Blog >> generátor

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2016-06-12

A turbó csere alkalmával, mivel szabad volt az út fölfelé, gyorsan kikaptam a generátort is, hogy átnézzem. Kis oldalmozgást éreztem a tengelyén, ezért úgy döntöttem, hogy bár nincs még egyéb jele, de inkább most szétkapom, csapágyat cserélek és a szénkefét is, ha kell... kellett.

219.250 km

>> SzervizMarcox // Alfa 159 Progression // 2016-05-04

Egy reggeli hosszú utas indulás előtt az autó egy pillanatra "lebökött" elment rajta minden, majd 1 mp után visszatért. Villogva a generátor jelzővel. Nem adott később elég töltést, főleg felkapcsolt világításnál.

Beled-ben (mint település) átvittem a kocsit a szakihoz, hogy nézze meg, javítsuk fel, mert nem szerettem volna kiadni sok sok Mátyás portrés papírfecnit a kezemből érte. Néztem a neten, Stark márkájú lett vona 22.000 ft-ért kiszállítással.... de vagy jó vagy nem jó...ki tudja ,a gyári meg már mondjuk úgy, hogy bizonyított.

Új(nem felújított) alkatrészekkel, munkadíjjal, üzemanyag ktsggel együtt került 40.000 Ft-ba


148.000 km óra állásnál javításra került a generátor.

>> SzervizNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2016-02-12

@173.300km
Már a vásárlás óta érlelődött ez a mértékű karbantartás, végre találkoztam egy olyan szerelővel aki lelkiismeretes és keni vágja a munkáját maximális lelkesedés mellett. Az egész úgy kezdődött, hogy az ex-szerelőm megjegyezte még november végén, hogy szar az aksim, lassan cserélni kellene, mert nehezen indul az autó. Tényleg nehezen indult, főleg rövid távú utak után. Volt egy alkalom, hogy a munkahelyem közelében járt, és megkértem ugorjon már be, hogy mérjünk egy töltőfeszültséget. Gondoltam, hogy nem az aksi a szar, amikor néha pislákolnak az izzóim, mert nem kapnak egyenletes feszültséget. Hát 13,9V volt a töltés... nem fényes.

Az alsó lengőkarok is nyiszogtak annak rendje és mondja szerint, volt szerelőmet idézve "kicsit lógnak a gömbfejek már mindkét oldalon". De csak jobb oldalt nyiszogott. 7000Km-et ment el így az autó minden féle probléma nélkül.

Megegyeztünk, február 2-án adom át a verdát, kb 300e Ft-ot tudok szánni a rendberakásra:
- első alsó lengőkarok
- generátor felújítás
- egr+dpf off
- segédvázkeret rozsdátlanítása
- olajak+szűrők
- 2 tubus Xado a váltóba.

1. nap
Annyit érdemes tudni, hogy imádja amit csinált, már a meló előtt egy héttel mondta, hogy leszedte a motorvezérlő progimat, meg is van írva egy jó kis chip is a motorhoz. Első nap ezzel telt el. Ugye EGR+DPF kiírva, és extrába felmászott a vezérlő progi, mert hát szerinte egy probléma van a kocsimmal: "gyenge mint a harmatos libafos" :D 150LE + 320NM programot írt rá.

2. nap
Második nap jöttek a bonyodalmak. Bontódik le a motortér:
- segédvázkeretet nem elég fényezni, lakatolni kell, több helyen el van repedve. (mostmár tudom mit basztam oda a Békés megyei úton... legalább nem a kartel ment)
- turbómból ömlik az olaj. (na ez rohadtul mellbevágott. Nem számítottam rá, hogy a turbóm hamarabb hal meg mint a kettős tömegű vagy a váltó...)
Sógoromtól sikerült szerezni olasz gyártmányú új turbóközepet, 64.000Ft.


