Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 1.6 Twin Spark >> Blog
- TĂpus:146 1.6 Twin Spark
Mindent errĹ‘l a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokolják a tĂpust - Évjárat:2000
- SzĂne:Zöld
Végre bent vannak az ,,új" ülések.
Ajtókárpitok még hátra vannak.
Ülésfűtés rákötve, és jól is működik.
Kapott középső kartámaszt, a hosszabb utakra.
+ egy Ăşjabb takarĂtás, bĹ‘r ápolás, kárpit tisztĂtás.






Március 12. - Sikeres műszaki
Reggel 10re vittem elő műszakiztatni, kora délutánra már levizsgázott.
KettĹ‘ problĂ©ma volt, az egyik hogy a bal oldali fĂ©nyszĂłrĂłmat feljebb kellett állĂtani, a jobboldalihoz. A második a nĂvĂł pálca ahol becsatlakozik a motor blokkba, cserĂ©ljek tömĂtĂ©st mert szivárog.
Elmentem az alkatrész boltba, készleten nem volt, a minimum rendelhető 5 db, és db-ja is egy ezres, de nekem egyből kellett volna hogy tudjam vissza vinni műszakira.
Otthon csak szakadt volt, aztán mikor ki szedtem ezt a tömĂtĂ©st, láttam hogy nincs szakadás, valĂłszĂnűleg inkább csak már összement, Ăşgy hogy meg takarĂtottam mindent, a tömĂtĂ©st meg pasztáztam.
Vissza vittem, újra át nézték, nyúzópad stb, de ez már az élesbe ment, de a CO2 nem volt most jó. Pedig még elő műszakin teljesen rendben volt még a vizsgabiztost idézve, "hát ez nagyon jó". - aztán utána mégsem.
Na aztán kB egy 5.000es fordulaton pörgettĂ©k körĂĽlbelĂĽl 2 percen keresztĂĽl, a venti már dolgozott, Ăşgy ha szabadott ha nem, oda is mentem meglesni a vĂzhĹ‘t, de nem ment fel 92°C fölĂ©.
Utána már jó volt újra a CO2.
Ăšgy hogy Ăgy a kicsike hibák javĂtása után, ismĂ©t kapott 2 Ă©vet. ;-)
Műszaki ára : 22.500,-
U.i.: 2 nappal elĹ‘tte mĂ©g világĂtott a lĂ©gzsák lámpa, de egy cartárs kitörölte nekem a hibát. Csak megjegyezte a vezĂ©rlĹ‘ hogy a lĂ©gzsák visszajelĹ‘ lámpa valamikor kontakt hibás volt.





Most a napokban láttam Ă©s hallottam is hogy kicsit mintha egyenetlen lenne az alapjárat, Ă©s mellĂ© a kipufogĂłbĂłl sem az hallatszott hogy ez rendben lenne, Ăgy hát nekilestem mĂ©g ma kora este a gyertyák kiszerelĂ©sĂ©hez.
Kivettem, de egyiksem volt fekete vagy bármi eltérő a többitől.
Meg takarĂtottam, Ă©s meghĂşztam Ĺ‘ket Ă©rzĂ©ssel ahogy eddig, de az egyiknĂ©l majdnem be..., mivel olyan Ă©rzĂ©s volt mint ha meg akarna szakadni a menet :/
Kivettem vissza, hátha csak az alátét ferde egy kicsit vagy valami, de az jó volt...
Kezdtem ideges lenni hogy el van cseszve a menet, mert nem szeretném szétbombázni a motort, mert időbe és pénzbe sem lenne kevés :/
Aztán mondom van itthon tartalekban egy másik gyertya, amúgy az egy pólusúról volt most szó, hát egy próbát megér, hátha csak a gyertya szivat és nem pedig a hfbe a menet akar tönkre menni.
Meg takarĂtottam azt is, Ă©s beleraktam , aztán teljesen rendben volt mint a többi...
Utána vissza minden, kapott Kontakt spray-t.
Mindenesetre azt a kivett gyertyát karanténba teszem.
IndĂtottam Ă©s szĂ©p egyenletes alapjárat lett, semmi mellĂ©khang hogy egĂ©szsĂ©gtelen lenne Hála istennek!
Úgy hogy egy parás napot zárhatók magam mögött :)
KerĂ©k cserĂ©vel indult, mivel amik fent voltak kerekek azok mennek át a TDre, Ăgy ide is kellett tĂ©li, meg hát Ăgy passzol összkĂ©pben az autĂłhoz mindegyik.
Mikor levettem a bal első kereket, láttam hogy a féltengely belső csuklójának harmónikája szét van szakadva.
Szerencsére múltkor vettem porvédőt, csak úgy itthonra hogy legyen ha kell, bilincsekkel.
Kivettem a fĂ©ltengelyt Ă©s lecserĂ©ltem a pĂłrvĂ©dĹ‘t, meg kapott bele grafitos zsĂrt.
Ezután jöhetett amiért neki is kezdtem, a Rugók kicserélése elől gyárira, mert ott még az ültetett rugók voltak, amit még én szereltem bele valamikor.
Miután meg lett még hátul lecseréltem a kerekeket, és készen is lett :)








