Kb. 3 év alatt kb. 30000 km-ert tettünk meg együtt.Még annál is jobb a 159,mint amit vásárlás előtt hittem róla.Kissebb hibák ugysn előfordultak,de egyszer sem hagyott az út szélén.Jól tart és ő megbízható működéssel hálálja meg.Nem bántam meg!
Felkerültek a téli 17-es gurulók.Végül is nem a Giulia felni maradt,hanem a 159 sokküllős felnije.A Giulia felnit eladtam végül,egy nagyon szimpatikus Alfa-s cartárs vette meg a gyönyörű,fehér dizel Giulia-jára.Úgy gondoltam,hogy maradok a jól bevált gyári 159 felninél,ami egyszer volt is már fent,ugyanis ilyennel vettem anno.Szerintem a legszebb 17-es Alfa felni a 159-re.Győrben vásároltam,attól,akitől a 16-os téli szettemet is.Gumi is volt rajta,ezt a telet még pont kiszolgálja.110 Ft-ba került felnikupak nélkül.A nyári szett lemosva és ápolozva várja a tavaszt.A nyár folyamán lepadkázott jobb hátsó felni meg megy javításra.Kb. 5000 km-ert futottak az Uniroyalok.
186553 km
Tegnapi napon felkerestem egy futóműbeállítással foglalkozó szervizt (ottservice.hu),ahol foglalkoznak rázópados futómű hiba megállapítassal is.Egyre jobban zavar a futómű felől érkező,ritkán,de jól hallható kis klottyanas.Sajnos nem lettem sokkal okosabb, a vizsgálatot végző szerelő sem biztos benne,hogy mi okozza a hangjelenséget.Ő talán a gátlóknàl vélt felfedezni “valamit”,de mivel csak minden első mozgatásra hallható a hang,így ez sem biztos.Azzal biztatott,hogy a felső lengőkar szilentek jók,így várjak amíg a hangjelenség sűrűbbé vagy erősebbé nem válik és akkor keressem fel őket újra.Egy kis problémát még felfedezett:a bal oldali alsó lengőkar hátsó szilentje kicsit be van repedezve,de még bőven ellátja a feladatát.Rendesek voltak,mivel szerintük hibát nem találtak,ezért fizetnem sem kellett a vizsgálatért,így csak 1000 ft-omba “került” a procedúra.Használom tovább és várok...
Tegnapi napon sor került az egyik gyári inditókulcs műanyag házának cseréjére,a még júniusban,a VTT-n Smith cartárstól vásárolt kulcsházra.Yani cartárs segített benne,ez úton is hálàs köszönet érte!
Mivel a télre szánt 17 collos Giulia felnit úgy vettem meg,hogy fel sem próbáltam az autóra,úgy gondoltam érdemes lenne megejteni a próbát,mielőtt nekiállok a felújításuknak,illetve beköszönt az ősz/tél.Sok hiba nincs rajtuk,de mielőtt felgumizom őket,megkérdezek egy felnifelújítással foglalkozó cèget és ha minimál ráfordítással megszüntethetők a kis lakkhibák,akkor teljesen rendbe rakatom a szettet.A 2.0-án kis Brembo fékek vannak elől,így csak ott lehet kérdéses,hogy jó-e az Et szàm.
Hát majdnem kivett a hideg verejték!Szerencsére felment a felni,de kb. 2 mm hely maradt a belső felszine és a féknyereg között.De a lényeg,hogy éppen jó és szerintem nagyon jól fog állni a 159-en.
Turbó bemeneti hőszenzor csere+ kontakthiba
Eddig 16 collos felnit használtam télre,de úgy döntöttem,hogy az optikai hatás érdekében nagyobb méretre váltok.Visszagondolva kicsit elhamarkodtam a kocsival vett duplaküllős 17-es felnik eladását két éve,de akkor mindent felül írt a “ patkós” felni,amit végleges nyárinak akartam.Hosszas nézelődés,keresgélés után sikerült beszerezni egy nekem tetsző garnitúrát.Azt tudtam,hogy gyári Alfa csak,ami szóba jöhet,volt több befutó is a 159 gyári szettjeiből.Aztán a jofogas.hu-n akadtam rá egy szett ezüst metál Giulia felnire 17 collos méretben.Biztos vagyok benne,hogy a 159-en is jól mutat,ráadásul ritka darab..Minimális esztétikai hibák vannak rajta,inkább úgy mondanám,hogy nem teljesen hibátlan,ami kicsit szokott zavarni,de mivel télre kell,lehet nem nyúlok most hozzá,hanem csak ha már nagyon lelakott lesz,akkor újíttatom fel.Persze új garnitúra gumi is kell majd,úgy tervezem Klèber Krisalp Hp3 lesz az.
Uniroyal Rainsport gumik 235/45R18 méretben
136000 Ft + 8000 Ft szerelési díj
Csak 20 km-ert mentem vele,de nagyon jónak tűnik!
Update: kurv@ jók az új abroncsok!Kb. 500 km -ert tettem meg velük,volt száraz út,zuhogó eső,stb.Semmi különbséget nem érezzem a Conti gumikhoz képest,igaz,mint előttem már mondta pár cartárs:új guminak nincs párja!
Kiváncsi keszek a tartósságukra.Km. óra állàs:181774
-Olaj,olajszűrő,lég és pollenszűrő csere;
-Váltóolaj csere;
-Olajpumpa szivattyú alsó tömítès csere (napi első indításnál felvillanó elégtelen olajnyomàs hibaüzenet miatt —->hiba megszüntetve);
-Féktárcsa és fékbetét csere;
-Olajteknő tisztítàs;
-Egr tisztítás;
-Hátsó futomű szilentben lévő,futómű beàllításhoz szükséges berohadt csavar kiszabadítása;
-Futómű beállítàs újra;
-Első hàtsó kerékjárati ív műanyag dobbetét mögötti rèszének kitakarítása.