Tagok >> Bpali >> Spider / GTV 3.0 V6 24V >> Blog
- Típus:Spider / GTV 3.0 V6 24V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Aqua metallic eclisse 3
Ciao!
Ott voltunk a Nyír1 találkozón és elég jól sikerült!
Meg ismertünk új embereket és tetszett a közvetlenség.
Volt szakács is, aki sütötte az elemózsiát.(köszönet érte neki)
40+ Alfa volt és akadt köztük ritkaság!
Jól éreztük magunkat, köszönet Judas!
Sziasztok!
Nos, megtörtént a vízpumpa, hosszbordás szíj, kuplung szett, kettős tömegű lendkerék, váltó-motor olaj, szűrők cseréje, termosztát, vízhőmérséklet jeladó, szimeringek, 1db féltengely gumiharang...
Kezdem a vízpumpával...
Találni egy megfelelő helyet...:) Autó felbakol, kerekek, burkolatok le.
Bontás megkezd, víz leenged, hosszbordás szíj le, feszítők - vezető görgök le.
Mind ezek mögött van a vízpumpa...jeee.Természetesen volt 1 csavar ami bele tört.(hegeszt, kicsavar,megoldva). A vízpumpa eltávolítása nem egyszerű, de nem lehetetlen. Kicsit játszani kell vele mire kiforgatja az ember. Hengerfejek le, gyújtó trafók ki. Az új vízpumpa megfelelő tömítésével a helyére került. A komplett hosszbordás szíj szett is a helyén. A vezérmű tengelyeket sablonokkal rögzítettük. Mehetnek vissza a trafók és a hengerfejek. A hengerfejek újra tömítve. Szervószivattyú tárcsa is cserélve.(bontott jó állapotú).
Irány a másik oldal....
A termosztát abszolút jó helyen, pillanatok alatt könnyen cserélhető.
Ez igaz a vízhőmérséklet jeladóra is.
A váltó leszereléséhez már több munka szükséges. A burkolatok után le kell szedni a szívó csöveket majd a levegőszűrő házat a kiegyenlítő tartályt. Itt van egy adag elektromos csatlakozó köteg. Viszonylag könnyű eltávolítani, félre lehet rakni. Az ablakmosó tartályt is könnyen ki lehet venni. Ezek után már hozzá lehet férni a váltó kulisszához. Van itt is bőven vezeték, tartó konzol ami a kis hely miatt kicsit babrálós. Talán nem hagytam ki semmit, felülről szabaddá vált....
Alul már több a munka. Kezdem azzal, hogy a némi olaj szivárgás "szerencsére" az olajteknő tömítetlensége miatt volt. Ezt orvosolandó eltávolítás után a perem megtakarítása után, egy jó fajta pasztával újra tömítve. Azt hiszem itt gyárilag pasztát alkalmaznak, ha nem akkor javítsanak ki.
A futóművet a lengőkarokból kiemelve félre lehet húzni. Mi madzaggal ki is kötöttük. Így már ki lehet szedni a féltengelyeket.
Alul van egy takaró lemez. Ez alatt a főtengely jeladó. Ezek eltávolítva. A kipufogót is le kell szerelni a leömlőkről. Itt is volt két beletört csavar. A fent említett módszerrel megoldva.
Majd következnek a motortartó bakok, ezekből ugye több is van. A belső megint nem egyszerű művelet, de nem észvesztően nehéz levenni. Ilyenkor már könnyebb hozzá férni alulról az önindítóhoz, amit felülről is kell bontani. Nem egyszerű helyen vannak a csavarjai.Természetesen ilyenkor már alá kell támasztani. Mi felülről is ki kötöttük. Lehet játszani fel - le engedni a motort, hogy több helyet kapjunk. A váltó a csavarok eltávolítása után mozdítható és némi ügyeskedés után a földre helyezhető. Eddig még nem is olyan nehéz a dolog. A váltó szépen zsírtalanítva kívül - belül, már ott ahol látszik is a képeken. Jobban nem szedtük szét. Jól teszi a dolgát. Természetesen a szimeringek cserélve lettek. Kapott megfelelő zsírt is ahová kell. Új olaj került bele.
