állapot.

Szerkesztve: Mégsem oldotta meg az új aksi a nehezen indulást. Javítás folyamatban...

 
>> Esemény2015-11-20

Már egy ideje keveselltük a tompított fényerejét. Iszonyat gyenge volt. Vettünk Tungsram Megalight Ultra 120%-ot, amely sokkal korrektebb a régi izzóknál. Majd csak azt kell kiderítenem, hogy lámpa polírozás javítana bármennyit is vagy ez ennyit tud. Tehát sokkal jobb lett, de el tudnék képzelni még ennél is nagyobb fényerőt.

 
>> Esemény2015-11-17

Nem kizárt, hogy már megvételkor sem működött a fényszóró magasság állítás. Sima lámpás verzióm van, nem Xenon. Tozo tippjéra a körülötte levő kis ajtó le-fel tétele közben eshetett ki a kis réz fémérzékelő lapka. Vettem Alfa Depoból egy bontott kapcsolót, átraktam az enyémbe a fém lapkát és újra működik a magasság állító. Persze így van feleslegben egy kapcsolóm, melynek 98%-a megmaradt a csere után...

 
>> Szerviz2015-11-13

Az ausztriai kellemetlenségek után felhívtam Dudás Zolit és elmeséltem mi történt. 3-án fogadott is minket. A javítás 13-ára készült el.
Ezeket javították:

- Turbófelújítás (115.000 Ft)
- Klímakompresszor felújítás+töltés (60.000 Ft)
- önindító felújítás (20.000 Ft)
- olaj+szűrők (20.000 Ft)
- munkadíj (30.000 Ft)

Múltkor volt már porlasztócserém és váltó felújításom. Lassan "új" lesz a kocsi.

Részletesebben:

Turbo: kipufogó oldali lapátkerék sérült volt, tengely égett, kopott, a geometria akadt a koksztól
Klíma: már egy ideje búgott a klíma, ezért kértük, hogy nézzenek rá. Nyáron már 2x volt a kocsi a Hüllő Kft-nél, de harmadikra nem kértünk belőlük. A diagnózis: a kompresszor lóg, csapágyas, ház tömítetlen és ereszt (zöldes folyadék), alig volt benne olaj (egy "gyűszűnyi").
Önindító: náluk egyszer nem indult gombnyomásra, csak kattant, a behúzó tekercset kellett cserélni és kapott új szénkeféket is
Olaj: Motul 8100 X-Clean 5W-40

Észrevették, hogy az első alsó lengőkarok szilentjei kezdenek átszakadni. A kiadás mértéke miatt abban maradtunk, hogy majd ha kopog cserélve lesznek (lehet csak a szilentek ha a gömbfej jó állapotú).
Korrekt, szimpatikus csapatot ismertem meg bennük. Jó munkát végeztek.

 
>> Esemény2015-10-25

A 3 napos Soproni/Ausztriai kiruccanásukra a mi Alfánkkal mentünk 4-en. Teljesen jó volt minden egy darabig. Aztán indultunk volna fel Schneebergben az egyik csúcsra autóúton, de a parkolóból kifele menet- amely meredek részen volt- 3x lefulladtam az autóval. Ezt annak tudtam be, hogy nem régóta van jogsim, biztos bénázok. Visszatolattam és mikor tiszta volt az út lendületből jöttem ki balra a meredek útra. Na itt már éreztem, hogy gond van. Egyesben 2000-ig pörgött fel az autó és iszonyat lomha volt. Ránéztem a turbonyomás mérőre és a mutató meg sem mozdult, alapállapotban volt. Visszatolattam a parkolóba és jöttek a telefonálgatások. Végignéztem a gumicsöveket a turbon, de rendben voltak. Végül jobb ötlet híján visszaindultunk Sopronba a szállásra. Elég nagy szenvedés volt sima szívó dízelesként hazavergődni. Némely emelkedőn éppen hogy átment az autó. Forgalmi akadály voltunk. A szálláson laptoppal és Multicuscannel ránéztünk, de semmi hibakód volt. Másnap hétfőn szerettünk volna hazaindulni Pestre, de előtte kerestünk helyben szervizet, hogy nézzenek rá. Nem akartunk nagyobb kárt tenni a kocsiban a 200 km-es hazaúttal. Egyikben sem fogadtak sajnos, viszont egy ex-Alfa tulajos szervizes egy "mindenhezértünk" szervizben ránézett. Nem tudta mi a baj, de szerinte haza tudunk vele jutni. Közben a 159-es topicban kaptam egy győrszentiváni Amores szervizes elérhetőségét Lali75 személyében. (Gpek ajánlotta, köszönöm neki.) Ő fogadott minket, csak jussunk el addig. Sopron után a második faluból kifele jövet hirtelen ugrott az autó és a mutató is megmozdult. Visszatért a turbo! Nagyon örültünk, gyakorlatilag Lali75 felé "hibátlan" autóval haladtunk. Megbeszéltem vele, hogy ettől függetlenül elmegyünk hozzá és nézzen rá a Párducra.
2 féle Légtömegmérő hibakódot olvasott ki, de semmi egyéb hiba nem volt. A DPF 104%-on volt, egy kényszerített regent csinált, ami 99%-ra vitte le a eltömődöttségét. Elég hamar abbahagyta a program, ez kicsit fura volt. Magára a turbóra nyomásmérővel nézett rá, de tartotta a nyomást. Abban maradtunk, hogy a DPF miatt kicsit nyomjuk meg neki autópályán. Nem sokkal később a pályán megjelent a rettegett sárga motorjel "Have engine checked" felirattal. Mi egyből a DPF-re fogtuk. Amúgy sokkal erősebb volt így is az autó, mint turbo nélkül. Hazaértünk épségben, Tozohoz este még elugrottunk egy kényszerített regenre. Rádugtuk az ELM-et és kiderült, hogy nem a DPF a ludas, azt pont Pesten regenerált 87%-ra. Ez a hibakód volt eltárolva a rendszerben:
P0237 - Turbo pressure.
Elvileg 3000 mBar-os Boost pressure-nél nyomásnál dobta be ezt a hibát. Egy kigyorsításnál történhetett. Így utólag azt is megfigyeltünk, hogy az eset óta fütyül a turbo, pedig Ausztria előtt hangtalan volt. Lehet a turbo geometria ragadt be a dzsuvától?
Na ebből szerviz lesz.

 
>> Szerviz2015-10-22

Elvittük a kocsit lámpa beállításra a Cool-Mobil Autószervizbe az Ausztriai utunk előtt. Elég csálén világított és éjjel, esőben nagyon rosszul láttam velük.
Beállították és közölték, hogy lámpacsere lesz, mert szerintük gyertyafénye van. 0.7 LUX-ot mértek. Rá pár napra megnézte Tozo és szerinte az övé sem jobb. Félrebeszéltek egy picit a szervizben, viszont erősebb izzót fogok bele venni, mert nem érzem erősnek a jelenlegit, de gyertyának sem.

 
>> Esemény2015-10-10

Elmentünk Tozo-hoz beírni az újabb injektorok kódjait. Határozottan jobb értékeket kaptunk a korrekciókban a művelet során.
1300-as fordulat környékén rezonanciát hallottam a közép konzol környékéről. Mivel Zolinak volt gyakorlata a leszedésével, mögé néztünk, de nem találtunk semmit. Hazafele újra hallottam, de most már inkább jobb-felső oldalinak mondanám. Még nem tudom oda hogyan tudok benézni.:)