Az időjárás nem kegyelmez. Nagyon koszos volt már az autó (1127) és a kerékcsere előtt bőven ráfért már egy mosdás. Így lett, hogy délután - még az eső előtt.. - elvittük fürdőzni egyet az alsógödi agip kúthoz. A képek mosdás után készültek a mosó mellett lévő parkolóban.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000028/0000028067t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000028/0000028068t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000028/0000028069t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000028/0000028070t.jpg)
Nagyon ködös reggelre ébredtünk (1023) és eléggé koszosnak tartottam az autót ahhoz, hogy lemosassam valahol, így alakult, hogy délutánra kisütött a nap, lett vagy 17fok és elvittem a szekeret egy kézi autómosóba itt Gödön. Már harmadik alkalommal mossuk le egymásután nemitthon' hanem kézi mosóban, de itt még nem jártunk. Jól felszerelt hely, hasonló mint a gödöllői mosó, csak nincs annyi állás. De mivel nekünk egy is elég és nem tolongtak, így szépen beparkoltunk az egyik helyre és addig nem is mozdultunk, míg nem lett teljesen tiszta a paripa. Nyolcszor indítottuk el a több féle szórópisztolyból a habot és az öblítővizet mire végre megszabadult attól a sok kosztól, amit útközben összeszedtünk vele. Aztán méltóságteljesen kigurultunk a porszívó mellé és szárazra törötük minden porcikáját. Mikor már száraz volt hazagurultunk és a belsejét is kiporszívóztuk és letörölgettük kicsit. Most mindenhol csillog-villog. Viszont ma bekerültek a gumiszőnyegek is, amik hiába "alfások" nem emelik a beltér eleganciáját.. Remélem jövőre hamar kijön a jó idő és nem kell sokáig bent tartanunk őket. Ez volt a téliesítés első lépése. A kerekek lecserélése a téli ablakmosó folyadék cseréje ill. a fagyállóval való feltöltés még hátra van. Remélem ezzel még legalább egy hónapot várhatunk..
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000027/0000027471t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000027/0000027472t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000027/0000027473t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000027/0000027474t.jpg)
(1008-1011)
sződ-nevelek - budapest (autómosás) - tihany - nagyvázsony (kinizsi vár) - hévíz (hotel) - keszthely (festetich kastély) - szigliget (vár) - tapolca (pizza, tavas barlang) - sümeg (vár) - hévíz (hotel) - kaposújlak (KÚL) - kaposvár (kaja) - hévíz (hotel) - keszthely (balatoni sétahajózás, kastély cukrászda) - tihany-sajkod (romtemplom) - budaörs (vásárlás, 8C:) sződ-nevelek
mindösszesen 794km, 8,xx l-es átlagfogyasztással
[Költségeim: kézi autómosás 300Ft]
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000027/0000027156t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000027/0000027157t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000027/0000027158t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000027/0000027159t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000027/0000027169t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000027/0000027170t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000027/0000027180t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000027/0000027270t.jpg)
A diplomamunkámra való koncentrálás miatt az alfára fordított idő rohamosan csökkent, majd elfogyott. Két hónapos kemény meló után (0701) 2 napos takarítás következett, mert már ráfért és megérdemelte. :) Az eredmények magukért beszélnek.. ;) khm.
...műszerfal ápoló 225ml (699) - törlőkendő (624)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000025/0000025659t.jpg)
Párom lemosta az autót (0418), mert mellkasi izomfájdalomra/tüdőgyulladásra panaszkodva délelőtt az ügyeleten kötöttem ki és du. semmi erőm nem volt tisztává varázsolni a virágportól, portól, esőtől ill. bogaraktól dzsuvás autót. Már épp ráfért, holnap pedig a bőr belső is ápolásra kerül, a szőnyegek a porszívó szívó hatásának lesznek áldozatai, a műszerfal pedig újra csillogni fog. :] Ja és a motorteret is elkezdem kitakarítani..
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024012t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024013t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024014t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024015t.jpg)
Mai nap (0208) a jó időnek köszönhetően megvolt első idei itthoni fürdésünk. A hőmérő 12-13 fokot mutatott, úgyhogy nem vittem holmi autómosóba a kicsikét most már, hanem habos szivaccsal körberajongtam egy alapos porszívózás után. Szép lett. Csak kár, hogy a végére el kezdett esni az eső :\ :) Holnapra meg havazást mond. Hurrá..
Mai nap (0130) erre is sor került, mivel napok óta nem akart felmenni a mutató 60-70 fok fölé, ezért rendeltem egy termosztátot Gerissimo-éknál, aki ma ki is cserélte nekem.
A szerviz előtt azért kapott egy kiadós mosást és porszívózást, hogy ne érezze magát olyan rosszul a 'doktor bácsinál' :)
Odafelé úton megemberelte magát még utoljára a termosztát, mert Pesten úgy állt a mutató, ahogy kellene - köszönhető ez a dugónak. Az új termosztát BEHR típusú, többektől hallottam, hogy ez jó féle, úgyh ilyen lett belé rakva.
Tegnap ystuc cartárs segítségével találtam és vettem egy ablakmodult a vaterán, ami azt a célt szolgálja, hogy nyáron a lehúzva felejtett ablakokat is felhúzza, mikor bezárom/beriasztom az autót, azaz csak szolgálná, mert nem sikerült még beépíteni, ugyanis mindig kicsapta vmelyik biztosítékot :\ Ezzel azt hiszem vmi elektromos szakit keresek meg majd.
