Blog >> kartervédő
Tegnap végre felkerült a laminálással kijavított és feketére lefestett kartervédő a nagyvadra. Nem volt nagyon összetörve, ezért nem cseréltem.
A múltkor Csörinél egyértelművé vált, hogy a motorvédő nagyon odavan. Elsőre gyáriban gondolkodtam, de a vagy 75e Ft lett volna. Ráadásul a magyar utakon nem is biztos, hogy megfelelt volna. A kis hasmagasság miatt előbb, vagy utóbb cserére szorult volna. Tutibb megoldást kerestem. Némi utánajárás és Ath Cartárs segítségével sikerült fém kartervédőt találni. Megadta a szerelőjének a számát, majd útban Pestre odamentünk. Eredetileg orosz a cucc. A Spiderre nincs, de a fickó rendelt pár darabot és a 147-é majdnem jó is volt rá. A hátsó rögzítő fülbe kellett csak beletoldani pár centit. Némi fabrikálás után sikerült is felrakni. Kicsit tovább tartott, mint előre gondoltuk, de a család türelemmel várt.
Ráadásul kevesebbe is került, mint a műanyag gyári.
Ma kicseréltettem a kinyomócsapágyat. Reggel 7:30-ra vittem az autót és a kinyomócsapágyat, meg egy tök új kartervédőt.
Kicserélték, felrakták,átadták. Mivel egész nap szakadt az eső, így a szerelőtérben hallgatóztunk, próbálgattam a kuplungot, és egy árva hang sem jött ki rajta. Olyan lett, mint a vaj! Aztán a munkafelvevő cartárssal összevigyorogtunk, és elgurultam.
Megnézettem még a fagyállót is, rendben leszünk télre. Az új kartervédőnek külön örülök. Sajnos nem tudtam lefényképezni az eredetit, de a teljes lemeznek kb a 30%-a volt már csak meg.
Kell majd új flexibilis cső is.
Az alkatrészekért köszönet ErHard Komának!
km: 186.850
Mai napon (1004) ellátogattunk Gerissimo-ék szervizébe, a Kispesti utcába, ahol végre több hónapos keresgélés, várakozás és időhúzás után felkerült a kartervédő lemez a motortér alá. Megjegyzem, nem rájuk kellett várni, hanem az összes többi alkatrészboltra és arra, hogy végre eldöntsem, műanyag vagy fém.. Hozzájuk egy véletlen folytán jutottam el. Az amore-n nézelődve találtam Gerissimo-ra egy pár hete, amikoris ismerős lett valahonnan. Hogy honnan? Tőlük szereztünk be még év elején pár alkatrészt az összecsukott alfámhoz, amit tavaly decemberben sikerült elkövetnem. Innentől már minden ment -majdnem- simán. Az árban megegyeztünk, csak sajnos megint közbe szólt valami, ami jelenleg az olasz út volt. De hogy dícséretére váljék, 3 hetet várt arra, hogy elmenjek átvenni a lemezt. Ma eljött ez a nap. Természetesen reggel már szakadt az eső, ahogy ez ilyenkor lenni szokott, közbejött pár dolog útközben, de azért egy röpke fél órás késéssel megérkeztünk a műhelybe. Ahol felemelték a kicsikét és felcsavarozták a helyére a védőlemezt, ami elég masszívnak bizonyult, és jól illeszkedik a 156-os aljára. Elöl szinte mindent eltakar, még a nyitott légszűrőmet is. Ott helyben meg is rendeltem ennek a problémának az orvoslására a hiányzó csövet és még két db műanyag elemet ami még hiányzik a motortér védelme szempontjából. Ha megérkeznek a dolgok, ismét elviszem az alfát hozzájuk. Nagyon meg voltam elégedve a munkájukkal, gyorsan és jól dolgoznak. És ami nem utolsó szempont, hogy szombaton is fogadtak. De ki érne rá munkaidőben elmenni..? Hacsak nem szabit vesz ki az ember. A felemelt autón végre hozzáférhetővé vált a kézifék bowden, és a helyére lett pattintva, ill. észrevettem, hogy az egyik jobb hátsó kerék kitámasztó rúd fordítva van feltéve, amire Gergőék azt mondták, hogy nem probléma. Viszont a két kutyacsontot lassan cserélnem kell majd, mert megette őket fél év alatt a földút.. Mindenesetre dícsérték az autót. :)
A 145/146-os Cartársakkal összefogva sikerült legyártatni egy kartervédőt. Külön köszönet érte Dfg-nek, aki a legyártásban segédkezett és Koznak, aki rendelkezésünkre bocsátotta a saját kartervédőjét.
A lemezt baromi jól felrakta az autószerelő haverom; 2007.10.13-án. Jöhet a vízözön is akár. :-)))) Baromi masszívnak hat, ahogy ott van. Vágtak bele egy lyukat is a leeresztőnek. Sajna ez valahogy lemaradt a gyártáskor. :-)
A "kiálló fülek" kerülte hátulra, a sima rész meg az autó elején van. A védő jobb oldali (menetiránnyal megegyezően nézve így ahogyan fel van rakva) fülét le kellett szedni, és beljebb rakni, hogy passzoljon a bölcsőhöz. Így viszont tökéletesen passzol.
A védő elejére is kellett tenni a két oldalra egy-egy kis pluszt; egy "L" alakú acél toldalákot. Így tökéletesen ráillik a hűtő felfogató melletti (kifelé értve a mellettit) két-két lyuk valamelyikére.
Na igen... Harmadszor is sikerült úgy odavernem a kocsit, hogy elment az olaj. Egy hatalmas csatornafedelet találtam meg. De ha nincs a kartervédő, akkor bizony leszakad az egész autó alja. Hát, így jártam. És mindezt Karácsony elött egy nappal. 2006-ra az autó megáll, ebben az évben többet nem közlekedik, javítása 2007. januárban.
Nem volt egyszerű az autót felrakni az autómentőre, de végül megoldódott.
És igen... 2006. március 10-én eljött az, amire nem számítottam. Kartervédővel is képes vagyok összetörni az olajteknőt. A belvárosban egy címet kerestem, kb gyök 2-vel haladtam. Egy csatornafedél mellett volt egy gödör. Mivel a házszámokat néztem, nem vettem észre és az egyik első kerék belehuppant. A csatornafedél meg felnyomta a kartervédőt... Nem voltam boldog... :-( Metacarpus vontatott el. Ismét olajcsere, a Nord-Autó csapata vette kezelésbe az autómat.
Mivel az autó ültetve van, gondoltam nem ártana beszerezni egy kartervédőt. Szamosiék intézték a dolgot, ők is raktál fel.