Blog >> gt
Végre kicserélődött a termosztát, most szépen beáll a mutató 90 °C-ra.
Kapott új fagyállót is.
Eddig menetközben nemigen akart feljebb menni 70-nél még nagyobb hőségben sem. Ez némileg zavart :)
Ezt a blogbejegyzésem Murphynak szentelem. És persze a Magyar Colornak és az AutoGlymnek! :)
Még valamikor a télen sikerült meghúznom a jobb hátsó sárvédőmet a garázsomba való beálláskor. Pont annyira, hogy ne csak a fényezés sérüljön, hanem lakatosmunkára is szükség legyen (1. kép). Sokáig húztam, halasztottam a javítását, végül AlfaCity előtt már nagyon érett a dolog, nem akartam sérült autóval megjelenni. Rohodi Misi ajánlása alapján a diósdi Magyar Colornál kötöttem ki. Gyönyörű munkát végeztek, azt hiszem bárhogy nézem, nagyon eltalálták a színt. A jobb első ajtót is újrafényezték, azt még valamikor a tél elején végigkarcolta valaki kulccsal a belvárosban... (no comment..) Gyönyörűen elködölték az élnél, én egyszerűen nem látom más színünek sehogy.
A fényezőtől az autóm első útja az AutoGlym garázsába vezetett. Itt már egy régóta tervezett fullos autóápolás várt rá (polír, wax, bőrápolás, műanyagápolás, motortér tiszítás, stb.). Két napra rábíztam Attilára az autómat, aki fáradtságos munkával újat varázsolt belőle. Eltűntek a karcok, a fenekén lévő rozsdapöttyök (2. kép!), a kátránypöttyök, a waxolás után pedig szinte leesik a víz a karosszériáról (11. kép) Meglepetés volt, hogy a motortér is teljes tisztítást kapott, olyan lett, mintha most jött volna ki a szalonból (10. kép). Érdemes megnézni a fotókat. (Olyan szép lett, hogy AlfaCityben a GT-m volt az AutoGlym bemutatóautója :)
Nos, vasárnap este boldogan hoztam el a GT-t az AutoGlymtől. Az örömöm kb fél óráig tartott, míg Újpestről a Krisztina térre értünk, ahol parkolás közben sikerült megtalánom egy virágágyás korlátját... a jobb oldali küszöbbel...! Szépen benyomódott, pont az ajtó alatt, és persze az élnél... Káromkodni sem tudtam, annyira szerencsétlennek éreztem magam...
Úgyhogy az AlfaCity előtti héten az autóm újabb 3 napig visszakerült Diósdra, ahol szerintem kiérdemeltem a leggyorsabban visszaérkező törzsvendég címét. Magyar Zsolti rendes volt, rengeteg munkájuk volt, de pont befért még AlfaCity előtt. Csütörtök délután hoztam el, pénteken már mentünk le Komáromba :) Csak ajánlani tudom őket, profik, alaposak, és gyorsak! Köszönöm!
Külön köszönet Ritának, Nikinek, Bazsinak, Csabinak, Misinek. Ők mindannyian segítettek valamit a 3 x 3 napnyi GT-nélküliségben :)
Átírattam.
Arra a kérdésre hogy milyen ellenszolgáltatást is kapok ezért a meglehetősen komoly összegért, az okmányirodai ügyintéző csaj csak mosolygott...
Forgalmi: 6000
Törzskönyv: 6000
Vagyonszerzési illeték (rohadjanak meg...): 110kW * 650 Ft/kW = 71500
Ezt adják 18500-ért:
"A jármű egyedi azonosító adatainak, vizsgált műszaki adatainak és a járműokmánynak valódiságát megállapítom
A jármű 2012.05.31 12:56:35-kor nem szerepel a körözési nyilvántartásban.
A jármű egyedi azonosítói eredetiek. Az egyedi azonosítók adatai és a műszaki adatok vonatkozásában a jármű és a járműokmány adatai között nincs eltérés."
