Tagok >> Szabeee >> 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI >> Blog
- Típus:156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Grigio Antracite 319/B
Amikor az egész autó fújva lett nem tudtam elkészíteni a hátsó lököst, mert nem volt kipufogóm. Amint elkészült a rendszer, nekikezdtem az ütközőnek is. Pár réteg üvegszál, majd pár órányi csiszolás-gittelés után el is készült, kapott kamu diffúzort, majd azt fényes feketére, a többit pedig antracit szürkére fújtam. 19-én volt egy tuning találkozó, addigra össze akartam rakni, nem lett a legjobb, majd foglalkozom még vele, sajnos az első lököst is át kell szabni, túl alacsonyan van és már elég sok problémám akadt vele, pedig csak pár km-t mentem a kocsival.
Nyitott 70-es, saját kézzel gyártott, egyedi kivitelezésű. Egy egész hétvégém ráment, mire sikerült a katalizátortól eljutnom a végekig, de megérte. Brutális élmény a hangja, ahogy huhog a turbo, mikor elengedem a gázt.... hihetetlen élmény. Még van vele munka, de lassan befejezem.
Hosszú idő után elkészült végre a cooler csövezése, valamint tegnap sikerült a kipufogóval eljutni a hátsó futómű mögé, ahol kettéágazik a rendszer. Ma befejezem a kipufogórendszert, a levegőszűrőt felszerelem valahogy a turbora és részemről a mechanikus dolgok egy időre befejezettnek tekinthetőek. Később jön a hátsó ütköző személyre szabása, aztán geometria, majd megyek remapra... nemsokára találkozó :)
Kapott a hintó egy külső teli fényezést. Azzal kellett volna kezdenem, hogy nem lett tökéletes. Első ilyen munkám, igazából lelkes amatőr vagyok ezen a téren, se extra felszerelésem, se tökéletes körülmények, de megcsináltam. Hozzáértő, tapasztalt szemmel nézve biztos felbukkan pár jó nagy hiba, de ha több tapasztalatom lesz az idő múlásával, akkor biztosan javítani fogok mindent.
Mivel untam már a "világos szürkét", így új szín után kutattam. A műszakiban fel van tüntetve a szín, így nem szerettem volna más színt választani, csak árnyalatban szaladtam egyik házból a másikba (úgymond "egy" árnyalattal sötétebb), Választásom pedig a 319/B-re esett, azaz a Grigio antracite metál színre, fekete tetővel bolondítva.
A külső annyiban változott, hogy az első lökhárító a nagyobb cooler miatt lejjebb lett engedve, üvegszállal toldottam meg az ütközőt, 2 oldalról 5-6 rétegben. A küszöb spoiler egybe lett dolgozva a kasznival, az első és hátsó sárvédőknél eléggé szembetűnő a változás. A küszöb spoiler elején csináltam egy kis "csúcsot", mert nagyon bután mutatott a mély ütköző és a magas küszöb, próbáltam optikailag picit összehozni.a tetőről eltűnt az antenna, túl nagy volt és gyakorlatilag semmire nem tudtam használni, de majd valamilyen más fajta rejtettel pótolva lesz. Egyelőre a hátsó lökhárító várat magára, mert ellőbb a kipufogó rendszert kell összeraknom, aztán jön a maradék munka a külsővel.
Az autó megvétele után felmerült bennem, hogy kicserélem az IC-t egy nagyobbra, ennek a mostani nagy "szerviz" idején kerül sor. 6 nap telt el a megrendelés és az átvétel között (ebben benne van a hétvége is), de csak megjött. Türelmetlenül vártam a csomagot, ami tartalmazza a szívó illetve kipufogó rendszer csövezésének egy részét, valamint az intercoolert. Méretei: 550x260x65 a bordázott hűtőfelület, a teljes méret azonban 700x260x65, ami annyit jelent, hogy szélességében kb. mint a klíma hűtő. Ma este már helyére is szereltem az IC-t. Kimértem a rögzítő csavarok helyét, majd átfúrtam az első keresztmerevítőt (homlokot?). 8-as csavarok tartják, de a mérési pontatlanság miatt (tudom, kétszer mér, egyszer vág) szerettem volna egy kis toleranciát adni a felszereléshez, így 10-es furatot fúrtam. A vastagsága miatt nem fért be a keresztmerevítő mögé, így azt picit átszabtam, 15 mm-t levágtam az alsó lemezből. Lehetséges, hogy később készítek még egy segédvázat és hozzáhegesztem az alsó hűtőtartóhoz, hogy a két alsó menettel is rögzítve legyen a cooler. Hátra maradt a csövezés, ami gondolom nem kis szívás lesz, aztán kipuff, és az én oldalamról kész van mechanikusan, már csak szoftvert kell rá írni és indul a mandula. :)
Az utolsó kép, csak érdekességként...
