Már a vásárlás napján szemet szúrt, hogy a termosztátom nincs a helyzet magaslatán, mert korábban nyit, mint kéne. Így ma elgurultam szerelőhöz és kicseréltettem. Mahle került bele, leírás alapján 88 fokon nyit. Szerviz után kipróbáltam, és bármit csináltam a kocsival oda volt szegezve 90 fokra a vízhőfok mutatója. :)
Anyagdíj: 20000 Ft
Munkadíj: 5000 Ft
Kicseréltem a termosztátot, Rendesen működik a diagramok szerint.
Levegő nyomócsövet ki kell szabadítani, hogy hozzáférjünk a termosztáthoz.
A hátsó két cső gyorscsatival van megoldva, a fém biztosítókat a csövek feléig szükséges (vagy tovább) kihúzni az oldáshoz.
Bemelegítés alapjáraton történt, kb. 88 foknál kezdett nyitni, ott kezdett melegedni a felső cső. AlfaOBD-vel mértem, 80 fokos víznél a műszerfali mérőke már 90-en állt.
Fűtés ill. üzemállapottól függően a mutató 90 fokon áll miközben a vízhőfok a diagramon láthatóan változik.
Ha valaki ugyan olyan perverz mint én, hogy télen cserél fagypont közelében szabad ég alatt termosztátot, javaslom hogy előtte melegítse meg kicsit a vizet így a csöveket is a könnyebb oldhatóság érdekében.
Reggel termosztátvizsgálat volt.
Mutató szerint ~82-89 között mocorog a vízhőfok, MES szerint viszont csak ~76-81 között.
07:17 - 07:25 között autópályán 1-es kép.
07:36 - 07:40 között a városi araszolásban 2-es kép.
A termosztát nyitási értéke tényleg 88 fok kellene legyen, mutató szerint nálam 80 foknál kinyit, viszont ez MES szerint csak ~75 fok.
Ebből következtetve működik a termosztát, de nem jó értéken, így hűvösebben jár a motor mint kellene.