A hónap elején (0901) egy korábbihoz hasonló, újabb özönvíz öntötte el a várost. Ennek köszönhetően megint beázott az autó a jobb első hangszórónál. Tiszta szerencse, hogy előre gondolkodva és ismerve azt a tényt, hogy nagy esőnél, huzamosabb ideig kint állva beázik, reggel úgy indultam el itthonról, hogy egy nejlont terítettem az anyósülés előtti padlólemezre, mielőtt megint elönti a víz a most már frissen lakatolt részt, ahogy azt annak előtte az elmúlt lassan 7 évben már kétszer megtette.. Nap végére 1,5-2 dl vizet öntöttem le a nejlonról.., még mindig jobb így, mintha órákig kellett volna szárítgatnom a kárpitot és az alatta lévő szigetelést. Egyre jobban érik az ajtók rendbetétele.. Ez ügyben már egyeztettem a lakatossal és a fényezővel, hogy mind a négy ajtót teljesen nullára szét kellene szedni, ahol igényli javítani (pl. elektromos ablakemelők), amiket kell, cserélni (pl. vízlehúzók) és végül a hibák, rányitások javítása után egy komplett újrafényezés is rájuk fér. De erre csak a hónap második felében lesz lehetőség.
Addig is átvettük a reptéren (0904) a GTA küszöböt húgoméktól, ami valóban elég nagy csomag, úgyhogy hazafelé nálunk is a tetőcsomagtartón utazott.
Majd később, a nem rég ”felfedezett” autókozmetikába indulásnál észrevettem (0906), hogy a bal első dobbetétnél hiányzik egy csavar, így a dobbetét vége szabadon tud mozogni és ezáltal néha bele is ér a kerékbe, ami tolatásnál ki is tört belőle egy kisebb darabot. Ezt mielőbb orvosolni kell, ha nem akarok úgy járni, mint egyszer már jártam, hogy begyűrte a dobbetétet a kerék menet közben.
Az esküvő előtti és utáni teendők miatt túl sok időm nem volt a küszöb spoilerrel foglalkozni. Sőt, ki sem bontottam a csomagolásból egészen addig, amíg Csabi el nem jött hozzánk (0909) és fel nem próbáltuk. A próba során kiderült, hogy valódi, gyári GTA küszöbbel van dolgunk, ami természetesen nem illeszkedik elöl a sárvédőívhez. De a feladattól nem megrémülve a spoilerrel együtt távozott a próba végén. :)
Pár napra rá újabb alkatrészek érkeztek (0912) Helembai Zolitól; az új vízlehúzóim! :) Majd másnap (0913) beszereztem egy fekete bőr váltógombot (made in italy), pont olyat ami most is van benne.. és két új flexibilis ablaktörlő lapátot (20 ill. 21”). A váltógombból most valami ”komolyabbat” akartam volna venni, egy MOMO személyében, de igazából egyik sem tetszett, ami meg talán egy kicsit is, az elég húzós áron volt még az eBayen is.. Így maradt a megszokott forma, már csak majd ki kell cserélnem valamikor. Viszont gondolkozom a váltórúd rövidítésében is (kb. 2-3 cm), ami sok problémát megoldana: pl. nem lenne ilyen hosszú:) és a váltószoknya sem esne le mindig a sebességváltó gombról..
Újabb elektromos hiba ütötte fel a fejét (0915) – bár szerencsére eddig minden korábbit gond nélkül lehetett orvosolni, remélem ezzel is így lesz.. Most azt játssza, hogy nem jelzi a műszerfalon, hogy nyitva van-e a csomagtartó, de ez már csak hab a tortán, mert egy ideje már bezárja úgy is a központi zárat, hogyha a csomagtér ajtó nyitva van.. Eddig vissza-kinyitott. A csomagtér világítás pedig már egy hónapja egyáltalán nem működik a benne lévő LED izzóval. :\ Sürgősen találnom kell a közelben egy autóvillanyászt..
