Tagok >> Kikkó >> 159 2.2 JTS >> Blog
- Típus:159 2.2 JTS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Nero oceano
Mivel már napközben is hűvösebb van, mint 8 fok, felkerültek a téligumik. Gumisnál lettek feltéve, centírozás után.
A téli felkészítés jegyében fagyálló ablakmosó folyadék is került bele. Előkerült a jégoldó spray és a jégkaparó is.
Hosszú távon szeretném megőrizni szeretett Alfám szépségét, ezért alváz- és üregvédelmet kapott.
A szeptemberi állapotfelmérésnél kiderült, hogy még éppen időben gondoltam rá. A gyári szürke színű alvázvédő a kerekek környékén már nagy darabokban elkezdett leválni a fémről. Néhol már megjelent a felületi rozsda.
Október 10-re kaptam időpontot, a művelet három napot vett igénybe. Mint utólag kiderült, a kerékdobokban lévő védőburkolat alatt is volt már felületi rozsda.
A szakszerű kezelésnek hála még évekig teljes szépségében ragyoghat. Mindenkinek csak ajánlani tudom Takács Gyuri bá műhelyét! Azért esett rájuk a választásom, mert a kedvező ár mellett nem a csúnya barna színű dinitrollal dolgoznak. Az autó színéhez illő fekete alvázvédelmet kapott.
www.karosszeria.net
Egy év és majdnem 10000 km után időszerűvé vált az olajcsere, elvittem hát az Alfariumba.
Összesen 1,5 l olajat kellett utántölteni az előző csere óta.
Költségeim:
- 6l Selenia K 5W-40 21000 Ft
- Olajszűrő 3600 Ft
- Munkadíj 8000 Ft
Többedmagammal volt szerencsém megnézni a Magyarország-Portugália foci EB meccset. Az utat természetesen imádott Alfámmal tettük meg.
Odafelé reggel 6 órakor indultunk Budapestről és este 11-kor értünk Lyonba a szállásunkra, végig autópályán 130-110 km/h sebességgel haladva. Többszöri megállással végigvezettem az utat, és nem volt fárasztó sem fizikailag sem szellemileg. Ez az autó hitetlenül kényelmes, magam sem gondoltam volna.
Körültekintő választásnak köszönhetően a drágámnak is jutott szállás, garázsban parkolt. Kedd estétől péntek reggelig voltunk ott. Az indulás előtti olajszint ellenőrzéskor bizony kiderült, hogy fél liter olajat megevett az intenzív autópályázás során. Szerencsére készültem, így utána tudtam tölteni.
Az utunk ezután Saint-Tropez-ba vezetett. Unalmas autópályázás után a kanyarokkal tarkított D558-as út igazi felüdülés volt. Én is és a gép is imádtuk. Strandolás után indultunk tovább Nizzába, a szállásunkra. Lecuccolás után meglátogattuk Monacot, ahol a benzines Alfa Romeo 159 ritka autónak számít. Sokan beleszürkülnek a tömegbe egy Ferrarival vagy egy Bentleyvel. Autós szemmel nehéz lehet ott élni, legalább fél körözés után találtunk parkolóhelyet magunknak.
Szombat reggel 9 óra körül indultunk haza Nizzából. Már itthon, Magyarországon, az M7-esen a határhoz legközelebbi Ina kútnál tankolva hatalmas eső kapott el, 80-al is alig lehetett haladni. Szerencsére Siófok után elállt és az aszfalt is száraz lett. Éjjel 2 óra volt, mire minden utasomat hazavittem.
Összességében az Alfával nagyszerű volt utazni, főleg végig vezetni. Az ülések kényelmesek, klíma és a tempomat nagyon hasznos dolog ekkora úton. A csomagtérben elfért négy személy csomagja és egy hűtőtáska.
Ilyen egy igazi Gran Turismo.