Illetőleg az eredetvizsgáló szakértő úrtól megtudtam, hogy a GT egy "ritka és nagyértékű sportautó"... :)
Szintén Zé. érdeme:
- új hátsó féktárcsák, betétek
- hátsó motortartó bak
Már nagyon kellett a bak, végre alapjáraton nem masszíroz az ülés, és induláskor nem remeg be a bódé :)
Zé. mester ma legózott egy kicsit az autóval:
- Vezérlés, vízpumpa, feszítők
- Olaj, szűrők, fagyálló
- Felső lengőkar
- Kipuff függesztő gumik
Visszakerültek az ajtókárpitok...
Ha már szét volt burítva az egész, kibitumeneztem az ajtók belsejét Sika MultiSeal szalaggal.
Megreparáltam még a csomagtérajtó egyik rugós kidobó pöckét. Ismét működik mindkettő :)
A jobb torony és a blokk közti motorkitámasztóm elég avittos volt, némileg elvesztette a szilent a folytonosságát...
Induláskor egy rezgés futott végi az autón; gázadásnál, motorfékezésnél egy rándulás és a sebváltókar is moccant egyet.
De már nem :)
Kicseréltem a jobbos ablakemelőt.
Meggyógyult az ablak :)
Egyébként meglepően könnyű volt kivenni-betenni az üveget és az emelőszerkezetet.
No, megtört a jég.... A vétel után négy nappal szerelni kellett az autót :D
Tehát lent maradt a jobbos ablakom. Teljesen lent. Este nyolckor.
Ajtó nyitás-csukáskor sem moccant.
Egy darabig próbáltam az üvegbe kapaszkodva rásegíteni, a gombot nyomogatni 10 másodpercig, ki-bezárni. De nem mozdult.
Vételkor az előző tulaj mondta, hogy néha ez vacakol és ajtónyitáskor nem rántja le az üveget egy centit. Ilyenkor nyitott ajtónál lefele kell mozdítani az üveget, utána felmegy.
Kivéve most, mert leglent maradt, és nem tudtam rajta moccintani semerre :)
Egyébként is egy picivel lassabban és mélyebb hangon, erőlködve operál(t) a jobbos ablakemelőmotor.
Tehát levettem az ajtókárpitot. A csavarhúzónyomokból, hiányzó csavarokból, és a hiányzó zajszigetelésből úgy látszik jártak itt már előttem.
Levett kárpitnál sem tudtam sokkal többet tenni, széthúztam-összedugtam a csatlakozókat, mozgattam a kábeleket, próbáltam alulról emelni az üveget, de semmi.
Lett egy olyan ötletem, hogy adok direktbe 12V-ot a motornak. A csatlakozóján két vastagabb és négy vékonyabb kábel található. A két vastagabbhoz a delejt érintve nem történt semmi, polarítást váltva szintén semmi. Tovább ezzel nem játszottam.
Az ablakgomb lenyomásakor kattan egy relé az ajtóban levő vezérlődobozban, felhúzáskor nem.
Ki akartam deríteni, hogy az ablakemelőmotor, vagy a vezérlője szórakozik-e... így szétszedtem az egyébként jól működő balos ajtót is.
A kárpit levételekor le kellett húznom az ablakemelő-tükörállító kapcsolók alatt levő dobozt. Ezt visszadugva jött a meglepetés, ugyanis gombnyomásra az eddig lent lakó balos ablak morgolódva felkúszott a helyére. Viszont utána ismét nem akart lefele indulni.
No ezután levettem a balos ajtó ablakvezérlő elektronikáját és rádugtam a jobb oldalira.
Nem javult meg.
Jobban megnézve a balos dobozon SW13 felirat van, míg a jobboson SW15. Írkálnak neten bizonyos bugos ablakemelő verziókról...
Egy darabig még próbálkoztam a jobb ablakkal, de nem akar magára találni. Ha el is indul lefele, felfele nem megy amíg nem kap egy kis noszogatást, ajtó ki-becsukást.
Naszóval összegezve a jelenlegi szitut:
- balos ablak jól megy.
- jobbos ablak ajtónyitáskor leenged egy centit, csukáskor nem emel vissza.
- jobbos ablak gombbal működtetése esetleges, ha megy is morgolódik, erőlködik a motor.
- ha nyitás után megnyomom a jobbos üveget lefele és becsukom az ajtót akkor viszont visszamászik a helyére.
Help!
0
483
Fórum
Friss topicok
- 159
- Forma-1
- Találkozások
- AlfaCity 2025 - július ...
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám