pe-Ti - főkép
>> EseményAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-09-26

Szeptember közepén egy napsütötte szombaton felkerekedtünk meglátogatni a szolnoki cartársakat egy találkozó keretében. Minden adott volt a hely a társaság plusz egy kis mézes pálesz a jó hangulathoz ami nem is maradt el! Hupikék cartárs megmutatta hogyan is kell elkészíteni egy igazi pásztorételt nevezetesen slambucot így hát ettünk-ittunk jól éreztük magunkat köszönet a szervezőknek!

>> SzervizAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-09-05

Nem nagyon bírja a futómű a 17-es kerekeket a stabszilentek után beadták az unalmast a tavaly tavasszal felújított (beszilentezett) felső lengőkarok: főleg alászedett kormánynál kopogással, nyekergéssel tudatták velem ideje valamit tenni! Mivel az utángyártott lengőkarokról nem sok jót hallottam ezért gyárik váltották a rajtalévő dátumbélyeg(2004. 08.) szerint az autóval egyidős eredetiket!
A csere nem nagy meló az egyedüli szükséges "célszerszám" egy gömbfejprés 2 óra alatt megvolt mind a két oldal! Alkatrész by Erhard!
Km óra állás: 121000

>> EseményAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-08-16

Hát megjártuk....összesen 2500(!) km 6 nap alatt 6,5-7 literes fogyi 4 személy, csomagtartó dugig, klíma, hegyek, szerpentinek, autópálya.....minden gond nélkül!
A teljesség igénye nélkül jártunk: Sibenik, Plitvicei-tavak, Omis, Makarskai-riviéra, Trogir...gyönyörű helyek nagy élmény volt!
Km óra állás: 120500

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-07-27

Hétvégén láttam egy kiégett golfot......ez elég volt ahhoz, hogy vasárnap vegyek egy tűzoltókészüléket amit sikeresen beleaplikáltam a csomagtartó egy szegletébe. Tudom, hogy az utastérben kézközelbe lenne de jobbnak láttam hátra száműzni.....remélem sosem kell elővennem!
Ja ezt is mint oly sok hasznos kiegészítőt a Lidl-ben vettem 2500-ért!

>> SzervizAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-07-20

Péntek este hazafelé tartva figyeltem fel, hogy a felkapcsolt világítás ellenére sem látom mennyivel megyek-sötét maradt a km-órám alsó fele! 3 pici "rizsszem"-izzóból (2 db 1,2 W + 1 db 1,3 W-os van a km-órában) egy megadta magát sebaj kicseréltem mind a hármat ne legyen gondom vele!
Km óra állás: 118100.

>> SzervizAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-06-25

Halk kopogás és enyhe "fűrészes" kopás a hátsó gumi belső szélen jelezte, hogy a tavaly nyáron felújított hátsó kitámasztók ennyit bírtak!
Most után gyártott (by Erhard) került bele a csere negyed óra sima ügy! Holnap futómű állítás mert a kuplungozáskor porrá volt szedve a futómű is!
Km óra állás: 117500.

>> SzervizAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-06-20

Már egy ideje zavart, hogy egyre keményebb a kuplungom de a cserére ösztönző kegyelemdöfést a tuning-box beszerelése adta! Már nem volt képes a teljesítmény és nyomatéktöbblet átvitelére és szépen elkezdett megcsusszanni főleg 4-5-6. -ban!
Gyors utánajárás alkatrész ügyben megint Erhardnál kötöttem ki de most jobbnak láttam személyesen elhozni a cumót ( Valeo kuplung szett + kettőstömegű) mivel a postaköltség egy horror lett volna!
Ha már úgy is szétkaptuk a fél autót megejtettük a belső stabszilentek cseréjét is mivel melegben elviselhetetenül nyekeregtek!
Eredetileg hátsó főtengely-szimeringet is cseréltünk volna de mivel teljesen száraz, szivárgásmentes volt illetve a kartert is bontani kellett volna a cseréhez ezt jobbnak láttam nem bolygatni!
Az érdemi munkát kollégámmal (köszi Leó) ketten végeztük munkaidő után éjszakába nyúlóan!
Ég és föld a különbség az új szettel élvezet a kuplungolás olyan könnyen működik végre nem zsibbad a talpam meg nem lesz izomlázam egy félórás dugóban araszolás után! Km óra állás 117000.

