Budaörsön megcsináltattam a soron következő kötelező szervizt. Olajcsere (Selénia), pollenszűrő, ellenőrzések, akksi diagnosztika, műszaki vizsga volt a terv, ehhez jött még menet közben egy hátsó fékbetét és tárcsa csere, gyári alkatrészekkel a vége 459e Ft lett. A tárcsa egy kicsit meg is volt égve, erre nem nagyon van ötletem, néhányszor voltam vele szerpentinen és az is előfordul, hogy sportosan vezetek, de alapvetően nem rémlik, hogy nagyon vészesen nyüstöltem volna, viszont megnéztem a leszedett tárcsát, és tényleg volt rajta egy kékes folt.
Öt éves az autóm, úgyhogy elvittem Budaörsre az esedékes dolgokra. Kapott olajat (Selénia), szűrőt, pollenszűrőt, fékolajat, ékszíjat, meg persze a szokásos átvizsgálást. Idén volt egy extra kérésem is, leszedettem körben az összes dobbetétet és a küszöböket, és kitakaríttattam az összegyűlt szmötyit. Kértem előtte-utána fotókat, hogy lássam, hogy mennyi gyűlt össze, meg hogy milyen állapotban van a fém. Nem volt durva kosz, de azért néha nem árt egy ilyen a hosszú távú állagmegóvás végett. Szerencsére rozsdának nyoma sincs. Összerakás előtt meg kellett várni, hogy teljesen kiszáradjon, így az volt a megegyezés, hogy náluk éjszakázik a gép, amiből végül valamiért három éjszaka lett - nem árulták el, hogy min bénáztak ennyit, de a lényeg, hogy végül minden jól sikerült, nem keletkeztek sérülések és minden úgy áll, mint előtte, úgyhogy bízom benne, hogy nem történt semmi rendkívüli. Az országúti asszisztenciát szerettem volna még meghosszabbítani, de azt mondták, hogy épp nagy változások közepette vannak, és nem tudnak most ilyen szolgáltatást adni csak új autóhoz. Elég bénán hangzik, nah mindegy, most enélkül fogok élni. Jah, meg ha már a bénázásokat sorolom, a szervizkönyvbe rossz kilométeróra-állást írtak - csak párszáz km az eltérés, úgyhogy nem mentem vissza emiatt, mindenesetre nekem egy kicsit bicegős ez az egész. A vége 362e Ft lett, utána még szokás szerint beugrottam az Autó Néroba egy ózonos klíma fertőtlenítésre, az azóta is egy 5-ös, valahogy elkerülte az infláció, és mellé mindig szuperbarátságosak. :)
Hamar elrepült ez az 5 év, szerencsére a gépen ez egyáltalán nem látszik, műszakilag és esztétikailag is teljesen rendben van, és a forgalomba sem szürkült bele a forma, ugyanúgy öröm ránézni, mint új korában. Szeretem ezt az autót, prémium, de nem fennhéjázó, sportos, de nem használhatatlan, hat az érzelmekre, de nem tesz tönkre. Pont jó! :)
Kicsit előrébb lett hozva a 30 ezres revízió mert a repedt szélvédővel nem szerettem volna tovább közlekedni! Az Autóház Budaörsre esett a választás mert a cascóm önrészét is átvállalták ill. egy pár garis apróságot is meg kellett szüntetni: váltógomb csere (letört a teteje), futómű állítás, kp. zár antenna csere meg természetesen olaj+szűrő ill. gyertya csere! A levegőszűrővel nem kell foglalkozni mivel mosható BMC van benne a pollent meg kicseréltem még a télen saját magam! Km óra állás: 24000
Nem tudok mást írni, csak ismételni magam, mint egy fantáziátlan családapa, akinek a fejére nőttek a gyerekek: hogy rohan az idő.. Ennyi kilométerrel adtam el Julyt. Akkor már régen bizsergett a seggem, mert új autóba akartam ülni. Most ezt szerencsére nem érzem..
Olajcsere, szűrők cseréje és légszűrő tisztítás, fékbetét reszelés - továbbra is nyikorog.
Azt hiszem flexibilis csőnek hívják azt az alkarészt ami ki volt égve és ezért 1200nál mindig zörrent egyet az autó.
Egyébiránt rájöttem, hogy érdemes szagszervizt cserélni pár évenként, mert ilyenkor be akarják bizonyítani, hogy ők jobbak a másiknál. És egy ideig tényleg jobban figyelnek.
Erre a szerelésre az Autóház Budaörsnek 4,5 pontot adnék.
(Fél pont levonás az elfelejtett telefon miatt)