Az út számokban:
- 3189 km
- 296,18 l benzin
- 9,3l/100km átlagfogyasztás
Befizettem szeretett Alfámat egy kuponos háromfázisú polírozásra + külső-belső mosásra. Egy kis mosóba vittem a Lomb utcába. Gyanús volt, hogy egyetlen embert találtam ott. Azért legalább hatszor alaposan átmenni az egész karosszérián (mosás, polírozás háromszor, mosás, waxolás) és még belülről is kitakarítani egy embernek nagyon fárasztó. Sajnos a gyanúm beigazolódott. A végeredménnyel nem voltam teljesen elégedett. Az autó több helyen karcos maradt, főleg olyan helyeken, ahol eddig szinte nem is láttam. A motorháztető és a pajzs vízfoltos volt. A durva karcok nagy része viszont eltűnt, illetve kívül-belül nagyon tiszta lett, ennyi eredménye legalább volt. Ami szintén furcsa, hogy a por azonnal megült a friss waxon, és 70 km/órás menetszél sem vitte le még a nagyobb szöszöket sem.
Emberünk szerint a kocsi fényezése nagyon puha. Ebben igaza van,szerintem is túlságosan könnyen karcolódik. Így persze neki is nehéz dolga volt, és a sötét szín is nehezítés, ezt aláírom. Csak más mosóban háromezer forintos alapmosás után sem marad vízfoltos a karosszéria.
Elég sok apró hiba előjött, mióta megvettem szeretett Alfámat. Ezenkívül a következő másfél hónapban közel 4000 km-t fogok vele autózni, így biztos akartam lenni benne, hogy út közben nem fog előjönni valamilyen váratlan hiba. Ezért összességében már szükségét éreztem egy szervizlátogatásnak, elvittem hát az Alfarium-ba.
Kapott új fékolajat, mert ki tudja mikor volt cserélve. Lehet már tavaly meg kellett volna tenni, mert akkor volt 8 éves az autó. Akkor a szervócső mizéria miatt valamiért erre nem gondoltam.
A kéziféket eléggé meg kellett húzni, hogy fogja is az autót, állítani kellett rajta.
A klíma sajnos hűtőgépszagú levegőt fújt magából, így cserélni kellett a pollenszűrőt,
mert a gyári ajánlás ellenére nem bír ki két évet.
Az első lökhárító egy centit elállt a bal oldalon, szintén azóta olyan volt, mióta megvettem. Kérésemre ez is korrigálva lett.
Volt két probléma, ami szerencsére csak az én tudatlanságom miatt nem működött jól. A jobb hátsó ablakot csak a vezetőülésből lehetett vezérelni (a bal hátsónál szinte sosincs utas). Ez csak amiatt volt, mert be volt nyomva az ezt tiltó gomb.
A klíma nem fújt rendesen hátra, ez szintén amiatt volt, mert nem a megfelelő beállításokkal próbáltam. Három irányban (egyszerre akár mindenfelé) és háromféle módon fújni képes klímának összesen hányféle beállítása is lehetséges? :)
Most már ezeket is tudom, sikerült jobban megismerni a kocsit. Ezek szerint nem olvastam át elég alaposan a kézikönyvet. Így viszont minden alkalommal új extrát ismerek meg. :)
Az autónak voltak viszont olyan problémái is, amik pénzügyileg ennél jóval húzósabb tételek voltak. Lassú haladásnál nyikorgott, ami autópálya tempónál már folyamatos éles hang volt. Fekvőrendőrön áthaladásnál pedig mindig volt némi hang a futómű felől. A "kiváló" állapotú hazai utak is egész biztosan megtették a hatásukat. Nagyjából tisztában voltam vele, hogy az Alfák futóműve kényes az utak állapotára és azzal is, hogy nem lesz olcsó, ha valamit cserélni kell, így az árak nem értek teljesen hidegzuhanyként.
Cserélni kellett a két első alsó lengőkart, valamint mind a négy kanyarstabilizátort.
Haza érve még kifertőtlenítettem a rendszert klíma tisztító spray-el.