A bal első övfeszítőm kicsit gyengélkedett az utóbbi időben, így azt is kicseréltük arra, amit nem régiben András bácsitól vettem. Mostmár szuperul visszahúzza, úgy, ahogy az a nagykönyvben meg van írva.
A tetőkárpitom a hátsó ablak vonalában egy kicsit lógott - istentudjamitől.. és ahhoz is kapott a kicsike új patentokat, mostmár az is szép:)
[Költségeim: 11500Ft BEHR termosztát, 4500Ft ablakmodul, 9500Ft = fagyálló hűtő folyadék, bilincs, tetőkárpit patentok, munkadíj (6óra), stb. ]
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000022/0000022343t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000022/0000022344t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000022/0000022345t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000023/0000023086t.jpg)
Tegnap (1206) elvittük az alfát egy élményfürdőbe (Agip kút, autómosó) mert már szegényre ráfért egy fürdés. Miután megszárítkozott, kívül alapos törölgetés és belső porszívózás, portörlés és keréknyomás ellenőrzés következett.
Ma (1207) pedig felkerültek az utolsó matricák is az autóra, egy olasz zászló és egy magyar mivoltunkat jelképező. Ezeket már régebben beszereztük/csináltattuk, de idő és jóidő híján most ragaszkodtak csak az autóra.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021566t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021567t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021568t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021569t.jpg)
Tegnap (1107) megvételre került (Norauto) egy H1-es ködlámpaizzó pár (1090Ft) Extra White, Tuning Power:):) 55W 12V, ma beszerelem a nemrég vásárolt ködlámpákkal együtt a helyére. Beszereztem még egy pár (T.Power, W5W, 12V, 5W) narancs színű indexbe való izzót (190Ft), egy 5literes téli szélvédőmosót (akciósan) -19fokig (590Ft) és egy felnitisztító eszközt a nyáron használt küllős alufelnihez (Norauto, 790Ft).
Délelőtt nekiláttam a ködlámpa beszerelésének. Kartervédő le. Illetve nem is az egészet szerettem volna, hanem csak a bal oldali kiegészítő lemezt. De már itt kezdődtek a gondok.. Akna híján nem fértem oda a kulccsal a csavarokhoz. 9-9,5cm van a lemez és a talaj között, úgyhogy nem sok és nem is csodálkozom, hogy sok helyen leér az alja. Aztán megoldottam úgy, hogy odaálltam a lejtőhöz és akkor az orra kicsivel magasabbra került, mert a kerék még a vízszintes részen volt. Kicsivel tényleg jobb volt a helyzet, mert már le tudtam venni a védőlemezt. Hozzáfértem a ködlámpa helyéhez. Beletettem az izzót, rátettem a csatlakozót (a lámpán belül) tenném a helyére és kiderül, hogy nem illeszkednek a csavarhelyek a karosszérián erre a célra kiképzett lyukakkal.. Akárhogy próbálom nem jó. Nem értem miért, pedig 156-oshoz kértem. Visszaszereltem a lemezt és elkezdtem a bal hátsó kilincset szétszedni.
Annak az volt a baja, hogy mikor Gödöllőn volt szerelőnél az autó (Zolinál), akkor eltört a mozgó rész alja és mindig lejárt a stiftről, ezáltal kissé nehezebb volt bejutni azon az ajtón az autóba. Nekiálltam, hogy leszerelem, de furcsa dolgokkal találkoztam, amikről a képek is tanúskodnak lejjebb. A belső takaró háromszög valami furcsa anyaggal volt odaragasztva, mert letörték a patentot róla, mint kiderült később számomra, emiatt leszedni csak úgy tudtam, hogy a benne lévő szivacs szigetelést elszakítottam. Még jó, hogy vettem ebből is újat. Leszedtem a régit, csavaroznám ki a csavarokat, ami kilincset tartja, de látom, hogy az egyik az ajtókárpit alatt találtatik. Gondoltam nem gond, tartja pár patent és lejön az egész. Jó is lett volna.. De itt jött a következő furcsa dolog. A kárpit egy részéről hiányzott a patent és kétoldalú ragasztóval (!) volt a helyére illesztve azon a szakaszon.. Ekkora gány munkát.. Ez mielőbb javításra fog kerülni. Mivel leszakadt kárpittal nem akartam járni a következő napokban, ezért a patentok beszerzéséig hanyagoltam a kilincs témát is. Viszont a belső takaró háromszöget azt újra cseréltem. Talán nem is gond, hogy nem tudtam a kilincset kicserélni, mert nemsokára az ablakemelőmet is el fogom vinni javíttatni, ahhoz úgyis le kell venni a kárpitot, akkorra meg már lesznek patentok, tehát egyúttal a kilincset is fogom tudni cserélni, remélhetőleg gond nélkül.
Ezekután következett az élményfürdőzés. Nekiálltunk lemosni az autót, habos samponos vízzel, a felniket is megtisztítottuk az új felnitisztító célszerszámmal:) A bőr belső kapott egy adag ápolót, hogy ne száradjon ki, a műanyag és gumi elemek is új fényben ragyognak és így a tél beállta előtt még egy kis szilikonos törölgetést kaptak a kéderek, hogy ha lehet, ne ragadjanak be az ajtók a nagy hidegben és ne szakítsák el a gumit. Délután 2-re már csillogott villogott az autó kívül-belül. Igaz ködlámpák és új kilincs nélkül. De így is szép :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021104t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021105t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021106t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021107t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021108t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021109t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021110t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021111t.jpg)
(1024) fürdőzés után matricázás:) majd' egy év kellett hozzá, hogy felkerüljenek
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020881t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020882t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020883t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020884t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020885t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020886t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000020/0000020887t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000021/0000021130t.jpg)