4. nap
Turbó alkatrész megjött, turbó szétszed, kitakarít, geometria kitakarít, turbó összerak, öröm és boldogság. Bár lehet, hogy lesz még gond, nem biztos hogy a digó alkatrész beválik.
A turbó halálát az okozta, hogy a szívócső normál esetben fémöntvénnyel csatlakozik be a turbóba, nálam ez műanyag volt. A 3 tartó csavarból 1 hiányzott, 1 ki volt lazulva, és idegen dolgokat (homok) bírt felszívni a résen keresztül.

5. nap
Közben rozsdátlanítás. A segédvázról a rozsda átterjedt a szervó csövemre és pár karosszéria elemre. Lelkiismeretesen lepucolta, cink spray meg rücsi (nemtudom ez e a hivatalos neve, azt az alvázvédős fekete szurok jellegű cuccot nevezte így) .

Megjegyzés: kell szereznem egy bal első kerékdobot, mert ki van törve nekem egy rész, és ott jut be sok finomság ami elősegítette ezt. Hogy mi történt a kerék dobbal, azt isten se tudja, mert az autó eleje nem volt törve.

6. nap
Mert hát vasárnap se képes leállni.. :) A vadi újnak ható segédkeret visszakerült a kocsi alá, felkerültek az új trw lengőkarok, végre újra a saját lábán tudott állni az autó.

Generátorról még semmi infó.

7.nap
Generátorra várás... Olajak, szűrők cseréje. Selénia 5w40 Diesel a motorba, Tutela GI/R a szervóba, Tutela Car Matryx 2,5L + Xado a váltóba (az elvileg 7000km-t futott Castrol TAF-X Colás üvegbe leengedve kb Coca Colának is hatott, olyan fekete volt)

8. nap
Este.. kész a generátor. Dióda híd, feszültségszabályozó és csapágycsere. Szóval alig volt beteg. /Irónia vége
Generátor felrak, motor beindít. Az jó jel hogy a turbó nem esett szét. Generátor nem tölt semmit... Kurv@anyázás. Úgy adták vissza, hogy nem tesztelték le. Megígérték, hogy másnap ezzel kezdik a Ferwill-nél, csak hát szorított az idő, mert másnap délután már futómű állításra, meg a dpf fizikai kivételére volt hivatalos az olasz kislány.

9. nap
Generátor visszavisz, szar volt a feszültségszabályzó. Meg kiderült, hogy a "jóazmég" kategória generátor szabadonfutó még sem olyan "jóazmég". Na gyors Unixból polcról szereztünk egy Valeo szabadonfutót. Kocsi összerak, töltőfesz 14,3V. Boldogság! Na nyomás van az ismerőshöz, mert így is késés van már.

Futómű beállítva, kocsi fel, kikapja a DPF-et, és ott liheg a kipuffos nyakában, hogy kurv@ szépre a hegesztést ám! 3 óra munka és sok "szarolasz" után bent a 21. századi részecskeszűrő (nyíl egyenes acél cső).

Apróságok vannak már csak hátra, a motor burkolat, hővédő lemezek visszarakása és teszt. Nyugodtan várok otthon. Este 8-kor üzenet, hogy kell-e akkor a kocsim, vagy ott rohadjon el az udvarában, mert hogy kész van. :D Alig vártam másfél hét után, hogy végre vezessek. Na mentünk egy kört a városban, miközben vezetett. Hát, mintha ki lett volna cserélve az autó. Iszonyatosat gyorsul az eddigi állapothoz képest, megszűntek a nyiszogások, a súrlódó rossza hangok, a motorról csak alapjáraton hallani, hogy ez bizony dízel. Nem bírtam levakarni a vigyort a képemről. Mióta megvettem az autót most végre azt érzem, hogy ez egyben van, ahogy lennie kell. Most már csak apróságok vannak hátra.

Amik kiderültek az autóról:
- nem volt törve az eleje, jobb hátul volt csak fényezve három elem, amiről tudtam, mert körbe lett mérve a kocsi vásárláskor.
- az összes tárolót átnézve a kilométeróra 99% hogy valós értéket mutat (wow!)
- az a jelenség, hogy padlógáznál a turbónyomás felszalad, leesik, majd újra felszalad nem EGR hiba volt. Ilyen volt a gyári program.

