Mutasd

>> Egyéb2022-11-13

A Spider talira készülve nekiálltam a totó kérdéseinek. Próbáltam a kérdéseket a napi használattal kapcsolatos dolgok felé terelni ezért a második kérdéshez bekerült egy a tanksapkával kapcsolatos pont. (1.kép)
Gyakorlatilag senki sem találta el :-)

Hogy miért is? Indulás előtt megpróbáltunk a végére járni.
Hamar rájöttünk hogy nem véletlenül nem olcsó gyártani az Alfákat.
Az 5 kocsiban kétféle tanksapkát és háromféle ajtót találtunk :-DD

Kétféle tanksapka:
- A kilátszó része egyenes, a belül lévő rész egy "fül"-ben végződik és egy gumiszállal van kikötve (2-3. kép) Itt vagy lógni hagyjuk a gumiszálon vagy mint a 2-es képen felakasztjuk a fülre. (A totókérdés erre vonatkozott.)
- A kilátszó rész egy pöcökben végződik, belül nincs "fül" és gumiszál sincs.(4-5-6-7. kép) Itt a "pöcökkel" lefelé bele lehet tenni a tanksapka tetején lévő tartóba.

Az ePER 4 cikkszámot hoz:
Az első generációhoz:
- 60810510
- 60575668

A facelifthez:
- 60816454 CF2
- 46746613 CF3, JTS

Tankajtó gyakorlatilag 3 féle létezett:
- sima ajtó felül tartóval (5-6-7. kép)
- az ajtó alsó részén vagy egy "dudor", de nincs rajta akasztó (4.kép)
- van tartó, van "dudor" és van akasztó (2-3.kép) - Ami még furcsább hogy a hozzá tartozó sapkán nincs is olyan rész amivel a felső tartóba azt bele lehetne tenni, tehát tök felesleges.

A cikkszámokat már meg se néztem...
A 8-as kép a CF2 motorok rajza az ePER-ben, a 9-es a CF3-é.


Egy ilyen egyszerű részletet nehéz lett volna jobban megbonyolítani...
...és akkor még nem beszéltünk az esetleges cserékről az évek során.

Erős a gyanúm hogy a többi akkor gyártott Alfában is ezek vannak.