Blog >> generátor

>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2010-08-11

...nevezetesen:

- vízhűtőcsere

A tünetek: Nyáron, kb. 20 fok fölött autópályán szépen elhagyta a 90 fokot a mutató. Klímával és hegynek fel még rosszabb volt a helyzet. Gyakorlatilag rászoktam arra, hogy pályán a hőfokmérő műszert lesem... Többen mondták, hogy a szétporladó félben lévő hűtő lehet az oka... és igazuk volt. Azt itt jegyezném meg, hogy a gyári hűtő (Valeo) minősége szégyen. Összehasonlítva a barátom 110LE-s Marea JTD-jével egy vicc. Abban egy sokkal robosztusabb Marelli hűtő van. Ráadásul két ventillátorral... No mindegy, inkább ezt kelljen cserélni, mint vmi (még) szivatósabb dolgot. A képeken látszik, hogy nemcsak a lamellák kezdtek mozogni a csövek között, hanem szivárgott is a hűtő.

Valódi (vagyis feketére elxoxált) AVA Cooling Systems hűtőt szerettem volna, de mivel nem ilyen volt a csomagolásban így inkább Nissenst vettem. (Forrás: Alba Autó, ár: korrekt.)

A vízhűtőt lefelé lehet kivenni. A lökhárítót nem kell leszedni, csak a lenti vízszintes rácsot. Előbb persze a ventillátort tartó konzolt kell kivenni. (Ezt lehet felfelé is.) Aztán a klímahűtőt "lecsavarozni" a vízhűtőről. (A klímahűtő elölről van pár hatlapfejű csavarral a sima hűtőhöz fogatva.) A hűtőt tartó konzol jó masszív csavarokkal van felfogatva, mivel a kasztnit is merevíti. Megragadtam az alkalmat: megcsiszoltam és lefestettem.
A jó fagyálló is fontos. Én BASF G48-at használok. (A 2005 utáni Alfákba G30 való.) További infók e témában itt (németül).

- generátorfelújítás

Ezt régen terveztem már, mert egyszer már megjártam. A Fervill-nél újították fel, szép mérési jegyzőkönyvet is csináltak. A kiszerelés nem egy vicces játék, mert el kell pakolni az útból elég sok dolgot. (Gázolajszűrő, nívópálca-cső, relék, tartókonzol.)
Tipp: Felújítás előtt a Fer-Vill-nél kifejezetten kértem, hogy ne homokfújják a generátorházat. Ilyenkor újrafestik és tényleg mutatós lesz, ám ez sokkal kevésbbé véd a rozsdától, mint a gyári galvanizált réteg. (Tapasztalat.) Ha valaki újszerű kinézetre vágyik, akkor zsírtalanítás után a gyári felületet érdemes újrafújni. Ugyanez vonatkozik a szíjtárcsára. A legjobb, ha ezt sem homokfújják, így ui. megmarad a gyárilag jól konzervált felület. Bár még ennél is jobb, ha az a szabadondufutót is egyből cserélni. Én mindenképpen INA típust javaslok, ez áll legközelebb a gyárihoz, mivel jó minőségű és a felülete is szinterezett (nem festett).

Felújításkor a csapágyakat érdemes még cseréltetni, a bronzkeféket, és ajánlott a forgórészt is felújíttatni.


- levegő-/pollen-/üaszűrő csere

Levegőszűrő: MANN 1589/3
Pollenszűrő: WIX aktívszenes
ÜAszűrő: Tecnocar

- olajcsere

Olaj: Selénia WRD

- korrózióvédelem itt-ott

Nagy kúszóképességű "korrózióvédő-olajjal". Ez egyben alapozó is az általam használt alvázvédőhöz.

- ékszíjcsere

Nem volt semmi baja a használt Gates szíjnak, csak nagyon "csicsergett" hidegen. Most Dayco került fel, ez jó. Legalábbis egyenlőre. (Update: Nem egész két év elteltével nem néz túl jól ki a szíj felülete. Enyhén rücskös.)

