Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa 147 1,6 TS 120 LE 5 ajtós // 2006-03-21

Délelőtt Jánosházán utolértem egy kerékpárost. Le kellett lassítanom mögötte, mert jött egy kamion. Vissza kettesbe, kamion el, index ki, gázra lép. Kerékpáros meg elhúz. Hirtelen nem is értettem mi történt, de a kijelző közölt mindent. Folyamatosan sorolt, vagy 5 hibaüzenetet a végén a GOTO szerviz utasítással. A motor áll, majrélámpa pirosan virít...
Elég volt néhány pillanat, hogy tudjam, nagy a baj. Szervizes ismerőst felhívva jön az autómentő. A szerelő rögtön látja, nem forog a vezérmű tengely. Irány tovább Győrbe, Rieglerékhez.
Másnapra kész a diagnózis: vezérműszíj lefogazódott. Ok: beállt a feszítőgörgő. Miért is? Nemrégen volt gariban vezmódosító csere, amivel ugye a vezérlés is cserélve van. Nem cserélték ki? De. A feszítőt viszont nem, mert a garis alkatrészcsomagba az nem "jár".
Ekkor némi emelt hangú beszélgetés következett, hogy mint szakemberek azt miért nem cserélték. Hol van itt a magas órabérrel fizetett szakszerű javítás, hozzáértés?? Legalább kérdeztek volna meg, hátha kifizetem. Vagy tudom, hogy milyen kockázat van. De hogy NEM szóltak semmit, az minősíthetetlen!
12 szelep kakukk, a javítás 460ezer (!!) lenne, de 600-ért van gyári felújított motor is.
Történetünk itt véget ér. Az épület túlsó oldalán áll egy korábbi tesztautójuk, egy 156-os. A motorcsere helyett a kocsicsere mellett döntöttem, de ez már egy másik történet.
A kép a búcsú pillanatát örökítette meg.

Pozitívumként kell értékelnem, hogy a motorfelújítás jelentős részét átvállalta a Riegler. Elismerték, hogy hibáztak.

 
>> EseményAlfa 156 1,6 TS // 2006-03-17

Miután a 147 motorhibás lett a javítás helyett másik beszerzése mellett döntöttünk.
A kereskedésben találtam egy jelöltet. Még a neten is hirdették, igaz ott még havas képekkel.

 
>> SzervizAlfa 147 1,6 TS 120 LE 5 ajtós // 2005-11-08

Hamburgba kellett volna mennünk, de a Bosh ördöge másképp döntött. Történt, hogy az ausztriai Riedl közelében az autópályán sebességet váltottam és a kuplungpedál lenn maradt.
A közeli parkolóba kigurulva egyértelművé vált, hogy nagy a baj. ÖMTC-t kihívva a diagnózis: alsó munkahenger...
Bevontatott a riedli Alfa szervizbe. Ott szétszedték és megállapították, hogy a nyeles tengelyen lévő munkahenger (Made in Germany) összeroppant, elment az olaj és a nyeles tengely megdarálta. A kuplung tele olajjal és forgáccsal, cserélni kell.
Másnapra megjöttek az alkatrészek és összerakták a Vasat.
A várakozás közben két Alfán akadt meg a szemem a szalonban...

 
>> EseményAlfa 147 1,6 TS 120 LE 5 ajtós // 2005-04-02

Első találkozóm!
2005.03.21-én regisztráltam erre az oldalra, hogy jelentkezni tudjak a talira.
Az első két képen még csak gyülekezünk Győrben, ahonnan konvojoztunk.
Még nagyon kevés embert ismertem, igazából egy jól sikerült kirándulás lett belőle. Sok-sok hasonlóan hóbortos embert láttam...

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1,6 TS 120 LE 5 ajtós // 2005-03-23

Sikerült egy régi álmomat valóra váltani!
Igazi "dögös" felni és gumma került a kocsira!
Nokian 215/45R17 Alessio felnin

 
>> EseményAlfa 147 1,6 TS 120 LE 5 ajtós // 2005-01-26

Esett némi hó miközben távol voltam. Ennyi még sosem volt a ház előtt, azért megpróbáltam átjönni rajta. Nos nem sikerült.

 
>> EseményAlfa 147 1,6 TS 120 LE 5 ajtós // 2005-01-13

A mai nap elértük a 70e km-t. Sajna csak teló volt nálam megörökíteni a nagy pillanatot.

 
>> EseményAlfa 147 1,6 TS 120 LE 5 ajtós // 2004-08-05

Kirándultunk a családdal egyet Miskolc környékén (tőlünk vagy 430 km), erre kiszúrta a jard, hogy rossz helyen álltam meg. Két pontomba került az akció :-(

 
>> EgyébAlfa 147 1,6 TS 120 LE 5 ajtós // 2004-06-18

Egész jól mutat a Vas az olasz utcaképben!

 
>> EseményAlfa 147 1,6 TS 120 LE 5 ajtós // 2004-06-12

Indulás nyaralni!
Első megállóhely Tarvisio, természetesen bőrárúra folyt az eredményes alkudozás...