Mutasd

>> Szerviz2024-05-26

Nemrégen téma volt a topikban a persely. Többen is fekve maradtak miatta, mert ha szétmegy nem lehet sebességet kapcsolni. Volt itthon, mert pár éve véletlenül rendeltem. Ha már kint a bal féltengely akkor kicserélem.
Tényleg nem férni hozzá, nem irigylem azt aki ki tudja cserélni ha bent a féltengely. Nem véletlenül szenvedtek vele annyit.
A lepattintás könnyen ment, egy kis pajszerral aláfeszítve lejött. A rúdról leszedni már komolyabb kihívás volt, kis csípőfogóval darabokban kijött. Az anyaga puhább és kicsit "foszlósabb" volt az újnál.
Mivel volt hely a többiek által említett pajszeros feszegetés helyett valami benyomó szerszámban gondolkodtam.
Először egy pillanatszorítót alakítottam át hogy beférjen, de mission impossible...
Másodszorra valami csavaros megoldáson törtem a fejemet és két Aldi-s sarokpántból és két csavarból egy szorítót állítottam össze, amivel a perselyt be tudtam préselni a kar végébe. Már csak a gömbfejre kellene rányomni.
A gömbfej alsó részén egy ellensúly szerű valami van (8.kép), amit a sasszeg kiszedése után a csavart kitekerve le lehet szedni. Csak a csavar marad utána (9.kép)
A szorító alsó részére fúrtam még egy lyukat ennek a csavarnak, így már az szinte a helyén is tartja az egész izét (6.kép).
Most már lehet bátran tekerni a csavarokat. A felső anya felütközött a szár peremére, így a végén még egy lemezt tettem oda hogy már csak a gumit nyomja (10.kép).
Így már a helyére is ment.
Nem mondom hogy egyszerű és gyors meló volt, de meglett. A váltó működik :-)