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-06-02

Sok álmatlan éjszaka és fejtörés után döntöttem el, hogy "szaporítom a ménest" mivel az eltelt egy év alatt hozzászoktam a 150 lóhoz és hajtott a kíváncsiság még mennyit lehet kihozni a Mjet-ből! Egy állítható, távirányítóval ki-bekapcsolható Powertuning box mellett döntöttem!
A beszerelés nem túl bonyolult a rail-szenzorra kell rákötni az igényes kidolgozású kis aludobozka csatlakozóját majd a kábelek elvezetése és rögzítése következett! Mivel a box állítócsavarja elég mélyen van ezért az egyszerűbb szerelhetőség kedvéért jobbnak láttam ha nem fixen rögzítem a dobozt hanem egy rozsdamentes acéllemezből készített konzol tartja majd, így bármikor könnyen kivehető, állítható!
A próba során kiderült, hogy az előre beállított teljesítménytöbblet elég kevés (épp arra elegendő, hogy a bekapcsolt klíma által "felfalt" teljesítményt pótolja ezért finoman feljebb tekertem a potit lesz ami lesz alapon! Na így már kezd elszabadulni a pokol sokal jobban húz elsősorban alacsony fordulaton bődületes többletteljesítmény jut a hajtott kerekekre!
U.i.: Sajna van egy rossz előjel nem bírja a kuplung a nyomatéktöbbletet inkább megcsúszik 5-6.-ban megvan az újabb projekt!

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-05-09

Már télen nézegettem, gyűjtöttem az infókat melyik "állófűtés"-be érdemes beruházni mivel ezek a modern dízelek olyan kevés veszteséghőt termelnek, hogy iszonyat lassan melegednek be! Ekkor több variáció is felmerült de a gázolajos "igazi" állófűtés 300 ezer körüli ára elrettentett! Tovább keresve akadtam rá először a Svéd CALIX márkájú, hűtővizet melegítő fűtőbetétjére majd a Norvég DEFA karterra szerelhető a motorolajat melegítő fűtőbetétjére esett a választásom!
Igaz nem most van "szezonja" de mivel még a januári télben megrendeltem (akkor épp hiánycikk volt) így április elején sikerült megkapnom egyenesen Norvégiából a Defa gyártmányú motor előmelegítő rendszert (147 euróért) amit ma sikeresen beépítettem a gépbe!
A munka legnehezebb része a 220-as csatlakozó helyének megtalálása volt mivel a beszerelési útmutatóban javasolt jobb oldali ködlámpa melletti olajhűtő-csatornába nem találtam esztétikusnak a látványt! Végül a pajzs lamellái között "rejtettem" el a csatit így szerintem nem feltűnő alig látszik!
A karter megfelelő előkészítése (finom csiszolás, zsírtalanítás) után egy a készletben mellékelt spec. "kenőccsel" bekenve rögzítésre került a fűtőbetét az olajteknőn!
A kábel elvezetése (ami leginkább egy zuhany-gégecsőre hasonlít) már gyerekjáték volt néhány kábelkötegelő segítségével rögzítettem majd a "védőföldelést" is rákötöttem a kaszni egy előzőleg kifúrt pontjára!
A készlet előnye, hogy később igény szerint bővíthető utastéri ventilátoros fűtőelemmel, akkutöltővel, utastérből programozható kezelőpanellel sőt még távirányítós vezérlőegység (igen borsos árú) is illeszthető a rendszerhez a későbbiekben!
Én jelenleg egy digitális programozható kapcsolóórával oldom meg az időzített bekapcsolást!
A gyári specifikáció szerint -10 fokban 2,5-3 óra alatt képes minimum 50 fokosra melegíteni a karterban lévő olajat azt hiszem nem kell ecsetelnem milyen jót tesz ezzel a ledermedt motornak (turbónak)! Most kísérletképpen használni fogom a reggeli relatív alacsony hőmérsékletek miatt! További tapasztalatok később!

>> AutóápolásAlfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-04-25

Minden tavasszal elviszem a klímáshoz egy fertőtlenítő-gombamentesítő kezelésre a gépet, egyúttal kicseréltem a pollenszűrőt (aktívszenes-bosch) is mert egy év alatt rendesen összeszedte a koszt!
A képeken egy kis segítség annak aki még nem cserélt faceliftesen pollenszűrőt, figyelem két darabból áll és figyelni kell a szűrőn levő nyilakat ami a levegőáramlás irányát mutatják!
Km óra állás: 115700.