Ezek után a kuplungtárcsa, kinyomó csapágy és a kettős tömegű lendkerék lett újra cserélve. Ehhez gyártattunk központosító "szerszámot" a helyi üzemben. Egyet seprűnyélből, egyet fémből. Jól tette a dolgát! Az alkatrészek a helyükön. A régi kissé már bele ért a váltó házba.... A csapágy pedig fordított, tehát húz nem pedig nyom. Ennek később lesz jelentősége. Ugyan is, ha a váltó a helyére került és rajta a kulissza, arra finomat ütve ugrik a helyére.
Előtte viszont a váltót fel kell rakni.
A váltó szépen megtakarítva megfelelően tömítve friss olajjal indul vissza a helyére.
Ez volt talán a legnehezebb. Kicsi a hely nincs fogás. A motor fel - le engedésével szépen a helyére ment. Vagyis valami miatt mégsem. Azt hittük nem lett jó a központosítás....
Tévedtünk... Kellett némi idő, mire rájöttem... El felejtettük az önindítót. Azt ugyan is be kell illeszteni. Mindig bele akadt. Egyébként szépen és könnyen a helyére csúszott...
Már csak a kuplungot légteleníteni kellett és lehet össze pakolni a lebontott dolgokat.
Vízzel fel lett töltve, valamint az olaj a szűrők ki lettek cserélve.
Szépen indul. Remek. A kuplung mint a vaj. Remek. Nincs olaj szivárgás. Remek.
Köszönöm a barátaimnak!
Sajnos nem lettem kész pénteken....
Nem tudtam elmenni az AlfaCity-re...
Remélem jövőre sikerül.
Ciao!!!
Ciao!
Újabb felújításba kezdtem.
Klíma kompresszor szárító szűrő , hosszbordás szíjszett , vízpumpa.
Ez volt a terv.
A végére csak a kompresszor lett lecserélve a szűrővel.
Ugyanis a vízpumpa a vezérmű mögött van arra már nem volt idő.
A kompresszorhoz lökös , burkolatok le. (Egyúttal megnéztem a hosszbordás szett állapotát, csapágyak jónak tűnnek, csak a szíj van enyhén beszakadozva. Ettől még csere.) Le viszonylag könnyen jött és nem sok olaj volt benne. Bele törölve kissé koszosnak tűnt, de azt mondták ez már csak ilyen. A rendszer átmosását nem vállaltam, viszont kapott vadi új szárító szűrőt, ami a tetején lévő csavart kitekerve gond nélkül távozott a helyéről. Nos az új kompresszor felfogatásával annyi volt a plusz, hogy a régiről át kellett tenni az átmenő csavar betéteit és némi ügyeskedés után ketten fel tudtuk rakni. A gond annyi, hogy eléggé feszül, de viszonylag könnyen hozzá férhető. Mindenképp ajánlott a tömítés csere, mert a kivezetés takaró lemeze elnyomja és ott szivárogni fog. Erre a klímásnál jöttünk rá, gyors csere majd teljes műszeres eljárás és tökéletesen teszi a dolgát. Igaz csak 1.75-nél kapcsol a ventilátor, de jó kis 5 fok alá hűt.
Km : 122727
Következő menet elméletileg 06.29.
Vezérműtengely , főtengely , váltó tömítések , hosszbordás szíjszett , vízpumpa , komplett kuplung , váltó - motor - szervó - fék olajak, szűrők cseréje.
Most pedig fényezőnél a kicsike...
Jah a Nastro Azzurro nagyon finom... :)
Ciao!
Féltengely gumiharangok
Lengőkarok
Lengéscsillapítók(pórvédők,felütésgátlók)
Kormányrúd végek
Stabpálcák
Féktárcsák
Fékbetétek
Minden a helyére került és lehet száguldozni....