V.Tomi.145-146 🍀 - főkép
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2020-02-16

Váltó és szervó olaj lecserelve.
Váltó olaj csere fotókkal.
Kicsit keresgéltem az amoren hogy a JTD-t hol kell feltölteni váltó olajjal. Konkrét dolgot nem találtam, csak inkább hogy cserélve lett. Az olaj le eresztés nem volt kérdés, mivel látszik alulról, csak hogy én kettő helyen találtam le eresztő csavart, de ahogy olvastam más is többesszámban írta, úgy hogy el fogadtam ezt ilyennek.
Le eresztő csavarok (1.-2. Kép)
Feltölteni a tolató lámpa kapcsolónál töltöttem. Remélem jutott mindenhova :))) másnak 2 liter ment bele, nekem 1.9 liter.
KB úgy saccolom hogy ennyi is jött le az edénybe, bár nem álltam neki méregetni.

A szervó olaj is sűrűbb volt már és sötét is. Most feltöltve az újjal. Érezhető változás nem történt mivel eddig is jó volt.

>> Tuning és extraAlfa 146 2.0 TD // 2020-01-08

Kapott egy új fa utánzatú váltó fejet, mivel ez tökéletesen passzol többi elemhez, a színét és mintáját tekintve. Régi fa váltó fej meg bekerül a TS-be.
Először is kupak le az aljáról, 12es fúróval felfúrni a belsejét, majd egy rossz váltó fej beáldozása (kopott), el vágni és rá helyezni az alját. Én itt rá is ragasztottam, bár szorosan fogta, és végül mehet fel a helyére.
Így a váltó szoknya is rögzíthető rá.

És még kettő dolog javítva.
Az egyik a kilométer óra és egyben a sebesség mérő nem mindig működött az utóbbi 2 hétben. Leginkább nem ment. A jeladó csatlakozóján volt egy kicsi sérülés, erre gondoltam a hiba okának, úgy hogy cserélve. Utána próba, de nem mozdult ki. Cseréltem jeladót is és újra próba. Most már működött, de így utólag belegondolva, lehet hogy az első próbán nem eléggé gyorsultam fel vele, csak nekem tűnt úgy a kis utcában és becsaptam saját magamat vele. Most már mindegy is :)
A hátsó ablak mosó csőve szétjött a csomagtartó csatlakozásánál, most kapott egy hosszabb csövet toldásképp hogy ne feszüljön.

>> Tuning és extraAlfa 146 2.0 TD // 2017-06-03

Egy 156os fa kormányát láttam hirdetésben, mivel 98as autóban volt, így hát egy próbát megér hátha jó az enyémbe is, mivel egy időben épültek :) Hát először is kellett javítani, mert meg volt kopva, vettem hozzá nagy kopásállóságú anyagot, ami ugyan olyan mint a légzsáknak a külső borítása. A felújítás rendben is volt, a kormány felrakása nem, mert az eredeti kormány mögött ott a légzsák tekercse, ami a fa kormány mögött nincs kialakítva, így hát vissza az eredeti amíg lesz megoldás, vagy is már van csak meg is kell csinálni :) Remélem össze jön :) Fa utánzatú sebesség váltó fej, E-bayen Kínából jött, alakítani kellett színt úgy. Egy rossz gyári sebváltó fejnek az alja kellett rá toldásnak, és hogy fogja a váltó szoknyát. elvágtam, átragasztottam két komponenses ragasztóval, és bevontam evvel a műszerfal anyaggal. Király lett :) Ja és egy kicsit belül fel kellett fúrni, mert nem ment rá teljesen a sebváltó rúdra.
Költségek:
Fa kormány 4.500,- + 2.500,- posta
Kormányhoz anyag 5.500,-, de ez 100x140 cm
Sebváltó fej postával 1.252,-