Tagok >> JCsabi >> Giulietta QV 1.75Tbi >> Blog
- Típus:Giulietta QV 1.75Tbi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2012
- Színe:296A BIANCO GHIACCIO
Gyárilag nem volt tempomat a a kocsiban. Mivel ez egy nagyon hasznos extra, így olvasgattam és arra jutottam, hogy "csak" egy olyan bajúszkapcsolóra van szükség, amin van tempomat kar, mert gyárilag be van vezetékelve.
Kerítettem egyet. Ezután már csak ki kellett cserélni a gyárival.
A legnagyobb szívás a légzsák kivétele. A 147-esen és a GTV-n is 2db kis csavar tartja. Na itt nem. :-(
A kormányom alulról egy csavarhúzóval be kell nyúlni és két oldalt 1-1db fém fülbe pattan be a légzsák. Na azt megtalálni úgy hogy nem látod, hova nyúlsz.
Kb. 1 óra volt mire kipattintottam.
Ezután már egyszerű volt. Néhány csavar és át is van szerelve.
Mivel a kormányburkolaton nem volt kivágva a helye, így vágtam rá egy lyukat. (Egész gyáriasra sikerült)
Összerakás után még MES-ben engedélyeztetni kellett és csinálni kellett egy PROXY sorba rendezést.
Ennyi az egész. :-) :-)
A múltkori tankolásnál vettem észre, hogy nagyon lötyög a tankajtó. Utánaolvasgatva kiderült, hogy típusbetegségről van szó. Rendeltem új pöcköt hozzá kemény 1600Ft-ért (rendeltem kettőt, hogy legyen tartalék). A csere kb. 10percet vett igénybe. Most mát úgy áll az ajtó, mint Katiban a gyerek :-)
Tegnap elintéztük az eredetvizsgát és a regisztrációs adót, így az összes dokumentum a birtokomban volt, hogy rendszámot kapjon a verda. A mai napra volt időpontom foglalva az okmányirodába. 10 perc várakozás után 15 perc ügyintézés és a rendszám a kezemben volt.
Sajnos a TBI kezdetű rendszámok nem a mi régiónkra voltak osztva (pedig milyen főnök lett volna egy TBI-175), így a TCG-175-öt sikerült megkaparintani. :-( :-) :-)
Gyorsan mentem is vele egy bejárató kört.
A konklúzió: Nagyon jó megy az autó, szinte kitépi a kezemből a kormányt. Rettentően érezhetőek a DNA kapcsoló különböző állásai. Valamelyik hátsó kerékagycsapágynak hangja van (vagy a guminak van hangja) ennek utána kell menni. Meg kell nézni a többi motortartót is, mert szerintem nem tökéletes.
Összességében viszont teljesen elégedett vagyok a kocsival. Azt adja, amire számítottam.
Eljött a várva várt nap. Másfél hónapja, hogy időpontot kértem a helyi NKH-ba egyedi forgalomba helyezéshez.
Mielőtt elvittem volna az autót leszervizeltük.
Cserélve lettek:
- Vezérműszíj összes görgővel, vízpumpával
- Hosszbordás szíj összes görgővel
- Levegőszűrő
- Olajszűrő, Olaj (Selenia Quadrifolio 5W40)
- Pollenszűrő
- Vezérlés oldali motortaró bak
- Első féktárcsák fékbetétekkel
Úgy fest a dolog, hogy az az egyetlen turbócső cseréje megoldotta a motor összes problémáját. Persze majd használat közben fog kiderülni 100%-osan.
Az első lépés is megtörtént a magyar rendszám felé vezető úton. Sikeres műszaki vizsgát tett a kocsi a helyi Közlekedési Hatóságnál és megkaptuk a műszaki adatlapot a honosításhoz.
Km állás: 212.338km
Eljutottunk odáig, hogy nekiálljuk megkeresni mi baja lehet a kocsinak. Szóval a hibajelenség, hogy folyamatosan légtömegmérő hibát dob a motor és ilyenkor a benzinszint jelző mutató is leesik nullára és egyenetlenül jár.
Az első legszembetűnőbb hiba a turbó után a szívó oldalon egy repedt cső. A cseredarab (50517447) természetesen csak gyáriba létezik 70.000Ft-ért. Még jó hogy lehet kapni :-) :-) :-)
Külföldi raktárból érkezik, így néhány napba beletelik a szállítás. Ha megérkezik beszereljük és meglátjuk, hogy szerencsém volt-e vagy lehet keresgélni tovább
Második lépésként kifújtam az összes üreget a kocsin, hogy megóvjuk a rozsdától.
Sajnos 2 dolog nem működött az autón. Utastér ventillátor és a BlueAndMe. Mindkét dolgot cserélni kellett. Bontott került a kocsiba, de most már működik. :-)
Volt egy kavics felverődés a szélvédőn. Ezt azóta már megcsináltattam.
Első lépésként az előző tulajt (és kutyáját) szerettem volna végleg száműzni az utastérből.
A kárpit tele volt fehér színű kutyaszőrrel és szerintem a cigaretta sem állt messze a régi tulajtól. Szóval utastér szétszed, kitisztít, ápol, összerak.
A végén kapott egy ózonos fertőtlenítést is. A végeredmény szinte újszerű utasteret eredményezett, bár ráment 2 napon. :-)
Mikor azt hiszed, hogy lesz egy nyugis év végéd, de jön egy kihagyhatatlan ajánlat. :-)
A történet ott kezdődött, hogy kb. 4 hónapja elkezdtem nézegetni a hasznaltauto.hu-t. Az ötlet az volt, hogy le kellene cserélni az egyik 147esünket. Az páromnak a 159es annyira nem jön be, így maradt a Giulietta. Diesel-t nem szerettem volna így az 1.4 120Le példányokat kezdtem el nézni. Szövetbelsős kizárva, csak bőr jöhet számításba. A esetek többségében 300-400km-re voltak tőlem a kiszemelt autók.
Egy idő után elment a kedvem a túlárazott Giuliettáktól. Elkezdtem gondolkodni, hogy lehet haladni kellene a korral és átülni egy elektromosba. Ismét internet előtt eltöltött órák/napok következtek. Meggyőztem magam, hogy városba tökéletes lesz. Megszületett a döntés. Kell egy Renault Zoe. Elmentünk megnézni párat és már majdnem vétel lett, amikor Cseffó Pista barátom hívott telefonon.
Csak annyit mondott, hogy "Higyu haver! Nem kell egy Giulietta QV? Fehér színű, foglalkozós, jó áron"
A Zoe szertefoszlott és csak annyi válaszoltam neki, hogy mikor és hol lehet megnézni. Összehozott az eladóval, megegyeztünk és elhoztuk.
Most nézzük a sötét oldalt:
- A bal első sárvédőt és a bal ajtókat fényezni kell, mert van rajtuk egy csúnya meghúzás. Egyébként az autón a jobb első ajtót kivéve gyári a fényezés.
- A motor folyamatosan légtömegmérő hibát dob és ilyenkor a benzinszint jelző mutató is leesik nullára és egyenetlenül jár a motor.
Rendbetesszük, forgalomba helyezzük és már lehet is élvezkedni. Szóval lesz vele meló, de az ára jóval meggyőzőbb volt, mint a hibái.
Km állás: 212.300km