pe-Ti - főkép

Eljött az ideje egy nagyobb lélegzetvételű karbantartásnak. A gyári ajánlás szerint 5 évente mindenképp le kell cserélni a vezérműszíjat km futástól függetlenül illetve az olajcsere is esedékes volt már. Az alkatrészeket az Elaforgtól (vezérlés szett, vízpumpa, olajszűrő) és az Unixtól (hosszbordás szíj+feszítő, gyertyák) szereztem be az olajakat (Selénia Star P.E, Tutela Transmission Gearforce, Paraflu Up) a tavalyi Selénia Rally-n nyertem így minden együtt volt a cseréhez. Péntek délután sikerült emelőre állnom, leengedtem az olajakat és nekiláttam a vezérlésnek. Szombat délben már ketyegett a gép, minden rendben ment. A vezérlés szett a vízpumpa és az olajszűrő gyári a gyertya NGK a hosszbordás szíj Conti a feszítője INA. Kimostam és újraolajoztam a BMC levegőszűrőt. Gyertyacsere közben elpattant egy csatlakozó ezért azt még ki kell cserélnem, szerencsére az ePER szerint van külön cikkszáma azt majd jövő héten pótolom a pollenszűrővel együtt. Friss fékolaj (Tutela Top4) került a teljes rendszerbe ezt egy vákuumos leszívóval cseréltem le viszont bal hátul az egyik fékbetétem kissé kopottabb a többinél és az elsők is hamarosan elérik a kopásjelzőt így ez lesz majd a következő project. Pecsét került a szervizkönyvbe és két saját gyártású matrica a motortérbe. Km óra állás:68253

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2012-07-20

Végre kapható után gyártott aktív szenes pollenszűrő így gyors kicseréltem mert a télen cserélt sima Wix márkájú nem sokat ér! Ha már tettem-vettem az alsó motorburkolat is elkerült a műanyagos haverhoz mert volt rajta egy repedés! Mivel a BMC szűrő is 13000 km óta került bele ideje volt egy alapos mosásnak, egyébként nem volt túl koszos de kapott egy spéci szűrőtisztító folyadékot, 1 nap száradás után pedig egy kis olajozást!

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2011-12-22

Másfél hónap után megjött végre a BMC levegőszűrőm meg ráakadtam az Osram új Night Breaker Plus növelt fényerejű izzójára mely bekerült a fényszóróba a "sima" H1-esek helyére! Már az elődjével is nagyon jók voltak a tapasztalataim még a 156-ban ez viszont egy picit még jobban pirít a gyári xenonnal együtt már szinte nappali fényt terít! Picit kékes az üveg színezése pont jól eltalálták most már csak az élettartamára leszek kíváncsi! A ködlámpába is beraktam de ott nincs olyan látványos változás ill. itt megszenvedtem kicsit mivel nagyon rossz helyen van szinte hozzáférhetetlen így egyenlőre csak a bal oldalon sikerült kicserélni!
A légszűrő csere egyszerű eset de több ideig tartott annak a 20(!) csavarnak a kiszedése amik az alsó motorvédőt tartják! Km óra állás:17200.