Tagok >> NeoEx48 >> 156 1.6 TS >> Blog
- Típus:156 1.6 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:VERDE ORIONE
Az autót úgy vásároltam meg, hogy annak ellenére hogy látványosan kitűnő állapotnak örvendett, azt lehetett tudni hogy a futómű alkatrészek eléggé le vannak strapálva. Bármilyen úthibánál, fekvőrendőrnél stb. nagyon durva recsegő, nyekergő hangok jöttek a futóműből.
Ez miatt tavaly télen gyakorlatilag majdnem az összes futómű alkatrész le lett cserélve vadi új alkatrészekre, erről korábbi blogbejegyzéseim szólnak. A felújítás után végre "lopakodó" üzemmódba lépett az autó.
Ez sajnos nem tartott sokáig. Viszonylag intenzív téli használat mellett fokozatosan kopogásra lettem figyelmes elölről, és hátulról is. Hát elég bosszús voltam, azt hittem valamelyik új alkatrész máris elkezdett kopogni. Pedig nem erről volt szó.
Az előző blogbejegyzésemben említett szerviz munkálatoknál megkértem a szervizt hogy derítsék ki mi kopog. Az eredmény kissé meglepő volt. A kormánymű zörgött. Állítólag a kormányműben lévő perselyek elkoptak, és a kormányrúd lötyögött össze vissza. Vagy valami ilyesmi :) Azt is mondták, hogy ennél a típusnál érzékeny pontnak számít a kormánymű, mert hiányzik belőle valami cucc, ami tartja a kormányrudat.
Arra jutottunk hogy egyrészt ezt a hiányzó alkatrészt pótolni kell, és fel kell újítani az egész kormányművet. Ezt egy erre specializált szerviz végzi, kiszerelték és elküldték nekik.
Továbbá az is kiderült, hogy a kormány végpontjaiban hallatszó bugyborékolás nem véletlen volt, a szervó-olaj annyira fáradt volt már, hogy állítólag csoda hogy nem dugult el tőle a rendszer. Ez miatt az egész szervót átmosták tiszta szervó olajjal hogy kitisztítsák a rendszert, mielőtt a gyári Selénia szervó olajjal feltöltötték volna.
Ez volt az elölről jövő hangok oka. A hátulról jövőké pedig a hátsó stabilizátor rúd szilentjeitől érkeztek. Gyakorlatilag ezek voltak az egyetlen olyan szilentek melyek nem lettek kicserélve tavaly télen :) Most ez is megtörtént végre.
Költségek:
Kormánymű ki-beszerelés: 28000 Ft
Kormánymű felújítás: 102000 Ft
Szervó olajjal történő átmosás: 4500 Ft
Selénia Tutela GI/A 10W ATF Dextron II (2 liter): 4500 Ft
Hátsó stabilizátor rúd szilent (2db): 4790 Ft
Stabilizátor szilent csere: 7000 Ft
Futóműállítás: 8900 Ft
A kormánymű felújítás drága tétel, de összességében megérte, meg nem is volt túlságosan opcionális a dolog, mert ha így marad csak tovább romlik és nagyobb kár is keletkezhet. Azóta a kormányzás ha lehet ilyet mondani még jobb lett, és (lekopogom :) ) végre tényleg csend van. Ezt a kiadást még betudom a vásárlás utáni felújítások kiadásai közé.
Km óra állása: 175 932