Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> 146 1.6 Twin Spark >> Blog
- TĂpus:146 1.6 Twin Spark
Mindent errĆl a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokoljĂĄk a tĂpust - ĂvjĂĄrat:2000
- SzĂne:Zöld
MeglĂ©vĆ eredeti hĂĄtsĂł szĂĄrnybĂłl hiĂĄnyzott a pĂłtfĂ©klĂĄmpa. Eredetit szerettem volna bele vĂĄsĂĄrolni, de semmi pozitĂv eredmĂ©ny. AlkatrĂ©szboltba nem tudtak hozzĂĄ szerezni, olaszoknĂĄl pedig csak kompletten szĂĄrnyal egyĂŒtt lehetne vĂĄsĂĄrolni, de emailt dobtam azĂ©rt nekik hĂĄtha tudok kĂŒlön venni, csak vĂĄlasz nem Ă©rkezett. Bontottan nagy ritkĂĄn belefutni ilyen hĂĄtsĂł szĂĄrnyba, gondoltam akkor veszek Ășgy egyben de az egyikrĆl lecsĂșsztam, a mĂĄsik mĂĄr kĂŒldi körĂŒlbelĂŒl 2 hĂłnapja. Ăgy hĂĄt jöhetett a B-terv. LemĂ©rtem Ă©s talĂĄltam hozzĂĄ univerzĂĄlis ledes lĂĄmpĂĄt ami kis alakĂtĂĄs követĆen jĂł lesz bele. A pĂłtfĂ©klĂĄmpa Ă©s a szĂĄrny közötti hĂ©zagot gittel töltöttem ki, szĂĄrnyon a lĂĄmpa foglalat szĂ©lĂ©t elĆször becsiszoltam majd körbekentem gittel, az Ășj lĂĄmpĂĄt maszkolĂł szalaggal leragasztottam Ă©s a friss gittbe belenyomtam a formĂĄlyĂĄt. MiutĂĄn a gitt kikemĂ©nykedett, lĂĄmpĂĄt kivettem. SzĂĄrny kĂŒlsĆ rĂ©szĂ©t becsiszoltam, a gitt 5 napot szĂĄradt, aztĂĄn kapott alapozĂłt Ă©s festĂ©ket. TömĂtĆragasztĂłval körbekentem a foglalatot Ă©s ment a helyĂ©re a lĂĄmpa, majd kĂ©t csavarral rögzĂtve. SzĂnre fĂșjĂĄs esetĂ©n ki lesz maszkolva a lĂĄmpa Ă©s Ășgy lesz fĂ©nyezve.












Meglett mostmĂĄr tĂ©nylegesen a beĂĄzĂĄs helye. Gumi tömĂtĂ©s vĂ©ge alatt az eredeti tömĂtĂ©s megrepedezett. ĂtlĂĄtszĂł tömĂtĆvel javĂtva.










Elmentem egy körre vele, korĂĄbbi tĂŒnetek nem jelentkeztek. Csak Ășgy suhan :)) tankolĂĄs, mosĂĄs kĂ©zi mosĂłban, idehaza takarĂtĂĄs. Ăgy hogy csilli-villi, boldogsĂĄg van ;-)








