Blog >> olajteknő

>> SzervizHakuna // Alfa 146 1.4 TS STD // 2021-02-01

A túlméretes olajcsavar miatt már több periódus óta csak én cserélhettem az olajat, tehát érett már a csere. Egy faverem-keretre felült a kipufogó áhidalója, ami felnyomta a teknőt, így az megrepedt a hajlatban. Az fehérvári Metronál lévő benzinkút sávjában valami aknafedélen zökkent a futómű, az eredmény szinte folyó olaj.
Hosszas vadászat után lett egy repedetlen teknő, így ismét járóképes. Az ünnepi alkalomból hűtővízcső-csere is befigyelt.

>> SzervizDante // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2019-06-01

A következő ami sorra került az olajteknő tömítés cseréje volt. Gyárilag pasztázott, így vettem Loctite tömítő pasztát + egy rakat rézanyát a kipuff csonkokhoz illetve tömítéseket a kipufogóhoz. Képek között láthatóak a szerelési kellékek. :)
Amit bontani kellett:
1. Szervó olaj csövek
2. kipufogó csonkok
3. Hosszbordás szíj

Mindemellett cseréltük a főtengely ékszíjtárcsát is, mivel a gumi ágyazása elengedte magát. Félelmetesen nézett ki.

>> SzervizZsifi sw // Alfa 159 sw 2.0 Jtdm // 2014-03-06

Mai napon szembesültem, hogy elfolyt az olaj. Az alig 1000 km-es olaj a parkoló aszfaltján landolt. Szervizben kiderült nagyot koppant az autó alja, ezért megrepedt az olajteknő. :(
Z mester nagyon segítőkész volt, és soron kívül fogadta a kocsit, így még ma lábon vittem ki az udvarból a kocsit.
Olajteknő javítva.
Friss olaj betöltve.

Ma egy nagyon rendes trélerest ismertem meg, aki igen kedvező áron szállítja a kocsikat. :) Tréler költség: 7.000.- HUF volt Pesten belül.

Pár hónapja már szivárgott, le lett tömítve. Így persze az olaj és a szűrő is cserélve lett (selenia 20K for Alfa). 267e km

>> SzervizZsó // Alfa 33 1.5 ie // 2009-03-03

A hétvégén egy kisebb malőr kíséretében megtörtént az olajszűrő és olajcsere (168 000 km).

A malőr, ami miatt a fél órás művelet két és fél napig tartott, a következő volt:

Nyilván az olaj leeresztése nem volt nagy kaland...amíg csöpögött, leszedtem a jobb hátsó ajtó kárpitját, és megnéztem miért kattan olyan nagyokat nyitáskor. Az ajtóhatároló két csavarja ki volt teljesen lazítva, ez volt a nemkívánatos zaj forrása.
Ezek után gondoltam elég ideig csöpögött már az olaj, hát alámásztam a kocsinak, ám ekkor jött a meglepetés. Mikor csavartam volna be az olajleeresztő csavart, cask egy nagy lyuk votl ott, de semmi menet. Már kivételnél is furcsa volt, hogy a nagy lyukban csak egy sima M10es, hosszú csavar van egy nagy alátéttel és nagy tömítéssel, de akkor annyira nem gondoltam végig a dolgot. Nos, eddigre már muszáj volt végigpörgetni a lehetőségeket. Végül a fórumozók segítségével összeraktam a lehetőségeket. Valszeg az előző tulaj elcseszte a gyári menetet, és belemekkmesterkedett egy furattal ellátott vasdarabot, amihez hozzáhúzta az alátétet, ezzel tömítve el a lyukat. Ez a rendszer persze beleesett a teknőbe, így nem maradt más, mint levenni azt. Újabb érdeklődés a fórumon, majd mikor befeküdtem a felbakolt kocsi alá, szembesültem a szomorú ténnyel, hogy nem lesz egyszerű dolgom. Ugyanis az első futómű hídja meg egy összekötő is eltakarja a csavarok egy részét. De gondoltam én aztán nem fogom szétszedni a futóművet egy rohadt kartel miatt.... hát nekiláttam nyolcadfordulatonként, kicsavart kézzel és egyéb eszközökkel kiszedni azt a 7-8 szar csavart. Azonban korai volt az öröm, mikor az utolsóval is végeztem, mert kiderült, hogy a kipufogócsonkoktól nem lehet leszedni a kartelt, ugyanis az olajpumpa nem engedi le. Viszont a rozsdás kipufogócsonkok leszedése se lett volna jó ötlet, ki tudja, hány anyát nyaltam volna el, újabb sor káromkodást indíva el, így inkább egy mágnessel kiszedtem a beesett darabokat, és a kuplungcseréig ideiglenes módon hasonló módszerrel visszaraktam az olajleeresztő csavart. A kuplungcseréhez majd kivesszük a motort, a kipuffrendszert is lecseréljük, így akkor a kartelcsere is elkészül. Ejj de várom már...
Szép hétvége volt....nem pont ezzel terveztem eltölteni. Dehát mit is vártam egy újabb öreg autótól :P

>> Szervizystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2008-03-06

És igen... Ismét a karter... Az Újhegyi úton mentünk a Kozma utca felé. Egy kamion ment előttünk kb. 30-cal. A Maglódi úti kereszteződésben az út ritka szar minőségű, hullámos. Az első hullám megdobta az autót, próbáltam korrigálni, de nem sikerült, így a második hullámra sikeresen ráestünk. Szép hangja volt... Egyből elkezdett füstölni a kocsi, ahogy az olaj ráfolyt a kipufogóra. Pár métert még gurultunk, majd félreálltam. Ennyi. Zsé145 a tanúm, nem mentem gyorsan, lehetetlen volt kivédeni a bajt, se figyelmeztető tábla az úthibákra, se sebességkorlátozó nincs arra. Felhívtam a rendőröket, helyszínelést kértem. Küldtek egy autót, bár azért várni kellett rájuk. Jó fejek voltak a rendőrök, mondták, hogy itt már nekik is vérzett el autójuk. Bár ez engem nem vigasztal... Készült a kárról bejelentés, holnap megyek a Fővárosi Közterület Fenntartó Zrt-hez bejelenteni a panaszom. Beszéltem ma velük telefonon, a hölgy nagyon kedves volt (meg is lepődtem), holnap is normális hozzáállást remélek.

>> Szervizystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2006-03-10

És igen... 2006. március 10-én eljött az, amire nem számítottam. Kartervédővel is képes vagyok összetörni az olajteknőt. A belvárosban egy címet kerestem, kb gyök 2-vel haladtam. Egy csatornafedél mellett volt egy gödör. Mivel a házszámokat néztem, nem vettem észre és az egyik első kerék belehuppant. A csatornafedél meg felnyomta a kartervédőt... Nem voltam boldog... :-( Metacarpus vontatott el. Ismét olajcsere, a Nord-Autó csapata vette kezelésbe az autómat.