A feltüntetett összeg anyagárat jelöl. Én csináltam az "injektoros Jenő" segítségével. (Őt ismerik páran, régen Érden dolgozott.)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-10-31

A vízcsövek cseréje közben beiktattam egy általános vezetékelés átnézést és logikusabbá/rendezettebbé tételt, és eközben leszaggattam a generátorról a gerjesztő kábelt (lsd. töltés lámpa vezetékét) Elég gyengécske saru tartotta ott, kicseréltem hát egyúttal egy erősebbre, és jól meg is húztam. Megigazítottam rajta a fő tápkábelt is, bár nem volt lelazulva..
Azóta felkapcsolt lámpával, fűtéssel 14,0 volt a töltésem alapjáraton. Igaz nem ment nagyobb fogyasztó pl. a hűtőventillátor, vagy ablakfűtés, de ez azért biztatóbb mint a 13,5V. Pláne hogy megtudtam hogy 13,6-14,4 közötti töltés a jó. Lehet hogy az a kábel szívatott? Át fogom nézni az önindító kábeleit is, aztán meglátjuk. Mindenesetre most nincsenek indítási problémák egyenlőre. (Igaz nem is megy 10 fok fölé a külső hőmérséklet)

>> SzervizStee146 // Alfa 146 1.6 TS // 2009-11-02

Tavaly (2008-ban), nem sokat költöttem a kocsira. Igazából baja se nagyon volt, meg túl sok pénzem se. :)
Most viszont szépen előjöttek a dolgok, még talán a tavalyiak is. :)

Kezdődött augusztus környékén azzal, hogy időnként nem volt töltés, és kellemetlen hang jött a generátor felől. A szerelőm hamar kiderítette, hogy generátor probléma van, az új csere szóba se jöhetett, a felújítás szintén elég drága lett volna (50eFt), így kapott egy bontott generátort. Rá is fért, mert szét volt törve az egész generátor ház, így már nagyon a végét járta. Olajcsere (173e KM), pollenszűrő, levegőszűrő.

Szerelés közben derültek ki egyéb dolgok. Első lengőkarok, szilentek, gömbfejek. Mind csere. Jobb első kerékcsapágy csere.
A számla végösszege 110E Ft.

Már ekkor volt pár "apróság" amire nem futotta zseton, de néhány hétre rá, ezek is belekerültek: féltengely gumiharang, egy csomó műszerfal izzó, fűtőventilátor ellenállás híd, elektromos ablak szorulás megjavítása, jobb első ajtózsanér eltört, ennek meghegesztése. költség kb. :65e Ft.

Természetesen most is kimaradt egy-két dolog, mert egy igazán mélyreható szerelés mindig derít ki újabb dolgokat egyébként meg épp mentünk nyaralni. :)

A harmadik kör, elsősorban a motor felől hallható cicergések, ciripelések elhárítására irányultak. Rövid idő alatt kiderült, hogy egy teljes vezérlés csere szükséges. (szíjak, görgők, vízpumpa). Emellett belement egy új termosztát és egy bal hátsó kerékcsapágy. részösszeg: 105e Ft.

Mostanra (2009.11.02) tényleg nagyon szép hangja van a motornak, a vezmód kezd makrancoskodni, de az már tavaszig bírja. A gyertyák is lassan cserések lesznek, szerintem már az is tavaszi történet. Maradt még egy szervó olaj cső, ami csöpög, szép lassan. Az is ráér. De a kocsi most nagyon szépen megy, a motor szinte gyári hanggal duruzsol, szóval elégedett vagyok.

Hatalmas köszönettel tartozok az" Alba autó alkatrész"-nek a korrekt (kurvaolcsó) alkatrész árak miatt és Zolinak a lelkiismeretes szervizelésért.

>> SzervizGyöki // Alfa 147 1.6TS Distinctive // 2009-07-07

Július elsején nem indult az autó. Az aksi megadta magát.
Gyors baráti segítségnek köszönhetően vettem egy új aksit az Unixban és ott ajánlottak egy szerelőt a közelben aki be is rakja. A szerelőnek mondtam mi a gond és szerencsére kimérte a vasat és rájött, hogy nem aksi, hanem generátor problémám van. Ajánlotta, hogy holnapra kiveszi, megnézi, megjavítja. Következő este hívott, hogy egész nap próbálta, de nem tudta kivenni, kiveheti-e a motort, váltót, hogy hozzáférjen. Határozott NEM volt a válasz. Másnap reggel elvittem az autót a Watz szervizbe, mert ez volt legközelebb, ahol láttak már olaszautót.
Mivel ez már péntek volt, csak 7főre lett kész az autó. A generátor feszültségszabályzóját kellett cserélni, a szénkeféket és még valami kütyüt.
Generátorjavítás: 36k+áfa
Mókadíj: 10K+áfa
A szerviz és a dolgozók hozzáállása nagyon jó volt, ajánlom.
Megjegyzés: Köszönöm Large Gyuriék telefonos segítségét, sajnos Halásztelekre nem mertem aksiról kimenni.