Költségek:
370e Ft
64e Ft a TurboRail közép.
6e Ft a 2 tubus Xado adalék+posta.
Összesen:
440e Ft

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2015-12-25

Karácsony előtt egy nappal, az autó meglepett egy búgó majd füstölő generátorral. Sikerült két ünnep között orvosolni a problémát. Régi generátor meg fel lesz újítva.

Mozgatnom kell(ene) a kocsit, mert kicsit útban van néha, de most úgy tűnik a generátor feladta...

>> Szervizpedrobaa // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2015-09-10

Hipp-hopp elszaladt a nyár és vele újabb 12000 gyönyörű kilométer, így már nagyon aktuális volt a szervizlátogatás.
Felkészülten érkeztem 5L Selenia WR és bosch-mann szűrők társaságában, hogy azzal már ne menjen az idő.

Apróságok összejöttek az elmúlt hónapok során, valami csapágyas zörgés is jött a motorból hidegen, kicsit cicergett az egyik lengőkar, illetve a sok takarítástól függetlenül időnként rosszalkodik az EGR is.

Sikerült megállapítani a hibát, a zörgés a generátor ékszíjtól jött, így ékszíj csere, feszÍtő és görgőcsere + ékszíjtárcsa csere, mert nagyon darabokban volt már. A felső lengőkar csere is megvolt + az eredeti terv az olaj és szűrők cseréje. Az EGR-el is sikerült kezdeni valamit, remélem most már jól viselkedik majd, mert a következő lépés a falazás lesz, nincs kedvem küzdeni vele a továbbiakban.

Sajnos kiderült, hogy az egyik motortartó bak is elég gatya állapotban van, azonban nem sikerült keríteni, így ez a projekt tolódik még pár hetet.

>> SzervizSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2015-05-06

Egyik napról a másikra feldobta a fedélzeti, hogy nincs töltés. Autóvillamossági szerelő szerint generátor csere, de ő nem vállalja a kocsi szétszedését.... Telefon, Csöri. Szopás, de megcsinálja nekem nagyon szívesen, csak vigyek generátort. Telefon, Trencsik. Van generátor 30K. Jöhet! Tegnap ott is hagytam Csörinél a kormos nagyvasat. Remélem nem lesz több meglepi. :/

>> SzervizLeZo // Alfa 156 SW 1.9 Mjet // 2015-02-10

Hazaérve Németországból másnap reggel egy marék madárka költözött be az autóba. Diszkréten de határozottan csicseregtek, nem csak indításkor hanem utána is.

És meglátogatva Csörit, kicserélve a generátor szabadonfutóját megszünt a csipogás!
Köszönjük!

>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2014-06-15

A meleg megérkeztével elkezdtem rettegni. Tudni kell ugyanis,hogy az elmúlt időszakokban az összes autómban ami hozzám került, az első kánikulai napon kapitulált a klíma. Így volt a Pandánál és az off Omegánál és annál is aminek a nevét nem mondom ki soha. Szóval Mimike kezdett már-már rámcáfolni,de múlt héten meghallottam valamit. Én a kompresszor felől hallottam a zakatoló hangot, amit utána szakik is megerősítettek. Hát uccu neki, szóltam Paulovics Tibinek és mire odaértem ott várta a csere kompresszor.Miután a vezérléscserénél a hosszbordásszíjat és a görgőket feszítőket nem cseréltem a Bárdiban beszereztem egy Dayco készletet. Miután minden megvolt irány a garázs és Hadadával gyorsan lecseréltünk mindent. Az indítás után pedig a hang ha nem is olyan hangosan de jelen volt... fasza. Ennek ellenére irány a klímás legalább azt feltöltöm. Azt megállapították, hogy teljesen zárt a rendszer nem ereszt, de töltésnél kiderült,hogy a frissen (feleslegesen ) cserélt kompresszor nem kapcsol be...Tehát ott tartunk, hogy a hang is megvan és az addig hibátlanul működő klíma sem tölthető. Na remek, gondoltam másnak majd megoldjuk. A klímások hétfőre 06.16-ra újra beírták,hogy megoldják azt a részt, révén nekem nem volt több szabadnapom. Itt jött egy be nem tervezett kórházi pihi a kislányomnak, akivel az első 2 napot én feküdtem be, utána váltottam az a páromat itthon a 8 hónapos kisfiam gyógyítgatásában... A lényeg azonban,hogy megkértem aput vasárnap,hogy azért a klímáshoz ha már időpont van vigye el a kocsit. El is vitte a kocsit a kórház elől vasárnap délután, de Ecsertől 2km-re pukkanás töltéslámpa ki és szervó el.. a vadiúj Dayco szíj elszakadt. Mint kiderült utólag a generátor adta a hangot az állt meg és szakította el. Miután én a kórházban voltam, apu addig levitte a szerelőjéhez, akiknek szólt hogy sürgős.Mondták, 2 nap. Mondtuk ok, addig úgyis bent vagyunk. Hát a 2 nap 5 lett, és a klímát (ami benne volt a megállapodásban) nem sikerült elintézni,még vissza kell vinnem...