CartĂĄrs Ă©s Ă©n is ellenĆrzĂ©s szempontjĂĄbĂłl ki szerettĂŒk volna olvasni a motorvezĂ©rlĆt, de sajnos nem kommunikĂĄl. Hiba lĂĄmpa nincs, jĂłl mƱködik az autĂł, azt leszĂĄmĂtva hogy nĂ©ha kicsit alapjĂĄraton ugrĂĄl a fordulat, de van mikor semmi gond. Hideg motornĂĄl 2500as fordulatnĂĄl szintĂșgy kedve szerint rĂĄngatta az autĂłt , kisebb Ă©s magasabb fordulaton nem. ErĆteljes most is, illetve nyĂĄron a dög melegben dob egy hiba lĂĄmpĂĄt indĂtĂĄs elĆtt Ă©s csak teker de nem indĂthatĂł. LĂ©gtömegmĂ©rĆ csati le, Ășgy elindul majd vissza a csatlakozĂł, hiba lĂĄmpa eltƱnik Ă©s minden rendben vele. Ezek aprĂł idegesĂtĆ dolgok amit ha lehet akkor orvosolok. Tudom sokan körbejĂĄrtĂĄk ezt az utat több kevesebb sikerrel, de ha mĂ©gsem javul a dolog akkor is legalĂĄbb javarĂ©szt Ășj Ă©rzĂ©kelĆk vannak benne. A fogyasztĂĄs Ă©rdekel is meg nem is, de azĂ©rt nem bĂĄnnĂĄm hogy ha nem 11-12 körĂŒl lenne. Helyben hasznĂĄlva persze több mint pĂĄlyĂĄn. Meg nĂ©ha nĂ©ha jĂł kicsit elfelejteni vĂĄltani :)) MĂșltkorokban a trafĂłk Ă©s gyertya kĂĄbelok ellenĆrizve kĂŒlsĆleg, ott semmi repedĂ©s nem lĂĄtszĂłdott. Kapott Ășj lambda szondĂĄt is akkor mert mĂ©g nĂĄlam nem volt cserĂ©lve Ă©s ki tudja mikori volt benne. Lett Ășj levegĆ hĆmĂ©rsĂ©klet Ă©rzĂ©kelĆ is bele. Kapott korĂĄbban Ășj gyertyĂĄkat is. TehĂĄt ez a zavarĂł is de közben hasznĂĄlhatĂł hiba utĂĄn most kapott lĂ©gtömegmĂ©rĆt, igaz nem Bosch hanem Magneti Marelli, tudom ebbĆl csak a gyĂĄri jĂł ĂĄllĂtĂłlag. AztĂĄn ki lett cserĂ©lve a vĂzhĆfok jeladĂł ami a motorvezĂ©rlĆre adja az infĂłt, ez is Ășj nem bontott. CartĂĄrs mondta hogy csinĂĄlhat bĂĄrmelyik ilyen tĂŒnetet, csak mivel nem tudjuk olvasni, mĂĄr pedig Ć elĂ©g sokmindenre rĂĄ tudott csatlakozni, Ăgy marad a talĂĄlgatĂĄs. Nem is akartam ezĂ©rt mĂĄsnĂĄl megprĂłbĂĄlni az olvasĂĄsos tĂ©mĂĄt. SzĂłval kicserĂ©ltem mĂ©g az alapjĂĄrati szabĂĄlyzĂł szelepet is, ez bontott ami volt itthon. Ha bĂĄrmi vĂĄltozĂĄs lesz akkor ezen 3 dolog közĂŒl lesz valamelyik amelyik rossz volt mĂĄr. ElindĂtottam minden rendben vele, de mĂ©g nem prĂłbĂĄltam le, kĂvĂĄncsi leszek hogy lesz vĂĄltozĂĄs vagy sem. Ha nem akkor marad ilyen, lehet vele egyĂŒtt Ă©lni csak tudva hogy valami okozza ezt inkĂĄbb megprĂłbĂĄltam hĂĄtha lesz valami vĂĄltozĂĄs. Ha a Kivett alkatrĂ©sz jĂł volt akkor kĂ©sĆbb jĂł lesz tartalĂ©kba, Ășgysem akarok megvĂĄlni az autĂłtĂłl Ăgy elfĂ©r a polcon. Ha egy tank benyĂĄbĂłl többet tudok kiautĂłzni akkor hosszĂștĂĄvon mĂĄr megĂ©rte. :)) ja Ă©s a harmonika csĆ sem repedt...




Jobb elsĆ ajtĂłzĂĄrszerkezet csere. Hidegben nem akart a központi zĂĄr mindig nyitni, csak ha kulccsal nyitottam azon az oldalon. Ăgy hogy szorult mĂ©g legutĂłbb valami össze is akadt benne Ă©s inkĂĄbb lecserĂ©ltem. ZĂĄrt ajtĂłnĂĄl kellett a kĂĄrpitot leszerelni, kicsit kifeszĂteni hogy hozzafĂ©rjek mert se kulccsal nem tudtam mĂĄr elfordĂtani sem kilincsel nyitni. AztĂĄn miutĂĄn hozzafĂ©rtem kinyitottam az ajtĂłt, onnantĂłl a csere mĂĄr könnyƱ volt. A csere darab szĂ©pen mƱködik.
Volt mĂ©g aztĂĄn elmaradĂĄs, az Ă©vekkel ezelĆtti zĂĄr cserĂ©knĂ©l a csomi Ă©s tank zĂĄr a rĂ©gi volt, Ăgy hogy egy kulcsos legyen ez is megtörtĂ©nt.
HĂĄtsĂł ablaktörlĆ nem mƱködött rendesen, körĂŒlbelĂŒl 1/5 gyorsasĂĄggal törölt hĂĄtul. Kiszedtem megtakarĂttam az Ă©rintkezĆjĂ©t Ă©s mƱködik.
KormĂĄny felsĆ rĂ©szĂ©re kerĂŒlt egy kis piros gumicsĂk.
CsomagtartĂł beĂĄzĂĄssal is foglalkoztam, mĂ©g ilyen szemerkĂ©lĆs idĆben is jött be vĂz. KĂ©der gumi szĂĄraz, Ăgy a zsanerokat eloldottam majd ĂșjbĂłl most mĂĄr mind a kĂ©t zsanĂ©rt letömĂttem. Sokkal jobb lett, de nem tökĂ©letes. 2 l vĂzzel leöntve a teteje, a flakon kiĂŒrĂtĂ©se utĂĄn jelent meg pĂĄr csepp bent. Ezt körĂŒlbelĂŒl olyan vĂzmennnyisĂ©g volt mint egy autĂłmosĂĄs, Ășgy hogy majd esĆben kiderĂŒl mennyire ĂĄzik be.
Több ötletem nincs egyenlĆre hogy hol jöhet be mĂ©g a vĂz.
SzerencsĂ©re a kĂ©sĆbbiekben garĂĄzsban fog ĂĄllni, de attĂłl mĂ©g persze nem jĂł ha tovĂĄbbra is beszĂvĂĄrog egy kevĂ©ske vĂz.