4 új szelep, felrakás, centirozás.
Viszont a gumis megjelölte hogy melyiket tegyem hátra, mert az egyikre kicsit több súly kellett. Belső oldala a ludas.
Ezek közĂĽl az egyiket vittem görgĹ‘zni, de Ăgy hogy egyformák fĂ©nyezĂ©s után , már nem tudom melyik volt az... Lehet rosszul javĂtottak, vagy egy másik is el viselte volna a javĂtást.
Vagy...a gumik mivel nem egy continental, lehet ott vérzik.
Már mindegy is, holnap felkerülnek. :)

Ma festék szóró pisztollyal megkapta 4 rétegben a fedő lakkot.
Minimális eltĂ©rĂ©s van az eredeti Ă©s a javĂtott rĂ©sz között, ahogy az a fotĂłn is látszik, de elĹ‘ben nincs ekkora eltĂ©rĂ©s mint ahogy a fotĂł visszadobja.
Örülök hogy ilyen jól és szépen sikerült.
A műszerfal betĂ©tek is sötĂ©tebb szĂnűek mint most az ĂĽlĂ©s javĂtott rĂ©szei, Ăgy passzol minden mindenhez...
Este beleraktam a JTD-be a lĂ©gzsák prĂłba vĂ©gett, de nem aludt ki a lĂ©gzsák lámpa, Ăşgy hogy valĂłszĂnűleg tárolt hiba van benne, vagy valami hibás.
Majd megprobálok rá csatlakozni, hátha sikerül és akkor törlöm.






Megkapta a kiválasztott szint + lakkot.
Már csak a gumik kellenek rá...










Rendeltem a másik oldalrĂłl szĂnt, ami szintĂ©n csak telefonon passzolt, de már közelebb állt az igazsághoz.
Így hát jött az ötlet hogy ki kell akkor keverni.
Volt mĂ©g az ebayes vásárlásbĂłl bĹ‘r javĂtĂł kĂ©szlet (3.000,-)
Akkor a most rendelt festékek (4x50 ml, 4.700,-)
+a be keveréshez a fehér, a zöld és egy kék. (1.710,-, ez már itt Győrben vettük).
A szĂn keverĂ©st az Ă©n ĂĽgyes asszonykám megoldotta :)
Az elsĹ‘ keverĂ©snĂ©l kicsit mĂ©g erĹ‘sebb volt, de lett rajt javĂtva, Ă©s másodjára kihoztuk amit csak lehetett belĹ‘le :)
A vezető oldali ülés kész, még szóró pisztollyal kap lakkot, és még hátra van az anyós oldali ülés.










2
369
FĂłrum
Friss topicok
- Spider
- Alfa törtĂ©nelem, hĂres ...
- Zenebutik
- Adok-veszek
- 155
- 156
- AlfaCity 2025 - jĂşlius ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
Tagok
Ăšj tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8