Új csavar beszerzése után pillanatok alatt négy kerékre került a jármű. Nem nyüszög, nem kopog. Tiszta, száraz feszes érzés! :O)
Be került a bal oldali alsó lengőkar is. A stabpálca gömbfeje meg elforgott, ezért szakszerűen patentfogóval rögzítettem...
Természetesen nem sikerült befejeznem az összerakást mert egy csavarnak megszakdt a menete nyomatékra lehúzás közben...
Sikerült kiszedni az alsó lengőkart is! A gömbfej kinyomó nem fért rendesen oda, kiütni nem lehetett, végül az lett a megoldás, hogy a csavarnál emelővel alátámasztottam és a lengőkar végénél a gömbfej háza meg a kerékagy közé feszítővassal befeszítettem, amitől gömbfej kipattant a helyéről. A felső lengőkar csere, meg a stabilizátor pálca csere gyorsan ment, az alsó lengőkarokkal viszont sokáig elmókoltam. A bal oldalira nem is maradt időm...
Az utóbbi egy hét alatt annyira elhervadt az első futómű, hogy már úgy kopog mint annak idején a ladák a krék kitörése elött... Eddig csak a szilentek nyüszögtek, de most már a gömbfejek is erősen kopognak. A nyárra tervezett futómű felújítást előre hoztam és gyorsan be is szereztem a lengőkarokat...
Délután neki is kezdtem, a jobb felső gyorsan ment, a jobb alsó gömbfejénél elakadtam egy kicsit, de az is ki jött, aztán rám sötétedett...
Fojt. köv.
Tegnap ott hagytam a kocsit a szerelőmnél, aki kicserélte a felső lengőkarokat. Ez már az előző látogatásomkor is kívánatos lett volna, mert nem csak az alsókon voltak rosszak a gömbfejek, hanem a felsőkön is. Úgyhogy a múltkori futómű beállítás ára megy a levesbe:(. Abból tudtam hogy rosszak még a felső gömbfejek, hogy nagyon kopogtak, még amikor kuplung felengedés közben eljut a kerekekre az erő, akkor is bizonyos kormány állásnál tudott kopogni. Mivel a felsők nem lettek cserélve, azokra gyanakodtam egyből. Utána 2 másik szervizbe is elvittem megnézetni, ahol nem jeleztem előre nekik hogy gyanús lenne bármi, de szóltak, hogy azok a felsők szerintük lógnak. Szerelőm szerint nem is volt komoly bajuk nekik, de az viszont tény hogy most megszűnt minden zaj a futóműben a csere után, és elöl-hátul új lengéscsillapítók vannak, igazából szerintem a teljes futómű jelenlegi állapota bátran újszerűnek nevezhető.
A másik dolog ami miatt mentem, az a vezérlés és hosszbordás komplett csere mindennel együtt. Elég fájdalmas leírni, 80.000 Ft volt a vége nagyjából csak a szíjcseréknek (görgőkkel, vízpumpával). Ezt rendesen, időben a 60.000 km csere periódus szerint csináltattam meg.
Volt még motor olaj és fék olaj csere is. A fék olaj szerintem még gyári volt, már határ érték alatt volt a legutóbbi állapot felmérésen. Motor olajat 10E km-ként cserélek, de nem szoktam mindig beírni ide.
Viszont most megint hibátlan az autó igazából, és a vizsgára, ami pont egy év múlva esedékes, már nem kell komolyat költeni. Egyedül a kézifék kötelek cseréje lesz időszerű, de azok is már megvannak, vizsga előtt gondoltam beépíteni.