Tagok >> Szabeee >> 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI >> Blog
- Típus:156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Grigio Antracite 319/B
Többször írtam korábban, hogy valami vonyít az ékszíj körül. Mikor cseréltem, akkor kiderült, hogy a klímakompresszor szíjtárcsájának csapágya az. Első gondolatom az volt, hogy egy fizetésem fogom otthagyni az alkatrészért, de mreni cartárs megnyugtatott, hogy azt a csapágyat külön is lehet cserélni. A szíjtárcsa kiszerelése a klímakompresszor levétele nélkül:
- Egy 5-ös tor fejű csavar tartja a kuplung külsejét, ezt le kell venni.
- A külső borítást (kuplung külső részét) le kell venni
- A szíjtárcsát még mindig a helyén tartja egy zéger-gyűrű, ezt ki kell imádkozni. 2.4 M-Jet esetében ez picit nehézkes, sok hely nincs.
- Ha lent van a zéger-gyűrű, lehet óvatosan kocogtatni lefelé a tárcsát.
- Csapágy kipréselése, majd az egész visszafelé.
Ha valakinek kell a csapágyszám, akkor a gyári: DAC355222RR9D KOYO gyártmány. Szóval csapágyboltban 35 x 52 x 22 kétsoros görgőscsapágy.
Amit én vettem: PFI (Made in USA) Bearing PC35520022CS
Hétfőn (2014. 07. 14.) Lacci33 cartárssal szétszedtük az autóm belsejét. Sajnos vásárláskor nem figyeltem meg elég alaposan, de később észrevettem egy lyukat a padlólemezen. Tanulva abból a hibából, amit a 146-nál elkövettünk, nem hagyott nyugodni. Kivettül a szőnyeget, elvittem az autót melóba. Kivágtam azt a részt, ahol már magától hullott ki a padló, behegesztettem. A behegesztett részt lekentem alul-felül karosszériagittel. Másnap drótkefével megtisztítottam a kocsi alját és egy a munkahelyemen használt rozsdaátalakító cuccal lefújtam. Ezzel az anyaggal bekentem belülről is a veszélyes részeket. Szerdán (2014. 07. 16.) egy komponensű poliuretán rozsdásodásgátlóval fújtam le az alját. Ezt a cuccot is hagytam száradni, dolgozni jó pár órát. Erre fújtam állítólag korrózióvédelmet nyújtó fekete alapfestéket. Másnap pedig felkentem rá 2,5 kg BODY alvázvédőt. Először fújni szerettem volna, de nem jött össze, úgyhogy jó vastagon kentem ecsettel. Nem lett egy csodálatos kinézetű, de szerintem elég tartós lesz.
AlfaCity előtt észrevettem, hogy a felső motortarto/stabilizator egyik szilentje ki van szakadva. Miután hazajöttünk mar könnyen kézzel is el tudtam húzni a kart a motortól, mert a gumi teljesen kiszakadt. Másnap megrendeltem az újat. Most Birth (made in italy) került bele, elég olcsó volt, remélem ennek ellenére egy darabig bírja.
Leszedtem a hátsó ajtókárpitokat és a sínt, mechanikus részeket lefújtam WD-40-nel. Előtte a hátsó ablakok úgy jártak fel-le, mint amik készültek nyugdíjba, de most újra meghoztam a munkakedvüket. Az egyik ajtó már profi módon volt leszedve, a szigetelés össze-vissza szaggatva, műagyag kapcsol leamortizálva... Végül is sikerült, összeraktam, öröm és boldogság.
A pajzs mögötti rész a lökhárítón az autó színében pompázott. Nem mindig tetszett, úgy gondoltam jobb az feketén, szóval ma az is kapott négy réteg matt fekete festéket.
Egy kis apróság, az ablakemelők gombjai körül a keret már nagyon ütött-kopott volt. A régi gumi réteget lecsiszoltam, fújtam rá műanyag alapozót, aztán 4 réteg matt fekete festék után kész is.
