Blog >> fekfolyadek

>> SzervizGábor79 // Alfa 159 1,9 SW, 150LE, Automata // 2013-08-19

Fékfolyadékcsere 139.950km-nél

Ma kicseréltettem a kuplung főhengert, mert a pedál nagyon puha lett, és a fékfolyadék is igen csak használt állagú és állapotú volt, így azt is cseréltettem.
A külső hőmérő is rosszalkodott, mínuszban 30, 40 fokokat mutatott, csatlakozó tisztítás, és jó lett.
Az anyósülés ülőlapjában lévő légzsák nyomásérzékelő viszont elszakadt.

km.: 215.516

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-31

A felajánlott fékfolyadék cserét elfogadtam. Ferrodo került bele. Óraállás: 103500 km
Én nem néztem még végig szervízben fékfolyadékcserét, de az a kis folyadék leszívó eszköz marha jó! :) Ha esetleg tud valaki jutányos áron, lehet, hogy érdekelne. :)

Néhány hete a folyadékszinteket leellenőrizve a fékfolyadék kiegyenlítő tartályában (1. kép) fekete szennyeződéseket (2. kép) találtam. Sok elképzelésem nincs, hogy mi lehetett, mivel fékfolyadékot a nagyszervizkor átpumpálással cseréltük Selénia TOP 4-re. A folyadék szintetikus ezért a biológiai szennyeződést (penészt) kizárnám. Ellenben a Cartátsak segítsége nyomán kiderült, hogy nincs meg a szűrő a tartály betöltő nyílásánál, melyet bontottan be fogok szerzni.
Sokat agyaltam, hogy hogyan lehetne egyszerűen és nagyszerűen leszívni a tartály tartalmát, de a profi megoldásra várnom kellet, mígnem unatkozva sétálva belebotlottam az OBI barkácsáruház polcán levő kiváló műszaki termékre. Egy szifonpumpa személyében (3. kép), amit nyomban (650 Ft-ért) meg is vásároltam!
Nem maradt más hátra, így felkészülten (4. kép) belevágtam a kiegyenlítő tartályban levő fékfolyadék cseréjére.
Leszívtam a régi folyadékot (5. kép), majd bele töltöttem a friss TOP 4-et (6. kép).

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-10-04

Dióhéjban: kék matrica, 2013-ig teljes lelki nyugalom.

Megnyugodott a légzsák lámpa is, annyira, hogy el is aludt egészen. :) Új folyadékot kapott a fék és a Selespeed is. Utóbbi jobban ráfért, mint hittem, ugyanis a jó ég tudja, mi volt benne Tutela CS Speed helyett. Most már az van benne, ami oda való.

Update! Lee, az előző tulaj küldött egy emailt, amiben leírja, hogy mi és miért volt benne. Egyelőre az utánaolvasásnál tartok, de meggyőzőnek tűnik. Az viszont halálbiztos, hogy Lee Alfa nélkül is Alfás maradt. :)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-02-12

Kicseréltem végre a kuplung munkahengert, picit szalonképesebbé tettem a környékét, és a bal oldali nyúlvány belső falát.
Kicseréltem a motorhőfok jeladót (BO 028 0130 026) reményeim szerint ez megszünteti a torpanást hideg motornál.
Kipróbálni nem tudtam mert az 1.-es injektor O gyűrűje megadta magát és az így keletkező tömítetlenség miatt folyt a benzin.
A munkahenger cseréhez kellett 1L fékfolyadék.

>> EgyébRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2010-05-30

Időrenden:
- nanobionic ismételt kezelés
- fékfolyadék kicserélve
- AlfaCity 100 :-)

km: 99243

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2009-07-28

Este fél nyolckor tettem le a kocsit és másnap délre kész is lett. Örültem. :-)
Elől nagyobb nyerget, tárcsát és betétet cseréltünk (284 mm). Meg a mellékes dolgokat: olajat, olajszűrőt, fékfolyadékot, szelepfedél tömítést, kipufogó gumibakokat. Hátsó dob elé kellett egy bilincs és a hővédő lemez egy csavarja cserés volt. 8 pénz volt a munkadíj.

Sajnos az olajam nem csak a szelepfedéltömítés mentén csepeg. Ez majd a kuplung javításnál lesz orvosolva. Úh, de sokba lesz az. A k.rva an..át.

Na most már húzok klímáshoz, mert az olaj legalább már nem megy a klímakompresszorra.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2009-07-19

Másodjára kezdem el, mert meghalt a lapi. :-)
Összeszedtem pár dolgot, amit egyszerre cserélünk majd a gépen. Az első fék nagyobb lesz és hűtött tárcsákat kap. A mostani tömör megy a kukába. (hátra is szeretnék majd nagyobbat. András bácsi beletette a bogarat a fülembe, de ez majd később, mert most volt tárcsa betét csere. Ha tudtam volna hamarabb....) Egy kicsit szívtam a nyereggel. Kaptam havertól nagyobbakat ingyen. :-) Az egyik este pakoltam a csomagtartóba a nyerget, tárcsát, betétet a többi alkatrésszel, hogy másnap GO szétszedni. Gondoltam összpászítom a nyerget a többi barátaival.....nem jött össze. Nem volt jó a nyeregbe a betét. De ehhez a nyereghez a tárcsa jó lett volna. Jött a játszadozás, hogy betét vagy nyereg legyen vásárolva. Inkább nyereg lett, mert valószínű ami volt az nem ment volna fel a helyére. Grande banditól szereztem be (ezt is :-)).
Sajnos még várok a haverra, mert most egy másik kocsit bombázott szét. Remélem jövő héten mehetünk. Húzzuk egy ideje.
Az alkatrészek:
Nyereg (10.000 Ft + posta 2000 Ft)
Féktárcsa (15.000 Ft + posta 2000)
Betét az van sok. 2 garnitúra az előző kettő árban benne volt.
Szelepfedél tömítés (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Kipufogó gumibak (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
6,7 Liter Selenia (11.500 Ft)
Fékfolyadék (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Olajszűrő (1000 Ft)

Remélem nem fogja már nyomni az olajat, mert a klímából emiatt szösszen el a gáz. Ezt utána fel kell tölteni. Kipu le lesz szedve és hegesztés alatt fog állni. A hővédő lemez a tartó csavarnál megadta magát. Nagyobb alátét kell oda, de a csavar nem akart kijönni. Meg a kipufogó miatt nehéz hozzáférni. Ha a kipu lejön, akkor ez is ki lesz cibálva.

>> SzervizPeterW (wares) // Alfa 145 1.4 Boxer // 2008-09-02

Nemi fekfolyadek hatasara a kuplungom (atmenetileg) eletre kelt. Remelhetoleg holnap este eljutok vele KicsiPestre es Ze kollega megjavitja.