A költségek így alakultak:
- Fékolaj (Tutela TOP 4): 3600 Ft
- Pollenszűrő: 4800 Ft
- Két első alsó lengőkar: 82000/db (kaptam egy kis kedvezményt, 92200 Ft/db lett volna)
- Hátsó kanyarstabilizátor: 6000 Ft/db
- Első kanyarstabilizátor: 9400Ft/db
+ Munkadíj
- Klíma tisztító spray: 2990Ft/db
Ha már ott voltak a csomagtartóban, akkor elvittem a téligumi garnitúrát egy benzinkút önkiszolgáló mosójába. Felesleges volt. Ezek a benzinkúti mosók annyira le vannak fojtva, hogy képtelenek lehozni bármiről is a koszt. Többek között ezért vagyok kénytelen a kocsit is kézimosóba hordani, mert a nagyvárosban lehetőségek híján nem tudom normálisan lemosni. Szóval a kosz egy részét feloldotta a benzinkúti mosó, utána maradt a vödör víz és rongy. Hihetetlen mennyi koszt összeszedtek a frissen felújított felnik, pedig nem mondanám hogy sokat használtam. A kosz végül teljesen lejött róluk és nagyon szépen ragyognak.
Megálmodtam a felnik sorsát. Úgy döntöttem, hogy felújíttatom őket. Mivel csak a felnipofákon kellett kisebb-nagyobb esztétikai beavatkozást végezni így az előzetes árajánlatkérés után belefért az elképzelt keretbe. Ahhoz képest mekkora parát rendeztek a szakik a felpattogzott festés láttán, végül nagyon profin megcsinálták. Én meg a padkázáson aggódtam, arra meg azt mondták, hogy sima ügy...
Nem értem be ennyivel, rendeltem új felnikupakokat is, mivel azokat is kissé kikezdte már az idő, megfakultak, hámlik róluk a festés. Mivel az itthoni bontókban csak aranyáron kapni ezeket a parányi műanyagokat, ezért az eBay-ről rendeltem őket.
A rozsdás kerékcsavarok helyett is rendeltem újakat, szintén eBay-es beszerzés.
A nyári gumik közül a hátsók már csak ezt a szezont fogják megfutni. A felnifelújítás után oldalcserével kerültek fel.
Költségeim:
- Felnifelújítás, gumi fel- és leszerelés, kerékcsere: 26000 Ft
- Négy új felnikupak postaköltséggel: 10261 Ft
- Új kerékcsavarok postaköltséggel (20 db): 7579 Ft
Télen nem szoktam ablaktörlőt cserélni, mert tapasztalatom szerint a hidegben sokkal gyorsabban szokott amortizálódni a gumi. A meglévő ablaktörlő lapátok már elég hangosak voltak, törölni még aránylag jól töröltek, de már nem volt az igazi. Az előző autómmal szemben viszont az Alfa már garázsban áll, ahol nem fenyegeti a szélvédő lefagyása. Az idei tél amúgy is nagyon enyhe, inkább eső esik, mint hó, így kivételt tettem.
A választásom a BOSCH Aerotwin törlőlapátokra esett (575 mm / 450mm). Meglátjuk, mennyire törölnek hatékonyan, csendesen és mennyire lesznek tartósak.
Külföldről behozott autó révén egyáltalán nem kaptam az Alfámhoz semmilyen kezelési útmutatót, csak szervizkönyvet. Régóta keresgéltem már utána a neten és bontóknál is érdeklődtem. Volt, aki egy szamárfülesre lapozott példányt tízezer forintért akart eladni. Azért ez elég túlzó ár volt, minden pénzt nem ér meg a dolog.
Tegnap délután találtam egy apróhirdetést a neten, mintha csak nekem tették volna fel. Ma meló után nyélbe is ütöttem az üzletet, így szeretett Alfámnak lettek kifogástalan állapotú kézikönyvei is. Még jobb is, mint a PDF verzió, ugyanis az a facelift utáni típusok jellemzőit tartalmazza, a 2.2 JTS-ét csak elvétve.