Blog >> pollenszűrő
2012.04.27. újabb szerviz.
Cserélve lettek:
- olaj (Selenia 20K Alfa Romeo),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő,
- hátsó fékbetét.
A futóművet is beállíttattam.
Óra szerint: 61 041 km
Ma végre eljutottam oda,hogy a szutyok ablaktörlőt lecseréljem egy tuti darabra egy Valeo(VM208) típusspecifikus silenció kivitel lett felrakva.
Ezzel egy-időben lecseréltem még a gyári eltömődött koszos,ablakmosó fúvókákat is. Az első darab még lassan ment a másodiknál már bele jöttem,vízvető jobb oldalon 2 csavar + patentok tartják, a baloldali 3 csavar + patentok.
Ha már ki volt véve az utasoldali vízvető,kapóra jött mert így egy mozdulattal kicserélhettem a pollenszűrőt is ( évek óta bent lehetett) végre.






Volt egy kis szabadidőm délután így megszabadítottam a gépet a rengeteg sótól ami az utóbbi 2 hétben rárakódott! Durva volt a mosóban ahogy fagyott rá a mosóvíz a -7 fokban de mivel utána beálltam a fűtött csarnokba így sikerült teljesen vízmentesíteni a kritikus helyeket (tankfedél zárja, ajtótömítések, kilincsek)!
A csomagtartóba sikerült vennem a Lidl-ben egy fekete a kárpittal harmonizáló táskát melyre édesanyám felvarrta az Alfa-emblémát! Minden belefér még a poroltó is és nem csúszkál ide-oda mert tépőzárral "kapaszkodik" a kárpithoz!
Kicseréltem még a pollenszűrőt is mert már gyengébben fújt a ventilátor ami nem is csoda mivel tele volt szeméttel! Egyenlőre Wix márkájú sima került bele nem sikerült aktív szenest felkutatni pedig a gyári beszállító a Valeo de után gyártottban egyenlőre nincs más!
A jobb első ajtókárpit is levételre került mert berezonált a hangszóró körül valami és csak így lehet hozzáférni! Kiderült, hogy a gyárban a műanyaghegesztő kicsit trehányan dolgozott nem "sütötte" össze rendesen ez is orvoslásra került hála egy műanyagos havernak!




Tegnap kiszedtam a pollenszűrűt, kíváncsi voltam milyen állapotban van. Nagyon retkes volt, ráfért már a csere. Vettem is rögtön újat, ami elég nehéz volt, ugyanis gyárilag egyet raktak bele, viszont már csak olyat tudtam venni, ami 2 darabból áll. Végül sikerült szerezni 2200 Ft-ért.
Aki még nem szedett ki 147-ből pollenszűrőt, annak egy kis útmutatás:
1. a kesztyűtartó és a középkonzol mögött van, az utasoldalról kell szerelni
2. le kell venni a kesztyűtartó alól a szigetelős borítást, 4 csavar fogja (1.kép)
3. egy L alakú tartókából kell kicsavarni a 3 csavart (5,5 ös) (2. és 3. kép)
4. ezután ki lehet húzni a szűrőt/szűrűket





tuti valami nem jut eszembe...
pollenszűrő kicserélve meg a tötyörészések végén gránátot is kapott is tök tiszta a klíma
a saját oldalamon kicseréltem az ajtó gumiját mert az előző tulaj nagy állat volt és lassan sikerül eltüntetni azt h ott minden szét volt taposva
/fényezés ott vasig letaposva, gumi széttaposva, műa.küszöb eltörve, még a küszöb gumipereme is szét volt taposva.../ na már csak fényezés kaki...
küszöb, csaltam.
kénytelen voltam, hogy a helyén legyen mert kitartott a sok letépésből az előzőekből...
kapott előlre egy-egy anyát a kaszti és az elem közé, h felnyomja...szépen áll
ha valamit kihagytam, majd írom
Két éve volt kb. cserélve, ráfért.
2010.10.26-án meg lett ejtve a szerviz.
Kapott:
- olaj (Selenia 20K),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő.
A futóművet is beállíttattam.
Mivel használtként vettem megnézettem mennyi km van benne valójában.
Óra szerint: 41 519 km. Diagnosztika szerint: 39 432 km
Már rég óta tervezem, hogy ki kellene cserélni a jobb első dobbetétet, mert el van törve és berúgózáskor mindig beleér a kerék és a gumi mintája beleakad, aminek elég csúnya hangja tud lenni.. Tegnap megrendeltem és ma (0723) el is mentem érte Vácra a Lavinába.
Ezen kívül megvételre került még egy pollenszűrő is, mert ami benne van, már jó koszos lehet.. Érezni még nem érezhető, de már több mint egy éve lett cserélve (2009.05.26). Ráfér.
[Költségeim: dobbetét 4510Ft, pollenszűrő 1445Ft]



