Blog >> tükör

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-06-01

A ti-sítés jegyében egy kis optikai átalakítást végeztem az autón. Vásároltam 2 db utángyártott tükörburkolatot a Mogauto Kft.-től, melyet lefestettem (1-7. kép).
A fent levő gyári burkolatot nem akartam piszkálni. Hátha szükség lesz még rá….
A színnek nem a ti-s krómot választottam, hanem a felnim színét: selyemfényű sötét antracit szürkét.
A burkolatok előre alapozottak voltak, de a biztonság kedvéért szórógittel átfújtuk őket. A vizes csiszolás után következett a bázis, majd a lakk.
A lakkhoz adagoltunk 1:1-ben mattítót, de ez nem igazán keveredett el a lakkal és nem terült szépen.
Ha lesz időm és kedvem, majd átfújom matt 2K-s lakkal.
Típus:
TYC – előre alapozott
Az ár:
2 x 1.488,-Ft
+ 1.500,-Ft szállítás
+ 1.000,-Ft festék
Felszerelés:
A felszerelés nem egy leányálom. Ezt a részt olasz barátaink jobban is megálmodhatták volna.
A burkolatot alul, felül két-két fülecske rögzíti a műanyag testhez. Ez még nem is lenne probléma, de ezek csak igen komoly erőkifejtés és feszegetés árán adják meg magukat és akadnak ki.
A burkolatok leszedése előtt be kell hajtani a tükröt, és a tükörlaptól ellentétesen, arra merőlegesen kell húzni a burkolatot, közben műanyag feszítőszerszámmal szükséges elfeszíteni a fekete – tükörtest részét képző – kerettől. Itt meglehetősen óvatosnak kell lenni a sérülések elkerülése érdekében.

Update: 2017.10.16.

A burkolatot könnyebb leszedni belülről. Ehhez ki kell pattintani -az alsó-belső véghelyzetbe állított - tükörlapot óvatosan, 2 db műanyag feszítővel. Ezután már hozzáférni a 4-ből három pöcökhöz.

>> Szervizzappali // Alfa 156 1.6TS // 2012-01-23

2011.dec.29-én valami barom kiszúrta két gumimat, meg lerúgta a baloldali tükröt. Giorgio cartárs kisegített egy mankókerékkel, meg a kerékcserénél, így el tudtam gurulni egy gumishoz, ahol vettem 4db Nokian WR-D3 gumit. A tükröt magam megjavítottam, mivel még megvolt az amit tavaly nyáron törtek le és a kettőből sikerült egy komplettet csinálni

>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2012-01-12

Történt egy kis "baleset".....Ünnepek előtt pont jól jött. Hála Erhard 242 (Dark Side) kollégának, másnap már fel is rakhattam az utángyártott új tükröt.

>> Egyébtipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2011-09-29

Remélem a jó Isten televágja azt a barmot, amelyik tegnap este TK-ra tette a jobbos tükrömet a belvárosban... :(
"Öröm" az ürömben, hogy Oszinak pont csak egy jobbos tükre volt, és az ugyanolyan színű, mint a verdám. Fel is rakattam vele, egy csavar szívatta vagy fél órát... :)

Nincs nagy szerencsém a tükrökkel eddig, 2 éve az Asszony Mercije nullázódott le tükörileg ( mindkét oldal ) - "profi" üveglap-tolvajoknak "hála", akik a januári fagyokban találják ki, hogy kell nekik ilyen... :S

>> AutóápolásNGC // Alfa 156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive // 2011-07-23

Ma Sanyival szétszedtük a tükröket. Az övéit is. Már nagyon régóta zavart, hogy lepattogott a festék a tükrök azon részeiről, amik ráhasalnak az A oszlopokra. Lecsiszoltuk durvább és finomabb papírral, és kapott több rétegben matt fekete festéket. Szép lett.