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-04-25

Azt vettem észre az autón, hogy egyre jobban elhagyta az erő. Szinte napról napra gyengült a teljesítménye, de városban ez annyira még nem is jött ki. Viszont múlt hét végén egy vidéki út során, ahol több nagy emelkedőt is le kellett küzdeni, feltűnt, hogy az autó erőlködik, nem akar felmenni, vissza kell váltogatni, holott ez korábban ezen a részen nem volt megszokott. A motor is magasabb fordulaton kezdett el húzni, ha azt a minimális erőt húzásnak lehetett nevezni. A kipufogón is egyre több füst távozott, valamint a fogyasztás is megnőtt. A turbóra kezdtem gyanakodni, de szerencsére itt a fórumban megnyugtattak, hogy ahhoz nagyon nagy bajnak kell lennie, sanszosabb, hogy valamelyik turbócső adta meg magát. Mivel a motortérbe betekintve nem láttam sehol szakadást, ellátogattam Zé. mesterhez, hogy derítse ki nekem a hiba forrását. Sikerült is megtalálni, hogy hol távoztak a lovak. Végül nem a turbócsövek voltak a hibásak, hanem egyszerre két vákuumcső is bűnös volt. Mindkettő az illesztésnél szétszakadt. Az egyikről raktam is fel képet. Ez villámgyorsan orvoslásra is került.
Még a télen elszakadt az ékszíjam, akkor egy közeli szervizben lett kicserélve, de azt nem tudták megmondani, hogy mi nyírta el az ékszíj szélét. Viszont néha érdekes hang hallatszott az autó elejéből, kicsit csattogós, fura zörej volt ez. Zé. el is kezdte keresni a hiba forrását, és gyorsan kiderült, hogy az ékszíj megint rosszalkodik. Kiderült, hogy a feszítő görgő el van görbülve. Hogy ezt a téli ékszíjszakadás szervizelésekor a javítást végző szerviz miért nem vette észre, az talány. És hogy mi lehet az elferdülés oka, az szintén kérdéses volt. Szétszedés után derült ki, hogy a generátor szabadonfutójáról hiányzik a porvédő gumi. Először az volt a tipp, hogy elhagytam, de aztán kiderült, hogy ezt bizony valaki kilyukasztotta, csak a gumi közepe hiányzott. Itt szépen telement a szabadonfutó kosszal, megakadt, és minden egyes autóleállításnál rántott egyet a görgőn, ami szépen lassan elferdült. Ezt a rántást éreztem is sokszor, de őszintén szólva a kettőstömegű lendkerékre gyanakodtam. De végre fény derült a titokra, egy feszítőgörgő, egy ékszíj és egy szabadonfutó cseréjével ismét tökéletes a rendszer. Az autóba visszatért az erő, a csattogás is megszűnt és a leállítás is zökkenőmentes. :-)