A ”nem látok ki” bejegyzésemre első lépésben megrendeltem a korábban már bevált OSRAM Night Breaker (viszont most már az) Unlimited 55W H7 izzókat, melyeket ma (0917) át is vettem az Elaforgtól házhozszállítással.
- akár 110%-kal több fényt vetítenek az útra (hagyományos halogén izzókkal összehasonlítva)
- akár 40m-rel hosszabb fénykévével rendelkeznek
- akár 20%-kal fehérebb fényt produkálnak.
- szabadalmazott kék gyűrűs bevonat a kevesebb szórt fény érdekében
- magasabb fényhasznosítás az izzóban található optimalizált gázkeveréknek köszönhetően
- stapabíróbb kialakítású izzószál
A fényezés előtt egy kisebb teendő listával felszerelkezve átgurultam a fényezőhöz (0919), hogy vele és a lakatossal leegyeztessem a tenni valókat; 4 ajtó komplett rendbetétele, 4db vízlehúzó csere, 2db hátsó elektromos ablakemelő szerkezet cseréje, 1db csomagtér ajtó teleszkóp csere, kartervédő lemez műanyag kiegészítő ”füleinek” visszaszerelése a fém kartervédő lemez alvázvédelemmel való ellátása után, új rozsdamentes csavarokkal, első lökhárító rendbetétele - a betontömbbel való találkozás nyomainak eltüntetése (fényezés), az Alfa pajzs mögötti háromszög rész feketére való fényezése, stb..
Majd hazafelé jövet a kinti 17 fok ellenére az új vízhűtővel is 90 fok fölé tudott emelkedni a vízhőfok.. Egyelőre nincs tippem mitől lehet ez. Talán a ventilátor kapcsoló..
A hétvégén (0921) jutottam oda, hogy a HELLA fényszóró izzókat kicseréljem a héten beszerzett NBR-ekre. A művelet a szokásosnál rövidebb ideig tartott és csodák csodájára a kb. egy éve a búrába ejtett helyzetjelző izzót is sikerült kibányásznom. Pont jókor! mert a múlt hónap végén kiégett helyett a tartalékizzóm nem működött, úgyhogy legalább volt mit a helyére tenni. :) Így végre eljött az a pillanat is, amikor nem jelez izzó hibát a műszerfal.. Viszont a NBR-eket még nem volt alkalmam sötétben kipróbálni.
Másnap, azaz egy hétfői nap délután (0922) leadtam az autót a korábban részletezett műveletsor elvégzésére Ignácékhoz. 4-5 napot mondtak rá. Szerintem kevés lesz.. Időközben megérkezett (0924) Helembai Zolitól a következő adag alkatrész is (kormány – erről majd később, motor billenésgátló, szívócső, egy eredeti Alfa Romeo bőr mappa, első ajtók alsó tömítései, stb.) majd megrendeltem (0924) a régóta vágyott pedálszettet is. Igaz, nem a MOMO DNA-t, amit régen annyira favorizáltam, hanem a Sparco Settanta Racing-et, ami most jobban bejött – fekete színben (eBay – Australia)
Az autó nem lett kész a remélt 4-5 napon belül, így nagy ráérésemben és türelmetlenségemben elmentem segíteni az összeszerelésben. A szombati nap (0927) rá is ment teljesen a 4 ajtó komplett összeszerelésére, meg az ’apróságokra’. Viszont legalább végeztünk és elhozhattam végre a vasat. Csabi is átjött, hogy felpróbáljuk az addigi módosításait a GTA küszöbön, majd a munka folytatódott tovább. Hazaérkeztünkkor vettem észre, hogy az ablakmodulnál valami nem lett jól bekötve, mert nem húzza fel az ablakokat a központizár bezárásakor.. :\ újabb pont a következő listára..
