Blog >> generátor

>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2012-01-06

Szilveszterkor Liával elugrottunk Zakopane-ba. Oda-vissza nagyjából 700 km-t tettünk meg szerpentinen, autóúton, közúton, és silány minőségű mellékutcákban.

Lia gyönyörűen ment, semmi baja nem volt. A fogyasztás lenyűgöző, 6 liter alatti volt visszafelé például!
Aztán hazafelé már majdnem otthon voltunk, még beugrottunk Szigethalomra. Ott kezdtem hallani valami eddig ismeretlen hangot a motor felől, amolyan elektromotor hangot, ami nagyobb gáznál felpörgött. Nem tudtam, mi lehet.

Aztán másnap reggel már nem tudtam kinyitni az autót. Gyenge riasztó-kikapcsolós hang után a központi zár nem nyílt ki és a kulccsal se tudtam kinyitni.

Szerencsére emlékeztem, hogy a múltkor hogy jutottam be. Kb fél óra alatt feltörtem az autót, majd bebikáztuk. Kinyílt, félretoltam az útból. Kb 2 percig járt a motor, majd az ablaktörlőt beindítottam. egyből leállt.
Bemérték az akksit, feszültség kb 5,7 V volt. Cellazárlatra gyanakodtak, ami jó, mert még épphogy garanciás.
Viszont kellett egy új akksit venni.

BOSCH S3

Az új akksival elmentem egy szervízbe, ahol a generátort megvizsgálták. Kuka.. A kép összeállt. Generátort kellett cserélni.

Mégn este elhoztam Liát, újra tökéletesen megy, új akksival, új generátorral.

>> Eseménypettinke // Alfa Montreal 2.6 V8 // 2011-08-20

gyönyörű idő és sok rajongó, jó beszélgetések vártak minket Érden.
ha már fent volt a "P" rendszám, mentem még egy kört késő délután - persze ilyenkor derülnek ki olyan dolgok, hogy pl. nincs töltés :-(
sebaj, megjavítjuk!

Az utóbbi időben eddig szokatlan hangok jelentek meg menetközben. A motortér - futómű - hajtás felől, de természetesen kizárólag menet közben és bizonyos sebesség felett. :)
Aztán egyszer-egyszer álló helyzetben, járó motornál is hallatta magát vmi hasonló hang, így nagyjából be tudtam azonosítani, hogy a szíjak felől jön. De ennél pontosabb diagnózist nem sikerült felállítani.
Mivel a szíjak + görgő már régen volt cserélve, gondoltam ezek cseréjével nem vesztek semmit. De, hogy azért biztos, h belevigyek a hétvégi programba vmi izgalmat is, így úgy döntöttem, cseréljük ki a generátort is.
Látva az online shop-os árakat (gyári új ill. felújított generátorok terén), úgy döntöttem, inkább veszek egy bontottat és az lesz felújítva. A bontott generátorért és a felújíttatásért köszönet Marklarnak.
Nem tudom, cserélt-e már vki klímás 155ben generátort... Azt hittem, az lesz a legnagyobb gond, h nem akarom leszedni a szívócsonkot, de azzal nem volt, gond, csak némi többlet kézügyességet igényelt a dolog. De, azért az elég vicces, hogy a generátor alsó csavarjának (amin fordul) kiszedéséhez, a jobb oldali hosszú féltg tartókonzolját is le kell szedni, hogy le tudd fordítani, azért hogy hozzáférj annak a csavarnak az anyájához, ami egyike azon két csavarnak, melyek azt a pántot rögzítik, amin az ominózus generátorcsavar is átmegy. Mindezt azért, mert a motortér fele azt a generátor csavart nem lehetett kihúzni eléggé, ugyanis a feje elakadt a klímacsőben, ami a kompresszorba megy bele. A gyári szervízleírásban lévő ábrák szerint ezen csavar feje a nyúlvány fele kellett volna nézzen (viszont nem vagyok biztos benne, h abban az esetben ki lehetne annyira húzni, h a generátort ki lehessen venni, mive ezen az oldalon meg a nyúlvány biztosít szűk keresztmetszetet :) ).
Sokszor okozott már fejfájást a Tipo motortérbe gyömöszölt TS motor, de eddig ez vitte a prímet, asszem :)

Így tanul az ember... azt is pl., h bár a generátor csapágynak volt hangja, de még mindig van néha valami cicerésző hang abból az irányból (klíma komp a következő gyanús elem :) ) és a fő hangforrásnak bizony a BE kerékcsapágy/külső féltg csukló tűnik :S

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-04-09

Hétfő: kocsi leadva ismét garanciába a szerelőhöz
Kedd: szétszedve, generátor kiugrott
Szerda: hiba meglett. Diódahíd hiba. (9.000 Ft) Munkadíj garos.
Csütörtökön jött vissza a generátor
Pénteken kocsi összerakva. Munkadíj garos.
Most már nem parázslik a töltés visszajelző. Indítás után nem aludt el a visszajelzés. 2000 fordulatnál csak elhalványodott. Töltés volt...de visszajelzés is. :-)

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-03-06

Visszakaptam a kocsit. Nem kellett fizetnem. De nem is jó. :-/ Pfff
Indítás után nem alszik el az aksi lámpa. Ha megrúgom a gázt, akkor már csak parázslik a visszajelző.
Amire tippelünk az a dióda híd. Ez a generátor teljes felújításába (ha jól tudjuk) nincs benne...szóval garanciába megy vissza minden.

