Blog >> pollenszűrő
Három éves az autó, elvittem Budaörsre a szokásos revízióra. Olaj+szűrő, légszűrő, pollenszűrő, ellenőrzések, asszisztencia hosszabbítás. Minden rendben van, bár az autó felemelése még mindig elég hajmeresztően zajlik, sikerült is az orrom előtt egy kicsit megnyomni a küszöböt. :( Minimális sérülés és csak alulról látszik, nem hisztiztem miatta. Érezhették a blamát, mert gratis meg is tisztították a kocsit (nem volt megbeszélve, bízom benne, hogy PH semleges lötyikkel, csak a kerámia miatt...). Utána a szokásos ózonos fertőtlenítés következett az Autó Néroban.
130.538 Ft a vége, plusz az ózon a szokásos 5-ös. Minden rendben van, szépen muzsikál a gép, öröm használni! :)
Szokásos tavaszi nagytakarítás :)
Würthenberg aktív szenes szűrő. Ózonos tisztítás (saját géppel).
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Km. : 17 186 km
Motul 8100 X-cess 5W-40 olaj került a kocsiba, illetve Mann-Filter szűrő.
5+1 litert vettem, ami 13.190 Ft + 3.250 Ft = 16.440 Ft
Mann Filter olajszűrő: 4.400 Ft
Filtron pollenszűrőt is kapott: 3.540 Ft
Eljött a kétéves revízió ideje. Budaörsön végezték, olajcsere+szűrő, pollenszűrő, légszűrő, inspekciók voltak, és meghosszabbítottam a lejáró országúti asszisztenciát is, bár eddig nem volt rá szükség, de biztos ami biztos. Utána az Autó Néroba mentem egy ózonos klíma fertőtlenítésre.
Szervizköltség: 5.2L Selénia Digitek, szűrők, munkadíj 124.885 Ft, asszisztencia hosszabbítás 6900 Ft, ózonos téma 5000.
Tavaszi klíma tisztítás, ezúttal Lidl-féle klíma-bombával.
Pollenszűrő: Würtemberg aktív szenes
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Km. : 9 526 km
Kicseréltem a pollenszűrőket. Nem volt vészesen koszos, de nem tudtam, hogy mikor volt utoljára cserélve.
160.000 Km
Az első két 330 mm -es tárcsa már az autó vételekor is erősen lekopott volt, akkor mi csak betéteket cseréltünk, hogy halasszuk a dolgot. Azóta beleszaladt 30.000 Km az autóba, a tárcsák már biztosan a minimális vastagság alatt vannak, minimális rázás is érezhető illetve 140 km/h felett valami rezonancia is kifejlődött, elképzelhető az is a tárcsák miatt. Menniük kell ...! A két hátsó fék ránézésre még elment volna - gyanítom ott cseréltek a friccek néhány évvel ezelőtt - viszont ott meg a kézifék mechanika miatt aggódtam, a bal oldali tárcsak furcsán is nézett ki, mintha szakaszosan megégett volna és az autó egyik fékje egyébként is mintha picit fogna.
A tervezést rendelés követte: előre 330 mm Brembo 9365.20 bevonatolt tárcsák, hátra 278 mm Brembo 9364.20 bevonatolt tárcsák, betétek előre Brembo 23115, hátra Brembo 23109. Plusz egy felújítókészlet a biztonság kedvéért és fél kiló Tutela DOT4 a folyadék cseréhez.
Az első fékek nagyjából simán mentek, a rögzítő stift kiütése volt kicsit nehéz a bal oldalon. Viszont légtelenítéskor a nyereg egyik szelepét ki kellett cseréljük, mert nem engedett át semmit. A hátsó rész ínyencebb volt. A bal hátsó féken a munkahenger porvédő gumi (karmantyú) teljesen el volt csavarodva és szétszakadt. Persze a víz bejutott, a munkahenger összerohadt a nyereggel, nem mozgott. Ezt nehéz volt kioperálni, a munkahengert ki kellett cserélni, gumi elemekkel együtt, a kézifék visszatekerésével. Felújítás után jó lett, a kézifék szépen mozog, 5-6 kattanásra beállítottam.
Bonus #1 a téli-nyári kerékcsere is megtörtént. A nyári Bridgestone -okon nem látszik kopás, szépek. A téli szett alatt viszont sajnos a felni nem szép, arra is ráférhet majd egy felújítás ...
Bonus #2 a kiegyenlítő víztartályt is kicseréltük gyárira, nincs benne fém megerősítés, de jónak tűnik. Folyadék feltöltve MAX jel alá.
Bonus #3 pollenszűrő cserélve.