Mutasd

>> Szerviz2010-04-22

78 e km-t követően váltak csere éretté az elülső betétek és tárcsák. A német bürokratikus szabályozás dzsungelén átverekedve magam, három hetes nyomozást követően sikerült kideríteni, mely betétek és tárcsák rendelkeznek Németországban engedéllyel, mindezt végül az alfisti.net on-line üzletének segítségével. Ez az extra engedélyezési rendszer, ha jól tudom, a németeknél, osztrákoknál és enyhébben Svájcban van.

Csak pár kulcsszót adnék azoknak, akik hasonló probléma elé kerülnek: ABE, E-Zeichnen, TÜV. Míg a tárcsa köteles ABE bizonylattal rendelkezni, a betéteknél elég, ha rajta van az E-szám. De ezt sok német alkatrészüzlet sem tudja pontosan.

A több amorés és sok alfisti.net-es pozitív vélemény miatt EBC fékbetét, abból is a Yellowstuff ill. Brembo GT tárcsák mellett döntöttem.

Kipucolták a fékeket elöl és hátul. Valamit magyarázott a szaki, hogy kicsit be voltak gyógyulva már, ami a fékpor, téli sózás, korrózió összhatása és hogy évente ajánlatos egyszer pucoltatni. A szerelő tett vele egy próbakört. Avval fogadott, mikor mentem a vasért, hogy nagyon jó fékeket vettem. :)

Aztán tesztelgettem kicist én is. Egyelőre még óvatosabban bánok vele, mert a tárcsa használatija 320 km bejáratást javasol, kerülve a vészfékezést, hogy a betét és a tárcsa jól egymáshoz igazodjanak. Csak az eddigi gyári fékhez tudom hasonlítani. Az új kombó sokkal nagyobbat harap. Már gyengébb fékpedál lenyomásnál is nagy a különbség, s hidegen is szuper. Kivittem autópályára, fékeztem egy-két erősebbet 180-200-as tempóról, nagyon hatásos. Jól adagolható, semmi késlekedés. Komolyan növelte a biztonság érzetemet. Egyébként semmi csikorgás. Remélem, esős időben is jól fog szerepelni.


Volt egy kavicsfelverődés a szélvédőn, amit egyszer már javítottak, de újra egyenetlenné vált a felszíne, így a szélvédő csere mellett döntöttem.