Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Röviden megpróbálom összefoglalni mi minden lett cserélve a közelmúltban:
- kuplungtárcsa és szerkezet a Q2-ből
- első féktárcsák (?)
- első fékbetétek (Ferrodo)
- fékolaj
- motorolaj + szűrő
- gázolajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő (gyári)
- vezérműszíj minden egyes görgővel egyetemben (gyári)
- vízpumpa (Magneti Marelli)
- hosszbordás szíj feszítővel
- hűtőközeg (Paraflu)
- hátsó féktárcsa (Brembo)
- hátsó fékbetét (Textar)
A költségeket nem merem összeszámolni...
A sikeres kuplungcsere után ma bekerült a kocsiba a már korábban beszerzett Bacar II. tuningbox. A választásom azért esett erre, mert állítható a plusz erő. Irányelvként azt az infót kaptam, hogy addig tekerhetem felfelé, amíg nem kezd el dadogni a motor. Akkor már sok neki.
Nos, a próbák alapján fél állás felett valamivel kezdi csinálni. Mivel nem a maximális teljesítmény volt a cél, ezért harmad állásba tekertem. Hihetetlen dolgokat produkál még így is a kocsi! Több 0-100-as sprintet mértem, az eredmény 7,8-tól 8,1-ig "szórt".
Érezhetően jobban reagál a gázra, minden fordulatról brutálisan húz.
A meló miatt két hétig a németeknél voltunk. A hétvégét kihasználva átugrottunk Párizsba. Hóviharban indultunk, de Párizsban csodaszép idő fogadott minket.












Reggelre befagyott az autó. Tömör jégpáncél mindenhol. Ritka látvány.






Útban a Fekete-Erdő felé meglátogattuk a Regensburg környékén lévő újraegyesítési emlékművet. Majd egy fotó valahol Németországban egy várnál.
A végcélnál az igazi tél várt minket, de egy fotó kedvéért megálltunk a világ legnagyobb kakukkos órájánál Triberg mellett.
Hazafelé egy érdekes látványt találtunk, meg is örökítettük.









Németországban szokás szerint a szabad időmben a MM bolthálózat üzleteit jártam. Bad Dürrheimben megakadt a szemem egy számomra eddig ismeretlen hangszórómárkán: Focal. A MM és a Focal közös, 10 éves jubileumára készült limitált szériás darab. Este a HiFi fórumban megkérdeztem a Cartársakat, hogy mi a véleményük a cuccról. Az egyértelmű pozitív jelzések után, ma megvettem a 841-es sorszámú darabot.
Pont olyan, mint az Alfa. Nem áll be a tucatsorba, nem öntvény a kosara, hanem üvegszálas műanyag.






Kézenfekvőnek tűnt, hogy a padlószint alá rejtsem el a HiFi-t. A padlószint megemelésével (rétegelt lemez):
- a pótkerék mélyedésében elfért a mélynyomó,
- a két ventilátor közt a végfok,
- a bal oldalon egy nyitható fedél alatt minden apróság.
Nem rossz, de a gyakorlatban nagyon nem jó. A csomagtér gyakorlatilag pakolhatatlan. Se a ventilátorokra, se a mélynyomóra sem szabad pakolni.




A sok-sok Alfa fanatikussal egyetemben mi is elgurultunk Esztergomba.
Hazafelé átléptük a 60.000 km-t.












Pár napja Bécsben járva a SCS egyik boltjában egy utolsó darab Hifonics TXi 6400 végfokot pillantottam meg. Mivel már régóta fenem a fogam valami komolyabb darabra (4x175W RMS) lecsaptam rá. Ma bekerült a régi helyére.
Megdöbbentő a különbség. Főleg a mélyeken. Már értem, hogy mi is az a csillapítási tényező...




Összefutottunk Győrben a Vassal, jól néz ki, de a betekert vonószem árulkodó.
A gazdájának a rokona hozta tankolni, úgyhogy infót a kocsiról nem tudott adni :-(