>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2011-03-15

Elkészült a tükröm! Fairlane szerint jó lenne carbonozva is, de nincsenek cuccaim hozzá. Oda már vákuumozni kellene. Na de lényeg, hogy ma reggel lementem és lefújtam szépen piros színű alapozóval. Meghagytam a 2 óra száradást, amiből 3 lett. Utána jött a gyári piros színje. Szerencsére nem kellett rá sok festék, de asszem 2 réteget kapott. Most felhoztam a lakásba, hogy valamivel melegebb helyen száradjon meg. Holnap kiteszem a napra, hátha még jobban rászárad a festék. Most, fújás után 3 órával porszáraz, tapintható. Alfacity-ig meg kell csinálni a másikat is. :-D
1- alapozva
2-3-4-5 - készen van

>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2011-03-14

Ma folytattam a tükör készítését. Persze a csiszolás nem az a fajta dolog, hogy legitteled, lecsiszolod, oszt jó. Háromszor kellett legittelni, úgy lett elfogadható. A durva csiszolás után lettek a finom részletek kialakítva, majd a szórógitt következett. Természetesen előtte zsírtalanítottunk. Holnapra megszárad, majd jöhet rá az alapozó végre. Az 1. képen próbáltam másképp csiszolni. Konkrétan fejre van állítva az ajtó. A 2. képen van az a bizonyos finom részlet a tükörház alsó oldalán. Szándékosan hagytam meg ezt a részt, nem lett bedolgozva. A 3-4 képen a felvitt szórógitt utáni állapot.

>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2011-03-12

Kezdődött még tavaly októberben, hogy elmentem lemosni a kocsit egy gépi mosóba. A bal oldali tükröt nem lehetett felhajtani, de úgy gondoltam, lesz ami lesz. Lett is. Kijövet a bal tükröm a vezetéken lógott. (1.) Természetesen a spiáter adta meg magát. Így Marklartól kértem egy pót tükröt, amíg ezt megcsinálom. Persze ha más letört, miért nem reszelünk rajta?
Az ajtócserém után kint maradt a cégné a régi ajtó és arra feltettem a tükröt. Először csak az alaplemezét, majd kis konzolt is kapott, amire a tükörház maradék elemét felcsavaroztam. Próbáltam gyári szögbe belőni, de sehogy sem jött össze. (2-3.)
Teltek múltak a napok.
Történt kb. 1 hete, hogy a céges Hiace-t ki kellett pakolni, mert mentünk áruért Dunaújvárosba. Nosza, bekerült az ajtó rajta a tükör-kezdeménnyel. Kiraktuk nálam, majd irány tovább. A héten beszereztem műgyantát és vastag fonott üvegszálat a legozáshoz. A terv a V6TI tükreinek valamiféle képpeni koppintása lenne, mert amit lehet kapni, az 800 EUR párja. A terv a következő volt: megszüntetem a tükör nyakát és közvetlenül az alaplemezhez lesz műanyagozva az egész. Lent a pincében nekiestem ismét. Marklartól kaptam rendes tükröt, amiről le tudtam mérni a tükör és az ajtó által bezárt szögeket. A beépített fém konzol pontos pozicionálása után (4-5.) felkerülhetett a többi burkolat, amit műgyanta és üvegszál segítségével rögzítettem.
Az egész szögméricskéléshez nagypapám IGV-s (IrodaGép gyártó Vállalat) szögmérőjét használtam

>> AutóápolásDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2010-11-13

Ma megint lemostam a kocsim, és a belét is kitakarítottam, mivel este bankett lesz, és koszos kocsival nem jelenhetek meg.
Most már biztos, hogy szélvédőt cserélek hamarosan. Feléig már be van repedve, és a mai autómosáskor egy darab üveggel együtt a tükör is a kezemben maradt. :D

Marklar kollégától végre sikerült beszerezni egy jobbos e-tükröt. Eddig manuális volt (nem gyárilag, de már így vettem). Pesze a "leveszem, forrasztom, felrakom" elgondolás kicsit bonyolultabbra sikerült, mivel a tükörlap fordítva volt felszerelve a konzolra (nemtom ehhez mennyit kell inni), így egyik irányba megakadt a keretbe. Így, csak le kellett szedni a tükörlapot és gondoltam, akkor már megvizslatjuk, mitől mozog az a tükör. :)