Blog >> kormány
Fel kellett újítani a kormányt, mert elég kopott volt. Nem tudom milyen egy gyári állapotú de kb. olyanra csinálta a srác.
Ja és szülinapi ajándékként kaptam :) Thank you My Darling :)
Annyi idő alatt, ameddig kattogtam a kormányon és a váltógombon, egy komplett Overhaulin évadot leforgatnak, de sebaj, nem hajt a tatár :)
Váltógomb: eléggé kifényesedett már, mondjuk más baja nem volt, azért vágytam a cserére. Végül a páromtól kaptam ajándékba, nem kis tortúra árán, ahogy mesélték (kb három hónapot vártak rá, mire megküldték a fekete bőr-piros varrásos, fa, fém váltógombok után azt amit rendeltek). Mint kiderült, nem volt butaság ez, mert az utolsó gyári váltógombokkal bohóckodtak. Akár másé is lehetett volna ez, és akkor keresgélhettem volna az aftermarketen.. A közbenjárást köszi Gudmannak és Rohodinak.
De ha már, akkor a kormányt is cserélni kellene, mert nagyon elütne a kettő.
Ollahtól jött az alap, Föcköstől az ajánlás (Horvát Peti bőrös), így szép lassan az is elkészült. Először alcantrával akartam behúzni, hogy kényelmes legyen, végül maradtam a teljesen gyári utánzatnál. A textúra és az árnyalat csak 90%-ban azonos a váltógombéval, de pont ugyanolyat lehetetlen találni. A kocsiban úgysem fog látszódni. Lakkot kérésre nem kapott (amennyit használom, kibírja évekig), így egyforma matt minden és egy réteggel vastagabb lett a fogása, mint volt.
A bőröst ajánlom, de csak akkor, ha nagyon ráérsz. Míg máshol egy nap és 20-25K egy kormány, itt két hét és 14K. Ám a minőség kifogástalan.
Megérkezett a bebőrözött kormányom és a váltó-, kézifékszoknyám is. Képet majd csatolok. Nincs kedvem fotózni, mert megint el kezdett az töltés visszajelzőm parázslani...most erre mit mondjak? Dióda híd fos...
...valószínű a Suzuki bikázásától van, mert a buzinak a ködlámpát rajta kell hagyni 12 órán keresztül, mert az vagány. Mérges lettem.
A képek, viszont nem adja vissza a lényeget...hogy jó lett. :-) Majd, ha be lesz rakva, akkor megint kattintok. Ez így silány. Szerintem az első képen még nyúzott állapotban van a kormány.
A kormánymű porvédők ill. a külső összekötők is cserélve lettek.
Lecseréltem ma a kormányt egy újrabőrözött darabra, amit még nemrég trencsikéktől hoztam. Csak úgy megtetszett, nem tudtam otthagyni...
Mivel közeledik AlfaCity, és mára nem volt semmi dolgom ha már hajnali 8kor arra ébredtem, h besüt a nap az idióta fejemre, gondoltam, fölkelek és kicsit babrálok a ribancon:) Módszeresen, a belülről kifele munkamenetet követve kezdtem a kormány leszedésével és az alatta levő gyűrű cseréjével. Elég sok problémát megoldott ennek a vacak csörlős akárminek a cseréje, végre fel lehetett rendesen tenni a kormányt, nem ég a légzsák visszajelzője (már az agyamra ment a piros led a műszerfalon:) és végre a dudám is működik. Zárójelben azért megjegyezném, hogy ha szarul van fölrakva a kormány, (igen fel lehet tenni szarul is) akkor olyan érzésed van, mintha vmi tré lenne a kormányművel (imbolyog, kotyog, pontatlan a kormányzás. Ha nem a saját kocsimon tapasztalom, akkor el sem hiszem dolgok közé tartozik.) Végülis pikkpakk megvolt a dolog, de a vége egy majdnem teljes műszerfalszétszedés lett, zörgésmegszüntetés céljából. Na ebből lett minden, csak a zörgések maradtak. A kormányt meg jó szokásomhoz híven megint nem sikerült egyenesen felrakni. Csak még egy ricnit odébb és jó lesz (A f@szomat, azt...:D) A kormány témánál maradva, a Bazsa145-el korábban boltolt kormányban törött volt a duda kapcsolója, de az én régi kopott kormányomban viszont nem. Őszinte legyek, picit izzadtam, mire sikerült kiszedni a régi kormányból sértetlenül a kapcsolókat, de 10 perccel és pár cigivel később már a kezemben voltak a tökéletes gombok:D
Végre visszapattintottam a helyére a géptető nyitóját is, melyet egyik kedves ismerős még egy régi műszerfal összerakás alkalmával sikeresen kiugrasztott. Máig nem jövök rá, h hogy sikerült neki:D
Miután végeztem belül, elmentem ebédelni:D Ahogy leülök csöngetnek. Némi anyázás közben kimentem, haragom alább is hagyott, amit megláttam, h egy zöld transporter, hatalmas MPL felirattal áll a kapu előtt:) Megjöttek a rugóim. Némi királyi valuta átadása után már a kezemben is voltak. Igaz, h csak 2 centivel lesz lejjebb a segge, de az is valami...
