Blog >> jtd >> olajcsere

Márciusban napi 70 km-t kellett ingáznom, ezért kifejezetten rosszul jött ki, hogy egy nagy fékezés miatt elpukkant a fém fékcső. Nyilván elöregedett és ez volt az ok, de azért morcos voltam, mert 4 napra kiesett az autó. Legalább megtudtam, hogy a busz nem csak drágább az autónál, de 2x annyi idő alatt is teszi meg ugyanazt a távot :)
Csörihez vittem, mert bevált :) 1 napon belül megcsinálta, ezúton is köszönöm! Azóta jobb is a fék :)

Időszerű volt az olajcsere is. Liqui Moly Top-tec (vagymi) 5w40 ment bele, a Bárdiban sajna csak 5+1 lityós kiszerelés volt, és vettem mellé még torx T55-ös fejet is, mert valamiért nem a sima imbuszos az olajleeresztő csavarom.

Mindegy, ezt is csak egyszer kellett, ha máskor kell, lesz :)
Mindenesetre köszi Szabolcs a segítséget ezúton is :)

Ha már erre jártam, feltettem egy új emblémát is. Az előző nem volt normálisan rögzítve. Ez úgy van. Kép? Max az emblémáról :)

Ja és még márciusban vettem 4 nyári gumit is. Fuldákat.

Km.óra állás: 275.000

>> SzervizPortgerm // Alfa GT 1.9 JTDm Distinctive // 2015-10-07

KM állás: 181.328km
Olaj: Selenia WR 5W-40 (17000ft)
Légszűrő: 2500 Ft
Olajszűrő: 3000 Ft

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2011-04-15

Tegnap cseréltünk jobb első motortartó bakot a gépben. Vagy másfél óra volt leszenvedni úgy össze volt állva a csavarjával. A hosszbordás szíj le, a bak komplett tartóöntvényestől ki, majd fleeeex! És legnagyobb döbbenetünkre egy 4 kilós vasdarab hullott ki a kettéflexelt bakból.

Nem tudom mire volt jó az ott benne, de az egész tartóöntvény bakkal együtt egy kicsit 19.századi. Brutális vas öntvény, benne brutális vaspogácsa. Mi ez gőzmozdony??? :-))
Az új bakba nem fért vissza a vasdarab, úgyhogy marad macskákat hajigálni. Viszont a váltási problémáim megoldódtak. Az összes(!) bakot ki kellett cserélni, és így nem zakatol váltáskor. Szépen finoman működik. A difi kottya még mindíg hallatszik, de így már közel sem hat olyan vészesnek. Plusz olyan halk lett az autó, hogy nem ismerek rá :-) Pedig eddig se volt egy üvöltő szörny.

Közben megtalálta a szerelőm a mostanában előjött dohogó hang okát is. Kikopott a műanyag motorburkolat a rögzítőcsavarok gumipereménél. Ha kézzel lenyomom a műanyagot, eltűnik a dohogás. Hétvégén javítva lesz.

Olajcsere is megvolt, Selénia WRD, szokásosan 15e után. Az olajfogyásom 15e alatt ismét 2dl volt.