Blog >> fékbetét >> féktárcsa

>> SzervizGábor79 // Alfa 156 1.8 TS SW // 2011-07-03

Tegnap kicseréltük a gyertyákat. ~85ekm körül járok és néha reggelente azt vettem észre, hogy mintha nem menne 1 henger... de csak 2-3 másodpercig, aztán minden rendben ment tovább. Gondoltam gyertya-dolog lesz, úgyhogy vettem egy szettet hozzá, Champion-t.
Mivel a féktárcsa is eléggé vállas volt már, és most sikerült szerintem elég jó áron hozzájutni, ezért cseréltem ezt is. Érezhetően jobb lett a fék! :-)
A bal első felső lengőkart is cseréltem. Bár ez is ráért volna még, csak egy kicsit "kottyant", de mivel most ez is tényleg olcsó volt, így bevállaltam.
Amit még cseréltem, az a hátsó ablaktörlő lapát. Félig már le volt szakadva a gumi, ezért cseréltem. Na ezért fájt a legjobban kiadni a pénzt, ugyanis az ár-érték arány elég rossz :-(...
Szóval a költségeim:
"Albaalkatrész"-től:
Gyertyaszett: 14.900
Bal első felső lengőkar: 11.900
Hátsó ablaktörlő lapát: 4.500 (na ez fájt!)
Szállítási költség: 2.000
TOTAL = 33.300Ft
"Fékcenter"-től:
Féktárcsa: 2 x 7.270
Fékbetét: 7.230
Szállítási költség: 2.000
TOTAL = 23.770Ft
ÖSSZESEN: 57.070Ft

Első féktárcsák és betétek cseréje (Textar). Úszók újrazsírzása. 236600km

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-08-05

Tárcsa ATE, betét: Ferodo
És megszűnt a koppanás a fékezésnél.

>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-06-04

2010.06.03-án az autó egy "kisebb" szervizen esett át. Ami cserélve lett:

- első féktárcsák (Brembo, de nem a hűtött)
- első fékbetétek
- két darab első szilent (bal oldalon)
- hátsó lengéscsillapítók (legújabb Monroe)
- olaj (Selenia)
- levegőszűrő
- olajszűrő
- pollenszűrő

Plusz beiktattunk egy klíma töltést is

km: 105168

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-04-17

Sikerült az ismerősöm ismerősének ismerős autószerelőjétől kölcsönbe szerezni egy fékhenger visszatekerőt. Jó kis cucc, megfelel több gyártó kialakításához, csak választani kell. Kifeszíti az ember a két szárnyat a féknyereghez és utána lassan betekeri a dugattyú, aztán lazít rajta és kiemeli a célszerszámot. A hátsó tárcsa cseréjéhez szerencsére a fékkonzolt sem kell lecsavarozni, ki/be lehet bújtatni. Féktisztítás, kézifék utánállítás maradt csak hátra. Az előző tárcsa márkáját nem tudom megmondani, az oldalán már elfedte a rozsda a jelülést.
~122000 Km

>> Szervizgeezu // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2010-03-26

2010.03.26. Első féktárcsák (edzett Breco) és fékbetétek cseréi.

>> SzervizBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2009-11-07

Nagysebességről való fékezés esetén hallottam valami furcsa hangot a fékből. Tudtam, hogy már vékony a tárcsa és a teli gumi felszerelésekor a betéteken is látszott, hogy cserések. Beszereztem a szükséges alkatrészeket, és kicseréltettem a féket.

>> SzervizBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-07-01

Hátul már erősen cserére érettek a fékek, elől pedig még bírták volna, de folyamatosan búgtak, vállasodtak, így inkább kikukáztam, és rendeltem szép finom új féktárcsákat előre, hátulra, betétekkel. Természetesen, ha már olasz, akkor Brembo Max Sport :) Csinos, lesz, holnap fel is kerülnek.
A legjobb, hogy ezzel a pakkal (Brembo Max Sport tárcsa előre-hátra + Textar betétek) anyagilag kb ott vagyok, mintha gyári szettet vettem volna csak előre.

>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2009-04-10

Ismét Csörinél jártam, kicserélte az első fékbetéteket és féktárcsákat.

>> SzervizBL // Alfa 155 Q4 // 2009-04-04

Egy ideje gyengébbnek éreztem a fékeket a kelleténél, ezért a nyári kerekek felrakása mellett egyúttal le lett ma cserélve mind a 4 féktárcsa, fékbetétek és a fékolaj is. A munka nagyrészét Sanyi155 kolléga végezte, innen is köszönöm mégegyszer ;)

Tárcsák : Brembo // Betétek : Pagid // Olaj : Valvoline