Blog >> szervo
Az autót elhozva az első hideg reggelen szembesültem azzal a fura hanggal. Elsőre azt gondoltam, hogy a váltótól jön. Aztán felnyitva a motorháztetőt egyértelmű lett, hogy a hosszbordás szíj felől jön. Ahogy egyre hidegebbek lettek, az is feltűnt, hogy kormányzásra hangosodik. Vagyis: szervo pumpa
Azzal a lendülettel meg is néztem a folyadék szintet. És igen, a MIN jelzésen volt éppen.
A váltó olajcserekor átnézték nekem a kormányművet is, nem találtak szivárgás nyomot. Reméltem, mert a szerviz történet szerint pár tízezerrel ezelőtt cseréltek benne kormányművet, tartályt, pumpát. A folyadék feltöltése után a hang egyelőre eltűnt.
Update : Megelőzésképpen a korábbi bejegyzésben említett LubeGuard-ból töltöttem bele egy kis adagot.
Itt a tavasz, itt van újra!
Csicseregnek a madarak, nyílnak a virágok. Lehet egy kicsit tenni venni a kertben, illetve a motortérben.
Már egy ideje felfigyeltem egy rendellenes zajra, amely a motortérből jött. Zavaró, morgó hang. Kis utánajárás után megállapítottam, hogy a szervo lehet az. Cartársaim bejegyzését követve nem ugrottam bele rögtön a szervomotor beszerzésébe, hanem költséghatékonyabb megoldást választottam.
Először olajat cseréltem a tartályban, így kissé csökkent a morgás, de nem szűnt meg teljesen.
A következő lépés pedig maga az olajtartály cseréje volt, amely maradéktalanul megoldotta a problémát! Így mostmár zavartalanul róhatom az utakat :)
Észrevettem, hogy az autó alatt egy kis olajfolt van és amikor tekerem a kormányt, akkor nyikorgó hangot ad. Gondoltam ennek fele sem tréfa, irány Largék. Megnézték és kiderült, hogy a szervócsövet kell javítani, mert szivárgott a szervóolaj.
A javítás után ismét hang és folt nélkül szalad Brigi:)
Km: 88.354