Tagok >> PBali >> 147 1.6 TS Distinctive >> Blog
- Típus:147 1.6 TS Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Nero
Erős 7 év, ennyi jutott nekünk együtt. Szerelem autó volt, amit tudtam, meg is adtam neki. Valahogy kivétel nélkül mindig jó volt beleülni és menni vele. Ezek az olaszok tényleg tudnak valamit...de ezt kevesen értik...Remélem jó helye lesz, az új tulaj is vigyáz majd rá és még sokáig feldobja az utcaképet. Én 7 év után is visszanéztem rá a parkolóban...ebből is tudom, elsőnek nekem az igazi volt...és tavaly októberben a kislányunkat is a 147-tel vittük haza a kórházból...:-) Hiányozni fog. Ciao 147!
Mai napon délelőtt lefoglalózták az autómat, vasárnap végső búcsút veszek tőle...
Utolsó alkalommal még egy ablakemelő szerkezettel és egy kulcs problémával kivett némi pénzt a zsebemből tegnap, de nem haragszom, szép 7 év volt együtt és sosem hagyott cserben...hiányozni fog...első szerelemautóm volt...de a következő is legalább ekkora kedvenc lesz...:-) Azért nemrég még a kislányunkat lefotóztam benne. :-)
2017.04.13. Csütörtök. Bal felső lengőkar csere (TRW), első gumifékcső csere, első lámpa csere, gyári bontottra (a bal oldali el volt repedve, valószínűleg kavics miatt), fékolaj csere és műszaki vizsga. Érvényessége: 2019.05.12. Km: 176047. Szombaton pedig felkerültek a nyári gumik is és szépen letakarítottam. Nekem ez az autó még mindig etalon az alsó középkategóriában a szépséget tekintve, pedig nemsokára betölti a 14-et...:-)
Újabb 10.000 km letudva, a szükségesen cserélendő olaj és szűrő megtörtént (pontosan 173.408 km-nél), valamint kb. harmadszor rögzítésre került az utólagos (amúgy gyári) jobb oldali küszöböm (km: 174.406). Az árban minden benne van, anyagdíjakkal, munkadíjakkal. Még tervben váltóolaj, illetve fékolaj csere van, de lehet, hogy az már csak jövőre, a májusi műszaki előtt. Közben meg már - családdá bővülve a kislányunkkal - nagyon vágyom egy 159-esre...:-)
Kötelező szervíz, 162.781 km-nél. Olajcsere (Selénia), szűrők (olaj, levegő, pollen) cseréje. Közben kiderült, hogy az olajleeresztő csavarnál új menetet kell esztergálni, mert a régi "elfáradt". Megtörtént, most az is rendben van. Valamiért az utólagos, de gyári küszöb folyton elállt a jobb oldalon, vissza lett ragasztva, remélem most már tartósan nem kell vele foglalkozni. Kicseréltettem az ablakemelő kapcsolókat is, mert elég ramatyul néztek ki és ragadtka is. Típusbetegség, tudom. Lettek helyette sokkal szebb bontottak. Vettem új jelvényt a pajzs fölé, az is ki lett cserélve. Ebben a hónapban elég sokban volt a kocsi, de legalább a szerelő megnyugtatott, korát és állapotát tekintve élvonalban van az autó. Szerencsére.
159.777km. Műszaki. Jobb és bal első alsó lengőkarok, kézifékkötél csere, kipufogó javítás...stb. Elég drága "mulatság" volt,remélem most egy ideig kitart. Még vizsga előtt két felnit görgőztetni is kellett, azt is megcsináltattam. 2017.májusig legálisan a forgalomban:-)
2014.november. Gyanús folt a kocsi alatt. Diagnózis: folyat a vízpumpa, csere. Remek,akkor viszont komplett új vezérlés szettet is kap az autó (gyárit), lassan úgyis ideje lett volna. Megtörtént, november 13-án, 156.247 km-nél.
A szokásos éves szervíz, olaj, szűrők stb. Futómű egyelőre rendben, a jobb oldali küszöböm lett rögzítve, illetve a váltóm nehezen járt, az lett orvosolva. Azóta néha újra jelentkeznek a tünetek, de szerencsére így is jobb, mint volt. (Ha mást nem is, a váltót szívesen kicseréltetném egy németre...) Aminek a legjobban örülök, hogy végre újra lett bőrözve a kormányom. Első körben 1 hétig állt, mire a kedves "szakember" közölte, hogy sajnos nem tudja megcsinálni, mindezt úgy, hogy nekem kellett hivogatni, mert jó pár nappal korábbi időpontra ígérte....no comment.
Szerencsére újra nekifutottam, így Gyirmóton végre sikerrel jártam, 09.19-én megtörtént a kormányváltás, újra szép és igényes! :-)
14e Ft volt, így árban is korrektek voltak.
Apró szépséghiba, hogy piros cérnával kértem a varrást, de a gyárival megegyezően feketével csinálták meg....sebaj, a lényeg, hogy megvan!
Kicsit át kellett alakítani, de nekem nagyon tetszik!
Már csak a váltógombra kellene valamit kitalálnom, mert az, hogy nem lehet levenni és újra visszarakni, illetve hogy a gyári 40e Ft felett van, na az elég erős egy 2003-as autónál...szerintem.
(A költségekben benne van a szervíz, valamint a kormány le- és felszerelése, illetve a "sikerdíj" is)
Reggel munkába menet sikerült elbambulnom és a zebra előtt lefékező szürke Puntoba belemennem...szerencsére sérülés nem történt, de jött rendőr is, végső büntetés: 50ezer. A javítási költségek ha jól emlékszem kb 210e Forintba kerültek (karácsony előtt külön "öröm"az ilyen...), plusz a rengeteg köszönöm ital, csoki stb. Szerencsére azóta is gond nélkül mennek a km-ek. Ami cserélve lett: motorháztető, amit le is fényeztettem (ex-GT motorház, azóta tudom, hogy passzol a 147-re), zárhíd, kereszttartó, vízhűtő. Lökös javítható volt, illetve a klímahűtőnek sem lett baja (azóta feltöltve, kitisztítva stb).
Ajándék volt, mikor elkészült.
Május a műszaki hónapja volt, stabilizátor szilentek cseréje után sikeresen abszolválva. Közben május végére, június elejére végre visszakaptam a kívül-belül újrafényezett felnijeimet, így a vizsga után nem sokkal már azok is emelték az autó fényét. Vettem az ablaktörlőm végére takaró műanyagot is, mert az egyik kis pöcök, ami tartotta eltört, és zavart, hogy látszik a csavar. Megoldottam. A legfrissebb dolog a hétvégén esett meg. Ez a hátsó dobbetétek tisztítása, üregkezelése volt, mert ott bizony hiába mostam/töröltem ki többször, megáll kicsit a sár. Később tervezek egy komplett üregkezelést, hogy ne érjen meglepetés.