Ebéd után folytattam dög orrával a napot. Leszedtem a balos sárvédőt is, kicsit igazítottam a doblemezen, mert akkora hézag volt a géptető és a sárvédő között, mint a grandkanyon. Travis Pastrana már tervezte bele az ejtőernyős ugrást:) Az egész homlokfalat is szétszedtem, a balos lámpám elég bután állt, most ez is ki lett igazítva. Egy szívfájdalmam, h az a rohadt hűtőrács sehogy nem akar állni rajta, kisebb döccenőkön egyből kipattan az alja a lámpa tüskéjéből. Ennyi baja mondjuk lehet, már nem izgat.
A lökibe végre visszakerültek a ködlámpák is, bal oldalt kellet egy csatit forrasztani, mert az még régen valamikor leszakadhatott. A duda is visszakerült a helyére, télen gondolt egyet és leesett. De azt is a legrosszabbkor természetesen. Kapott új csavarokat a régi töröttek helyett, most úgy áll mint Katiban:) és még szól is! (a fényözön mellett ezzel fogok élvezkedni:D)
Az nap megkoronázására beraktam hátra a rugókat. Nagyon nagy különbség nincs, de egy kicsit tényleg lejjebb került a segge. Pont elég ez, hátul /60as gumi van, eléggé kiemeli még ígyis.
Önindítót persze ma se cseréltem, de ami késik, az nem jön hamar, nemsokára az is ki lesz cserélve. (főleg, ha valahol végleg feladja a harcot, mondjuk annyira nem gáz:) A következő project mondjuk lehetne a klíma visszarakása, jön a nyár:D
Gondoltam egy merészt, és újrafestettem a kormányt.
Kellékek:
- Bőrfesték (cipőkellékes-bőrös boltból)
- Foltbenzin (festékbolt)
- Kompresszor és megfelelően finom szórópisztoly.
Elég hülye anyag ez a bőrfesték, ecsettel, szivaccsal festve csíkoz. Kevés kell belőle egyszerre, ha nem hangyahajszálnyi vastag réteget visz fel az ember, megfolyik. Meglehetősen híg anyag...
A kormányt leszedés után finoman megcsiszoltam acélgyapottal meg vízpapírral ott, ahol ki volt érdesedve. Eztán benzines zsírtalanítás, majd több réteg festék óvatos fújása, pár órás száradási időközzel. Pár nap múlva bőrápoló gazdagon.
Egész jó lett, egyelőre tartósnak is tűnik, és nem fog ;)
Első három kép bifór, a maradék három áftör :)
Ropogott alászedéskor. Azt hittem, eljött a féltengely csere ideje. Aztán a szerelőm átadott egy listát a cserélendő alkatrészekről, de a féltengely nem volt köztük, csak a porvédői.
Volt küzdelem a berohadt csavarokkal és a megszakadt menetekkel, de végül elkészült. Sokat javult a komfort és a vezethetőség. A javításra 3 hetet vártam, mert soká kaptam időpontot. Tavaly júniusban még minden rendben volt, akkor vizsgázott, ezek az alkatrészek most döglöttek le hirtelen.
Cserélve lettek:
-2 alsó lengőkar
-Jobb kormány gumiharang
-Jobb kormány összekötő
-Jobb kormány gömbfej
-2 db stabilizátor szilent
-2 db első lengéscsillapító
-2 db torony szilent
-Jobb-bal belső féltengely gumiharang
A kocsi elejéből kopogást hallottam kormányzáskor alacsony sebességnél. Már azt hittem, eljött a féltengely cseréjének ideje, de a szerelőm teljesen mást állapított meg. Egy hosszú listát írt a cserélendő alkatrészekről:
-2 db alsó lengőkar
-1 db féltengely gumiharang
-1 db axiál csukló
-1 db kormány gömbfej
-stabilizátor rúd
Ha már szét lesz szedve, bekerülnek az új első lengéscsillapítók, Monroe márkájúak, plusz a torony szilentek. Utána futómű beállítás. Az Érdi Teamhez viszem a XV. kerületbe, mert az őszi beállítással elégedett voltam.
Kirándultam egyet, a tetőn vittem a biciklimet magammal.
Elvittem a gumisomhoz a nyári szettet, hogy cserélje le a télieket.