A hűtőm lyukas, az olaj sapkánál meg szivárog az olaj.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-02-10

...eljutottam a szerelőhöz. 30 km-re kellett mennem. Féltem, hogy nem érek le töltés nélkül. De sikerült. Mondjuk egy éves az aksi. :-) Szerintem most megöregedett. Főleg azért is volt kaka, mert 2 rendőrautó jött utánam és muszáj volt lámpát kapcsolni...

Átadtam az információt a kedves kollégának. Mivel foglalkozzon. Generátor, klímacső, olaj a gyertyákon.
Közben lekerült a generátor, ami tiszta olaj volt. Ez még a régi szelepfedél repedés és tömítés hibáiból adódott...nem most volt...(max 15.000 Ft)
Ha már itt jártunk, akkor önindító. Ez is áll az olajban. (max 15.000 Ft) Felújítás.
Hosszbordás szíj (mintha most cseréltem volna)
Meg még kell egy gumiharang is...ennyi. Holnap viszek egy kis pénzt, hogy legyen.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-02-06

Két és fél hete (vagy több, már nem számolom) áll a kocsi. Nincs töltésem. Gondoltam várom a jó időt és szétkapom, de ma rájöttem, hogy nincs ehhez türelmem. :-D Nézegettem, szaglásztam, de áááhhh...Ki dugta azt úgy el? :-) Mindegy, felhívtam a régi szerelőm. (örülök, hogy hazajött Angliából) Kedden valószínű elviszi a gépet és szétrobbantja. Már azon is gondolkoztam, hogy kap még melót. Klíma csövet leszedetem vele...meg úgy láttam a gyertyáknál is állt az olaj. :-) Hamarabb kellett volna hívnom, emrt kezdek pözsósodni. :-D

>> EseményATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-01-18

Első tippem a generátor hibája. Remélem marad is és nem kell babrálnom több dologgal. Hétvégén lesz időm és megbújom a gépet alul-elől...csak még bírja beindítani az aksi. Megint PUGgal nyomom az útjaim, mert a kicsi Alfában nincs töltés. :-O A műszerfalon nem tetszik a piros akkumulátor lámpácska. :-)

>> SzervizMYSKHA // Alfa 156 1.6 Ts // 2010-09-12

Elég ronda hangja volta gépnek.Zé.mester analizálta és generátorcsapágy a bibi..Megis gyógyitotta,volt két hibajelzésem is motor és a légzsák,törölte pedig elisfelejtettemneki mondani... :-)Tökéletes munkát kaptam! :-) nagyónjóhangjalett a mocinak... :-)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-08-10

Végre nekiláttam kicserélni a klímakompresszort az R134-esre. Számítottam rá hogy nem lesz meg 2 nap alatt de külsö körülmények miatt egészen 5 napig húzódott. Persze ezt egybekötöttem a generátor szíjfeszítő cseréjével is.
Nos maga a kompresszornak a leszerelése sem lesz egyszerű ezt tudtam, és így is lett. A hely szűkössége miatt ( fölötte fekszik a generátor, előtte meg a hűtő) egy hosszú átmenő csavart vágni kellett máshogy nem lehetett kifűzni, de sebaj, úgyis rozsdamentesre cseréltem, és így tettem a görgő felfogató csavarjával is.
Miután len volt a régi kompresszor, mehetett fel az új, csakhogy elsőre nem látszódott hogy van köztük eltérés. Ez csak akkor kezdett feltűnni, mikor próbáltam a helyére tenni. Ahogy a képen látható le kellett köszörülni a kiálló kis fülecskéket, és ahol találkozik a generátorral, ott egy kis éket kellett belevágni hogy odaférjenek egymás alá-fölé.
Miután ez megvolt először megcsináltam az elektromos csatlakozók cseréjét, mivel azok is mások természetesen, majd elkezdtem bekötni a klímacsöveket, és már a másnapi nyomáspróbán gondolkodtam. Bekötöttem a csövet a hűtőbe, majd elkezdtem lehúzni a hollandereket a szárító szűrőn. Erről tudni kell hogy kis fika alumínium menetes része van, nagyon könnyű félre kapatni, főleg hogy a másik oldalon 14 éves hollanderek vannak a csöveken, szintén aluból, csak már az idő vasfoga által megrágva.
Az egyik hollandit sikerült szépen lehúzni, a második viszont nagyon nehezen ment, valószínű félre kapatódott pedig nagyon figyeltünk, úgyhogy mire teljesen megszorítottuk volna, már nagyon nehezen lehetett tekerni a meneten. Még kb. egy fordulat kellett volna mikor tőben eltört a cső a hollandi előtt.. erről ennyit, sok hűhó semmiért.