VĂĄltĂł körĂŒli faberakĂĄs, sajĂĄt kĂ©szĂtĂ©s. FurnĂ©rozĂĄssal kĂ©szĂŒlt.
BelsĆ vilĂĄgĂtĂĄs megadta magĂĄt, ezt javĂtva kerĂŒlt be az elsĆ lĂĄbtĂ©rhez led lĂĄmpa ami a belsĆ vilĂĄgĂtĂĄssal egyĂŒtt kapcsol ajtĂłnyitĂĄsra.
ĂlĂ©sfƱtĂ©s kapcsolĂłi ĂĄtkerĂŒltek oda ahova eredetileg is helyeztĂ©k.
RĂ©gi mĂ©lynyomĂł ĂĄtkerĂŒlt a TD-be, azĂ©rt hogy azonos legyen ebben a szett, Ăgy a 4 ajtĂł hangszĂłrĂł, az erĆsĂtĆ Ă©s az Ășj mĂ©lynyomĂł azonos mĂĄrkĂĄjĂș. MĂ©lynyomĂłra vettem vĂ©dĆ rĂĄcsot pluszban.












Nagyobb vĂzmennyisĂ©gnĂ©l beĂĄzik a csomagtartĂł. Baloldalon a 'C' - oszlop tetejĂ©nĂ©l belĂŒl a mƱanyagrĂłl csöpög be a vĂz a hĂĄtsĂł ĂŒlĂ©stĂĄmlĂĄra majd beszivĂĄrog az alsĂł ĂŒlĂ©srĂ©sz alĂĄ. SzigetelĂ©s felszĂvja a nedvessĂ©get. Kerestem hol lehet a baj Ă©s a csomagtartĂł zsanĂ©rra gondoltam, Ăgy le is tömĂtettem, de mĂ©g most is jön be a vĂz. Gumi kĂ©der jĂł, arrĂ©bb is csĂșsztattam az egĂ©szet de ugyan Ășgy szivĂĄrgott. KĂvĂŒlrĆl nem lĂĄtszik nyoma sehol, csak bent a mƱanyag alĂłl jön, le is szedtem a mƱanyagot a lemezek illesztĂ©sĂ©nĂ©l jön Ă©s nem lĂĄtni honnan indul az egĂ©sz Ășgy hogy evvel mĂ©g kell foglalkozni.
BelsĆ tĂŒkör leesett, vettem hozzĂĄvalĂł ragasztĂłt, bĂzok benne hogy nem dobja vissza majd. Ha mĂ©gis akkor ĂŒvegeshez elviszem.
Lett Ășj lĂ©gterelĆ az ablakokra. KĂ©toldalĂș ragasztĂłval erĆsĂtve. A rĂ©gi Heko mĂĄrkĂĄjĂș volt, amiben oldalankĂ©nt 2 db rögzĂtĆ fĂ©m volt, Ăgy a baloldali le is esett Ăștközben mikor szembĆl elzĂșgott egy kamion mellettĂŒnk. Sajnos összetört a leesĂ©s következtĂ©ben.
Ez a G3 mĂĄrkĂĄjĂș sokkal jobb, pontos az illeszkedĂ©s, oldalankĂ©nt 7 db rögzĂtĆ lemez van Ă©s fele annyiba kerĂŒl mint a korĂĄbbi. Anyaga rugalmas mĂ©g ilyen idĆben is.
Téli kerekeket feltettem, hamår egyszer tél van :)












4
570
FĂłrum
Friss topicok
- Giulia
- UtazĂĄsok AlfĂĄval
- Spider
- Coffee - Minden ami kåvé
- Félig Off-os autók (egy...
- KRESZ
- Filmek
- Csevegés (à la Alfa Rom...
- 155
- Junior
TĂpusok
