Blog >> gt

>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2010-06-27

Harmadik alfámmal ez volt a második horvátországi utam, de az első a tengerpartra :)

1603 km: Budapest-Trogir-(Primosten-Split)-Sibenik-Budapest

Az autóm 7,7-es átlagfogyit mért, azt hiszem, ez elég jó, főleg, hogy az autópályatempó 140-160 között ingadozott :)

Budapest-Trogir kb. egy tank üzemanyag volt, ~710 km.

Splitben találkoztunk a Giuliettával is :)

_Éééés Horvátországban lett egyéves az autóm! :)

>> Eseményvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-06-30

19 nap Norvégiában, Budapestről autóval.
7500 km - 465 liter gázolaj - 6.2 fogyasztás.
Útvonal: Budapest - Prága - Hamburg - Hirtshals - Kristiansand - Lysefjord - Bergen - Sognefjord - Gerjangerfjord - Trondheim - Északi sarkkör - Oslo - Kristiansand - Bad Schandau - Prága - Budapest

Az út Prágáig félelmetesen rossz, futóműgyilkos betonlapok, onnan sokkal tűrhetőbb, odafelé Kelet-Németországon keresztül mentünk, itt is voltak betonlapok, de sokkal jobb állapotban mint a cseh részen. Odafelé Hamburg fölött mentünk, néha országutas szakasszal és Dániában aludtunk. Dániában a helyi rendőr megállított, megjegyezve, hogy "nice car" aztán utunkra bocsátott. Innen 2 óra kompozás Norvégiába. A Norvég utak elég változó minőségűek. Délen a főutak teljesen rendben vannak, elég szélesek, de autópálya csak Oslo környékén van, így nekünk csak visszafele volt szerencsénk. A legtöbb hegyi úton sőt, északabbra az E6 főút is elég gagyi minőségű, kanyargós és néhol csak 1 vagy 1.5 sáv széles, ezért száguldani nem nagyon lehet rajta. Norvégiában egyébként sem. 80 a megengedett sebesség, de a falvaknál legtöbbször csak 60-ra korlátozzák le azt, így egy jó 65-ös átlagot lehet tartani, ami nem sok. Amikor "autóútra" tévedtünk (itt simán 2x1 sáv van, de korláttal leválasztják), néha 90-et engedélyeznek, az autópályán meg 100-at. A másik közlekedési módszer a komp, ami helyi viszonyok között olcsó, de magyar szemmel nem annyira (egy mezei kis 2 km-es komp 83 NOK) (3000 Ft), diesel literje 12 NOK (430 Ft). Alfát nem sokat látni arrafelé, viszont aki van, az mind itt, és a Dánoknál és a Németeknél is integet, mint itthon. 2 GT-t láttunk, egyet egy elhagyatott kempingben holland rendszámmal a másikat már visszafele Kristiansandba, ez norvég volt.
Sajnos a futómű nem birta a "jó" utakat, így visszafele már csak nyugdíjas 120-as tempót tartottunk a német autópályákon, így nem rázta ki a kezemből a kormányt.
Tipp viszont annak, aki Németországban akar szervizt, Flensburg városában a dán határnál talál egy rakással, mivel a dánoknál is marha drága minden, így ide hordják az autóikat, igy van 2-3 utca teli szervizzel minden típussal. A helyi alfa szervizben jó fejek voltak, annak ellenére hogy 1 órát foglakoztak a futómű problémánkkal, nem fogadtak el pénzt érte.

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2010-06-10

Ma megejtettem a 20 ezres olajcserét az Autóház Budaörsnél.

Egyben orvosoltak egy garanciális problémát is: kicserélték a vezetőülés háttámláján a bőrhuzatot. Pár hete észrevettem, hogy a háttámla oldalán, a légzsáknál lett a bőrön egy kb 2-3 centis repedés. Az okát nem igazán tudni, talán az ülés szivacsa türemkedett ott túlságosan ki és kidörzsölte a bőrt - ami ott a légzsák esetleges nyitása miatt eleve el van vékonyítva.

Most még egy-két helyen gyűrőtt, de a bőrnek köszönhetően újra újautó-illat van :)

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-06-02

Norvégiai túránkra felkészülve ablaktörlő csere, talán igy nem fog nyikorogni 5000 km-en keresztül.
Nem volt túl meglepő, hogy a 147-es ablaktörlők mentek rá. Most épp gyári.

Update: Sajnos a gyári ablaktörlő nem nyerte el a tetszésemet, elég rossz hangja van, ráadásul be kellett szorítanom egy papírral, mert állandóan kicsúszott.

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-05-20

Lejárt a műszaki, így elvittem a Szamosiba, hogy vizsgáztassák le. Egyúttal a tücsköket is sikerült kiirtani a hátsó ülésből, el se hiszem.
A meglepetés akkor jött, amikor közölték, hogy a xenon "már" nem szabályos, így +5e.
Állítólag a rendőrök is szarakodnak ezzel, na majd meglátjuk?!

>> SzervizBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2010-05-17

80.000 km-es nagy szerviz plusz teljes vezérlés csere.

Vastag hónap lesz..

>> Tuning és extraHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2010-05-16

Mióta megvan az autó, gondolkozom rajta, hogy ki kéne próbálni, hogyan nézne ki fekete tetővel. Hát így!

Amikor felkerült, úgy gondoltam, hogy csak a nyári nagy találkozókig (AlfaCity + Milano) marad így, aztán majd meglátom :)

A fóliáztatást a Kocsiszínnél csináltattam. Profi a cég, autók teljes fólizásával is foglalkoznak, és nagyon durván látványos fóliáik is vannak!

>> Eseményvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-03-31

Míg én síelgettem segítő kezek visszavarázsolták az autóra a megérdemelt gumikat. Látványban ég és föld, és már fogkő-eltávolításra sem kell költeni :)

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-01-26

Köztes olajcsere, olajszűrő. Az ülés alatti légzsákcsatlakozót talán már sikerült maradandóan rögzíteni, hogy ne csússzon szét. Rendszámvilágítás izzó csere.
Elsőre jó ötletnek tűnt sétálni egy kicsit, míg az olajcsere tart, de rohadt hideg volt :)

>> EgyébBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-12-25

Kőbányáról menni Rkeresztúrra felér egy tartóssági teszttel, pláne fagyos idők után. Életveszélyes kátyúk közül az egyiket csak megtaláltam. Eredménye hasonló, mint nyáron - kereken nem látszik sérülés, de a kormány keményen elferdült (lásd fotón, ami álló helyzetben készült, de így áll, mikor egyenesen megyek..).

Úgyhogy még egyszer nem szeretném kátyú miatt fizetni a futóműszervizt, rendőrt hívtam, jegyzőkönyveztettem. Amit lehet bevasalok..