Másnap (0928) elvittem az autót a megszokott helyre, hogy takarítsák ki a fényezés és szerelés után összegyűlt port és koszt a belső térből illetve a csomagtartóból. Ismét meg voltam elégedve a munkájukkal. Gyorsan és szépen dolgoznak, nekem ez kb. egy fél napot felvett volna.. Viszont ha már volt egy kis időm megint az autóval foglalkozni és az idő is kedvező volt hozzá, kicseréltem az ablaktörlő lapátokat, visszaraktam a csomagtartóba a mélyládát, ami augusztus elejétől a garázsban pihent.. majd felpattintottam a tetőcsomagtartót és elhoztuk Gyömrőről az új motorháztetőmet, amit okosba sikerült olcsóé’ elhozatni Ózdról UPS-sel. :) Hazafelé lepakoltuk Ignácnál, remélhetőleg sérülés nélkül vészelte át ezt a pár km-t.. mert szeretném egy az egyben cseréltetni az enyémmel, ugyanis a baleset óta fent lévőnek a színe sem egyezik meg a többi elemmel és jó pár kavicsnyom díszíti már a felületét. Ez az új pedig állítólag tipp-topp. Mivel a régi küszöb spoileremért nem jelentkezett senki, így azokat pedig a tetőcsomiról az első szelektív kuka mellé letámasztottam.. :)
[Költségeim: mosás+porszívózás 2000, vízlehúzók 5190, váltógomb 1739, ablaktörlő lapátok 1098, NBR izzók 6000/pár, csavarok 260, alkatrészek 12390, pedálszett 10161, fényező munka 120000, ajtók le-fel-szét-összeszerelése + stb 35000, takarítás 2500, motorháztető 7000, UPS 2000]
Gazdára lelt a GTA szettem, be kellett számolnom egy garnitúra Ti szettet az árába. Voltak rajta esztétikai sérülések, eladni így csak rossz pénzért tudtam volna, így lefényeztem Gun Metálra, és meghírdetés után 15percel már jelentkeztek rá.
Jó helyre került mind két garnitúra felni szettem!!!!
Az új felniket elő rendeltem, zsír újak lesznek, jövőhéten megérkezik, erről post majd csak később, lehet,hogy csak AMTS-en (Auto Motor Tuning Show) lesz leleplezés.
Kapott egy kicsit más design-t a GTA felni szettem, ennek két oka van!
1. Padkázva volt az összes, mindegyiken volt valamilyen fajta sérülés.
2. Kicsit szerettem volna feldobni őket.
-Első körben a padkanyomok eltüntetésével kezdtem, kicsiszoltam az alumíniumból ez nem ,ment olyan könnyen ahogy gondoltam, kicsi volt a hely, a gumikat eszem ágában sem volt leszedetni...
-Miután ezzel megvoltam ,kezdetét vette a "patkók" és a "perem" fémig csiszolása, ugyanis ide polírt terveztem. Na ez egy hatalmas oboázás követte, de egy délután alatt csak-csak sikerült összehoznom.
-A felnik többi részét 800-as vízbe csiszoltam, azaz megmattítottam.
Miután ezzel megvoltam ki kellett ragasztani a "patkókat" Jól gondolod, itt jött egy 4órás kiragasztás , istenem ,de jó is volt... :)
Az egyiket már átpasszoltam barátnőmnek,mert már beállt a nyakam !
Ezekhez dekorszalagot kell használni ,ugyanis mással lehetetlen kiragasztani...
- Kiragasztás után jöhet a zsírtalanítás, majd a fényezés.
A fényezés úgy állt össze,hogy egy alap merci színre ráfújtam kék gyöngyház réteget, ezzel kap egy kék csillogást a napon, meg kicsit elviszi az ezüst színt...
A bázisok után 2réteg brutál vastag lakkréteggel zártam a rétegeket, és türelmetlenül vártam, hogy leszedhessem a maszkolást, kivihessem ,és visszarakhassam az autóra!
Szerintem egész jó, és persze egyedi, nincs senkinek ilyen.
1. kép : Ilyen padkanyom volt az összesen, így került hozzám, nem maradhatott így!
2. kép : Kész a polír :)
3. kép : Kiragasztva végre, fényezésre kész!
4. kép : Bázisrétegek, lakk felhordva, gyönyörű!
További képek meg már magukért beszélnek, íme a végeredmény!