Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Szegény embert az alkatrész utánpótlás is húzza...
A jobb hátulját majdnem sikerült összeraknom, csak mint kiderült az újonnan beszerzett kerékcsapágyon kevés a lyuk. Négy kerékcsavarnak van csak hely, míg a tárcsán és a felnin 5 van.
A bal hátulját majdnem sikerült összerakni, csak fékbetét nem passzolt a helyére, mert mint kiderült ebben már az újabb fék van.
Alkatrészbeszerzés indul...
Rugó egyenlőre nincs benne sehol, ahhoz meg a bele való kúp hiányzik :-((








Nagy nap a mai. Reggel úgy ébredtem, hogy a mai nap éppen jó, hogy elkezdjem összerakni a Vasat. Ennek szellemében reggel felkerült a helyére a stabilizátor, majd a délelőtt folyamán a az újjá varázsolt hátsó kipufogó is.
Mindkét oldalon felkerült a felső lengőkar, segítségükkel a stabrudat sikerült beállítanom középre, majd az alsó lengőkarok és a teleszkópok is a helyükre kerültek.
A csavarokkal kicsit gond volt, mert azt tudtam, hogy melyik oldalra valók, de a hosszuk nem stimmeltek. Hála a korábbi fényképeknek mindennek meglett a helye :-)
Sajnos a rugóba való bakom még nincs...








Még mindig találtam kisebb dolgokat, ami még nem volt lefestve. Lefestettem még a kocsin maradt lengőkarokat is (nem jön ki a csavar) és féktartó kengyelt.
Újabb kísérletet tettem, hogy megmentsem a rugóba való kúpot, de a drótkorong átért a vason.




Ma hála KGBMAN Cartársnak - külön köszönet érte - imárom gyógyultan hazaérkezett a hátsó ablak. Kicsit bonyolult volt a hazaút (három emberen keresztül ért haza), de nem volt sürgős. Már csak vissza kellene rakni, de tekintettel arra, hogy nincs hátsó futómű a kocsi alatt ez se sürgős.

Az első ránézésre apró hibának tűnő feladat kicsit nagyobb, mint képzeltem. Rendesen fel kell emelni a kocsit, hogy aláférjen az ember majd a másik dobot is le kell szedni, csak akkor lehet mindenhol hozzáférni. Erre sajnos nem vagyok felkészülve. Fel kell vennem a kapcsolatot a helyi szakival. Legalább a sárvédő feletti festésproblémát is meg tudom oldatni.
Elkészült a rugók és néhány apróság festése is. A kipufogó is király lett :-)






Némi flex és pajszeros kiképzés után sikerült leoperálnom a kipufogó hátsó részét. Tényleg "súlyos" darab. A szemrevételezéses állapotfelmérés némi drótkorongos és hőálló ezüstös kezelést írt fel a dobra, a tartókra meg a szokásos hemerájtot. A középső képen a csővégtől balra lévő részt kell még tisztítani/alvázvédőzni aztán mehet vissza a dob, még pár évig elzenél a kocsi alatt :-))
Csak csavart ne felejtsek el venni a szétflexeltek helyett....




Ezúton is szeretném megköszönni GTVili Cartársnak a két ütközőbakot, amit adott a betegeskedő helyett. A négyből csak összejön kettő, ami még pár évig használható lesz.
Szomorú volt látni a még romjaiban is vérpezsdítő GTV-jét. Még egyszer kösz! :-)))
Szemügyre vettem a szerzeményeket, sajnos csodák nincsenek.
A műanyag bevonat alatt két támasz teljesen elrohadt, a másik kettő még úgy-ahogy egyben van. Érdekes, hogy az egyik jó az enyémből van. Ahol nem rozsdás ott esélyem sincs leszedni a bevonatot, le kell égetni...
A legjobb hogy a műanyag bevonat alatt (!!) találtam vizet. Lehet hogy még a bevonat készítésekor került bele?
Kéne új, mert akármit is csinálok a két "jobbikkal" nem lesz hosszú életű :-((
u.i.
Lapzárta után érkezett a hír: Lesz új.
Ha itt lesz megírom hogy honnan :-))
u.i. 2:
Rieglerék hoztak.








A projekt tovább zajlik, kezdünk színesedni. Ma először a lengőkarok kapták meg a második réteget, az ellensúly és a fék takarólemeze "feketedett be", majd minden, ami rugózik megsárgult.




Folytattam a harcot a rozsda ellen. Beszéljenek a képek:
1. Csavarbeszerzés, talán hátra ennyi elég lesz
2. Ennyi rozsda jött le a két kerékagyról és a lengőkarokról
3. pl. erről
4. A kerékagy utolsó rétege
5-6. Mellékesen sikerült beszereznem egy nyomatékkulcsot is, de mivel 1/2"-os el kell kezdenem a hozzá való fejek beszerzését is.






A súlyt tartó vasakat elvittem homokszórni, aztán annyira belelendültek, hogy rutinból le is festették feketére. Egész jó lett.
A látványon felbuzdulva nekiálltam itthon is festeni, a sok vett cucc között csak fekete festéket nem találtam, így a súly festetlen maradt. A kerékagynak is eredetileg feketét szántam, de választanom kellett: sárga, piros, kék és ezüst volt a polcon. Kék lett. Holnap még egyszer átkenem és mehet fel rá az új kerékcsapágy. A másikat az előző gazdája már cserélte.
Ráadásul sikerült vennem önzáró anyákat is a régiek helyett, némi rozsdamentesítésre is jutott idő és a féktárcsák is kész lettek, rozsda volt-nincs.
Ma érdemes volt felkelnem. :-)