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2008-12-07

Kiszakadt valamiért a bal külső féltengely gumiharang...kicserélve.
Egy jó ideje ment a vacakolás az alapjáratommal. Tisztán látszódott, hogy rángatja valami a hosszbordás szíjat, mely összefüggésben állt az alapjárat ingadozásával.
Miután ki lett cserélve minden, úgy mint szíj, vezetőgörgő, feszítőgörgő, feszítőmechanika, nem maradt más alternatíva, mint a generátor szabadonfutós szíjtárcsája vagy a klímakompresszor tárcsája. Ezt követően hamar leszűkült a dolog a generátor szíjtárcsájára, mert érezhetően nem funkcionált benne a szabadonfutó funkció..."MADE IN GERMANY!" - olvastam rajta, miután levettük...offkorsz az új is dzsörmeni, mert ez a gyári...(vagyok olyan hülye, hogy mindenből gyárit rakok bele...)
Mindegy, fent van, és most hibátlan a járgány...ja, de nem. Elkezdett villogni az izzítás ikonom. Tehát hamarosan izzítógyertya cseréje következik.
Jah, fontos: NEM KELL LEVENNI A GENERÁTORT a szíjtárcsa cseréhez! Maradhat fent, hozzá lehet férni a szerszámokkal...:)) Így nem másfél-2 óra, csak 20 perc a beavatkozás időigénye...
...amit megint naonnaon köszönök Zé-nek, mert nélküle igencsak nehezen jött volna össze egyáltalán bármi is...szóval kössszííí Zééé!!!:)

>> Szervizmtamas // Alfa 156 SW 1.9JTD // 2008-07-18

Újabb szervíz, generátorcsere... konkrétan a generátor beszorult (megállt) csapágya - csonkja feladta a szolgálatot. Előtte éles karcos csapágyhangot adott ki. Menet közben töltéshiány-jelzés, autó leállít, motorháztető felnyit és nem mindennapi látvány fogadott: vörösen izzó fémcsonk maradt a generátor végéből miután ledobta a bordás görgőfejet és az ékszíjat magáról (utóbbit is megette, mivel el volt nyúlva, gondolom attól, hogy beállt és a szíj pörgött tovább a beállt fémen !!!).

Szereléssel együtt megúsztam 45.000-ből, időben 3 óra leszerelés: féltengely kiszed, motor leengedés szükségeltetik, majd 2 óra visszaszerelés az "új" bontottat ami már fémborítású csonkkal rendelkezik és remélhetőleg nem fogja letörni a görgőt! :)

Képet mellékeltem a kipakolt generátorról, látványról...

>> SzervizFerke // Alfa Alfasud Sprint narancssárga :) // 2008-03-03

Sajnos nem csak az akksi volt a ludas az előző körben...valszeg kevés töltést kapott, így néha alig akarta megforgatni a mocit...de lehet, hogy az önindító is hisztizett, mert gyakran jelentkezett a probléma úgy, hogy nem forgatta meg első körben, majd hirtelen forgatta a mocit...biztosra mentem, és kicseréltük a generátort, és az önindítót is...még nem tudom, hogy vége-e a megbízhatósági problémáknak, mert azóta nem használtam az autót..a héten kiderül..
Mindenesetre a sebességünk megvan, a megbízhatósággal még van egy kis problémánk..:))))

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-01-21

Tegnap este vettem észre hazafelé tartva, hogy a műszerfal-világítás fényereje ingadozik, és néha felvillan a töltésjelző. A diagnózis: halódó generátor. Belekerült egy bontott, de felújított és eszközöltünk egy ékszíjcserét is.

Donor alkatrészek felújítása:
- önidító (marelli)
- generátor (fosch)
- gyújtáselosztó
- karbi talpak, légszűrőház és beömlői
- termosztát
- vízpumpa
mindfelkorongozva, kívül belül kitakarítva, kopó alkatrészek lecserélve újra.