Az éven ötödik alkalommal vettünk részt AlfaCity-n. Első év volt, hogy traktorral mentem :). Az út, utazás nagyon jó volt. A gép nagyon imádta a hosszú utat, hihetetlen gyorsan felszaladtunk 130-ról 170-re, ha épp úgy jött ki a pályán. Csütörtökön érkeztünk meg, egy kis kirándulással egybekötött AC volt ez. Balatonfüred csodás hely, nekem nem bejövős ez a 35 fok, de erről senki nem tehetett. Péntek késő délután lenéztünk Suncitybe, ahol Halesz fogadott, hogy már lehet chekkolni (innen is üdvözletem). Másnap egész korán keltem (hála a lakótársak csendességének), AlfaCity előtt elvittem a kocsit lemosatni a Hunyadi János u. 13 szám alá, ahol egy csendes bácsi ügyesen lepucolta a kis kormosom :). Elfoglaltam a parkolóhelyem 2 OFF-os között, nem tetszett... átálltam. A cartárs lelépett mellőlem, beállt mellém egy OFF-os, megint nem tetszett, megint átálltam. A kinézett parkolóhelyről elküldtek, be kellett állnom egy OFF-os mellé. Ez volt az egyetlen negatívum, amin mindenféleképpen változtatni kell, ha marad itt a találkozó. A napsütés, időjárás teljesen kikészített, estére már majdnem azt se tudtam ki vagyok. Végül is volt még pózolás, ivászat, tánc (vagy olyasmi), és egy fergeteges party. Köszönöm a szervezőknek, idén is jól éreztem magam. Boldog születésnapot Alfa Amore, örülök, hogy 5 éve én is e család tagja vagyok.
GT-től megrendeltem, megegyeztünk, megtaláltam, kifizettem, felragasztottam, örülök. Ilyen egyszerűen még talán nem ment vásárlás. Nagyon kopott volt a gyári. Ahhoz, hogy a felnikkel harmonizáljon arany-bronz színekben kértem. Innen is köszönöm!
Már több, mint 1 hete megvásároltam a hosszbordás szíjat. A régi ránézésre siralmas volt, így nem volt rajta mit gondolkodni. Gates került bele, 6PK1763 számú. Első körben DAYCO 6PK1750 méretűt vettem, de végül inkább visszavittem és kicserélték. Az összes szíjtárcsát megforgattam, nem tudtam mi adja a vonyító, zavaró érces hangot, de "szerencsére csak" a klímakompresszor csapágya vonyít. Ezt majd a közeljövőben szeretném megcsinálni. Mikor már örültem, hogy fent az új szíj, és szerettem volna összerakni, a motor oldalsó borítását tartó 6-os csavar kiesett, s egyenesen a vezérműszíj felé vette az irányt. Fél órás halászat után meglett anélkül, hogy szétbontottunk volna valamit komolyabban. Km állás: 213 718
Kb. 2 hét telt el a polírozás óta. Szerettem volna, ha az eredmény igazán tartós, így másnap meg is rendeltem az eBay-ről az átlátszó lámpafóliát. Tegnap (17. 06. 2014.) meg is érkezett. Miután ma végeztem munkában, első dolgom volt, hogy szóltam Lacci33 cartársnak, és közös erővel újra políroztuk, majd fóliáztuk a lámpákat. Első ilyen próbálkozásom volt, azelőtt nem igazán fóliáztam, így nem is lett 100%-os a végeredmény. Tény, hogy láttam már rosszabbat is, csak pár buborék maradt, amit majd kiszúrok. Remélem tartós lesz, és ezt letudtam.
A felújított féltengely eddig bírta érintetlenül. Aláfeküdtem, és láttam, hogy a porfogó szerencsésen el van csúszva a belső csuklótól, és az összes zsírt kinyomta már magából. Felkerestem Erhardot, mondta, hogy elég, ha megtömöm zsírral, teszek rá egy bilincset és kész. Ez meg is történt, remélem kibírja a bilincs.
Valami hetek óta vonyít a motortérben, s nem tudok rájönni mi az. Ki volt cserélve a vezető görgő, de sajnos nem az csinálta. Ha veszek majd szíjat, megnézzük az összes többi szíjtárcsát, generátort, stb.