Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Kétféle ablakemelővel gyártották a 916 GVT/Spider modelleket. A váltás a 2002-es facelifttel jött. Könnyű megkülönböztetni őket:
- A korábbiakkal az ajtó nyitásakor az üveg mozdulatlan marad. (Gyári szám: DS-71730232, SN-71730233)
- A fecliftes nyitáskor annyira lehúzza az ablakot hogy ne tudjon a gumikéderre tapadni. (Gyári szám: DS-60667936, SN-60667937)
A különbség:
- Az újban van egy mikrokapcsoló a szerkezetben, ami külön vezetéken csatlakozik az ajtó elektromos rendszerére,
- Az újban van még egy alu ütköző is, ami a mikrokapcsolót vezérli (2. képen mindkettő látható)
- Más az ablakemelő motor, illetve az áttétel. A régi szegecselve van a mechanikára az új csavarozva. Természetesen a két oldal különbözik egymástól. (3. kép: régebbi jobbos-balos)
Az újabb motor leszerelhető a műanyag áttételről, a régi nem. (4.kép: bal oldalon a régi, jobb oldalon az új) Innen következik hogy más a motor, bár a két oldali motor egyforma. A korábbi verziónál ezzel nem sokra megyünk mert szinte lehetetlen átcserélni, A két áttétel se csereszabatos egymással. (A jobb-bal oldal meg azért nem cserélhető át, mert az ajtóban nincs hely a másik oldalinak.)
- maga a mechanika egyformának tűnik. természetesen a jobbos-balos különbözik.
Tipikus hibák:
- Idővel a mechanikát összetartó tengely préselése kilazulhat (5.kép) vagy maga a tengely elkophat. Mindkét esetben a fogaskoszorút nem tudja "tekerni" a motor és ilyen-olyan zajok hallhatóak. A folyamat a tengely és az ablak megvezetésének zsírzásával lassítható. Maga a kopás egy egyszerű cserével javítható. Az ablakemelok.hu oldalon kapható javító tengely (6. kép) amit be lehet hegeszteni a az eredeti helyére. Csavarozás nem játszik, mert nem fér el.
- Maga a motor/áttétel megy tönkre. Célszerű a teljes áttétel cseréje. A facelifteshez sikerült pár alkatrészt találni (ablakemelőalkatrészek, ablakemelők.hu), de nem ezek mennek tönkre. Nálam a nagy műanyag fogaskerék fogazódott le, olyat nem találtam. A 159 fogaskereke nagyon hasonlít rá, de a külső átmérője nagyobb, be lehet tenni de szorulni fog. Egy ügyes esztergályossal meg lehet próbálni legyártani.
Gyári ablakemelő már nem kapható. Sajnos egyetlen más Alfában sincs ilyen. Aftermarketes emelő létezik (vagy itt), bő 50ezer Ft-tól indul az ára, bár ott se kapunk meg minden alkatrészt, pár dolgot át kell tenni a régiről. Magát a motor/áttétel párost külön nem találtam. Külön cikkszáma sincs, eredetileg is egy cikkszámon futott a teljes ablakemelő rendszer.
Nagy valószínűséggel az új komplett szerkezet berakható a régi helyett. ilyenkor a mikrokapcsolót célszerű leszedni mert nincs hová csatlakoztatni.
Fordítva már nem igaz, mert a mikrokapcsoló nélkül nem működik a vezérlés. Némi mókolással az újra a kapcsoló és az alu pöcök átrakható.
A régi motor némi fúrással felrakható az új szerkezetre. A motor bekötése stimmel, jó irányba fog forogni.
Végezetül a teljes történetem itt található: link