Már csak a nagy IC és csövezés hiányzik a mechanikus oldalról, addig gondoltam kicserélem a fékcsöveket elöl. TRW-t vettem, de cserénél volt probléma, nem is kevés. A jobb oldalon is nehezen engedett meg, de a bal oldal már annyira össze volt gyógyulva, hogy sikerült eltörni a fém fékcsövet. Sebaj. Pár nappal később elmentem venni réz fékcsövet, amit aztán kézzel hajtogattam a helyére. Ezután végre felönthettem a tartály friss fékolajjal (Tutela Sport Extreme 5) és indulhatott a légtelenítés. A tartály csont száraz volt, így már felöntéskor sem számítottam semmi jóra, de ami utána következett, az elvárásaimat is felülmúlta. Nagyon nagy és hosszú szenvedés után sikerült légteleníteni a kuplung fő és munkahengerét, kb. másfél órát szenvedtünk, mire sikerült. A fékek gyorsan mentek, azok elég gyakran vannak nézegetve. Fék és kuplung már van, gázra reagál, de a turbo még nincs összekötve a motorral a kompresszor oldalon, így próbaútra legoptimálisabb esetben is csak hétvégén tudom vinni.
Tegnap sikerült arra a pontra jutni a kocsival, hogy beindítottam a motort. Ugyan se LMM se turbo nem volt bekötve, mégis hallani akartam, hogy minden rendben van-e. Ahhoz képest, hogy csak szívó üzemmódban dolgozott, még a házpedálra is elég szépen reagált. Várom a szívó, illetve kipufogó csöveket, ha felraktam őket a helyükre, mechanikus oldalról készen lesz a motor. Így folytatódhat a munka a kasznin...
Tényleg ünnepnap számomra, helyére került a motor/váltó több, mint 2 hónap után.
Délután negyed 3 vagy fél 3 körül kezdtük berakni és 5 óra körül már kitoltuk a ház elé. Könnyítette a dolgunkat, hogy nem voltam olyan buzgó, mint szétszerelésnél, így nem mindent a motortérben akartam helyére igazítani. Szétszedéskor külön levettem a kábelezést, külön a generátort, önindítót, elkötöttem a motort a váltótól, hasonló marhaságok. Két hónap alatt kicseréltem a vezérlést, lendkereket, kuplungot, kinyomócsapágyat, kipucoltam a szívósort, levettem az olajteknőt, kipucoltam és újra szilikonoztam, kicseréltem az olajfiltert, majd szépen helyére raktam az összes vezetéket, önindítót, generátort. Ezzel a módszerrel egyszerűbben tettük a motort vissza a helyére, mint ahogy kiemeltük. Akartam új bakokat vásárolni, de 2 rendelésből 2 ugyanaz lett, így egyiket feladtam, amiből meg volt 2 új, azt persze kicseréltem. Helyére kerültek a féltengelyek és a nap befejezéseként felöntöttem a váltót TUTELA Transmission Matryx olajjal.
Bekerült a helyére a volánmű, gyerekjáték volt. Most is úgy néz ki a helyén, mint egy gyerek játék.... szép kék. Miután beszereltem, a féltengelyeket is összeraktam, kaptak új zsírt meg pár új bilincset, remélem ezek tovább bírják, mint az eddigiek. Holnap elkezdem kitakarítani a garázst és megkezdődik a motor/váltó visszarakása.
Először magam akartam megoldani a felújítást, szétszereltem, majd nem láttam semmi kopást. Gondoltam veszek inkább egy bontottat, fel is kerestem egy 2.4 JTD-t bontó faszit, akitől mindössze 20€-ért vettem egy kormányművet. Kiszerelve semmi lógása nem volt, nem látszott rajta semmi különösebb probléma. Beszerelést követően vettem észre, hogy rettenetesen mozog a középen lévő tengely. Nem tököltem sokáig, kerestem Szlovákiában egy céget, amelyik a kormányművek javítására specializálódott. A telefon másik végén egy kedves hölggyel megegyeztem, hogy elküldöm nekik futárral a darabokban álló kormányművet, majd ők megnézik, hogy meg lehet-e menteni. Feladás másnapján felhívott, hogy rendben van a kormánymű, megcsinálják. Kb. 3 munkanap és visszakapom, majd ez 210€-ba fog kerülni + 10€ a szállítás. Ezzel szemben 2 nap után hívott, hogy sikerült összerakni és már küldik is. Ma átvettem a csomagot, a megbeszélt ár helyett 20€-val kevesebbet fizettem, ami azért pozitív. Kicsomagoltam, majd nagy meglepetésemre egy kék kormánymű fogadott. Jót derültem ezen, elég vicces számomra. Van még rajta pár apróság, amit pótolnom kell, a porfogókat vissza kell tennem a helyükre, meg lemaradt egy tömítő karika, amit leszedek a másikról, de egy cetlit ragasztottak rá, miszerint tesztelve nyomás alatt és tökéletes. Ami a motort illeti lassan látszik a fény az alagút végén. Több, mint 2 hónapja pihen a garázsban egy állványon, várva a pillanatot, hogy újra a helyére kerüljön.