tl;dr
A hiányzó kőfelverődés-védő fóliákat a bal hátsó sárvédőíven és ajtón pótolni akartam. Először saját magam akartam megoldani (1-2. kép), de nem bizonyult tartósnak a megoldás. Ez után egy hivatalos Llumar fóliással kiviteleztettem. Az egész procedúra nagyon gyors volt és olcsó, az eredmény pedig kiváló lett (3-4. kép).
Mikor új fényezést kapott a kocsi bal oldala februárban, a hátsó ajtóról és sárvédőívről leszedték a kavicsfóliákat. Nem is nagyon foglalkoztam a dologgal, míg nem nyár elején egyszer ránéztem és fogamat szívva állapítottam meg, hogy nem véletlenül volt az ott. A szép fényezésem már elég csúnyán össze volt verve a kavicsok által, amit az első kerék odaver.
Mellékesen megjegyzem, hogy nagyon meg is lepett, hogy tényleg csak arra a felületre kell a fólia, ahova gyárilag rakták. Ránézésre simán felverhetné a kavicsokat nagyobb területre is, de nem. A kavicsok által megszórt terület gyakorlatilag a gyári fólia helyét fedte le. Le a kalapom az olasz mérnökök előtt, nem gondoltam volna, hogy ilyen jól kiszámítják, hogy tényleg csak pont oda veri a kavicsokat.
Na ezen felbuzdulva megkerestem Dömpit, hogy legyen szíves átküldeni a fólia sablonokat. Droberto-tól pedig vettem fóliát hozzá, amit szépen a sablon mentén kivágtam. Kézügyességemet tekintve ez kihívásnak is volt mondható. Az összes fóliát kivágtam (hátsó sárvédőívek, ajtók, első kerék mögötti ív), mert újra akartam ragasztani a gyáriakat is (1-2. kép).
Először a két hiányzó fóliát ragasztottam fel. Mit mondjak, nem volt egyszerű erre az íves felületre felapplikálni, tekintve, hogy nem is értettem hozzá, hogy kellett volna. A buborékokat próbáltam kinyomogatni. A végeredmény nem volt olyan rossz, de azért szép sem. Sebaj, úgy voltam vele, hogy ez legalább kész van, másnap hosszú útra megyek, a kövek már nem fogják jobban gyalulni ott a fényezést.
Másnap 250 km után, gondoltam ránézek a fóliákra, hogy hogy állnak. Nézem, nézem, de nem látok semmit. Basszus, ennyit bírtak, a menetszél meg az eső az első úton lehozta a fóliákat. Remek. Még jó, hogy a gyáriakat nem szedtem le. Ekkor el kellett ismernem, hogy ennek a felrakásához szakember kell.
Felhívtam a szekszárdi Llumar-ost, aki az üvegfóliákat is applikálta a kocsira. Emlékeztek még az autóra. Nem sok elvetemült van, aki a szélvédőt is telibe sötétítő fóliázza. Az autót körbedícsérték, a kormány bőrözése nagyon tetszett nekik. A felnik szintén. Elmondta, hogy hihetetlen milyen igénytelenek az emberek az autóikra és milyen hulladékokat odavisznek, ez viszont milyen szépen karban van tartva. A kavicsverte felületet nézegetve mondta egyikük, hogy ezt csak kéne pöttyözni. Szétnéztek a festékek között. Csak BMW fekete festékük volt. Rám néz, szétteszi a kezét: hát, összeBMW-zzük az Alfádat. Nevettem egy nagyot. A másik oldali gyári fóliáról levették a méretet, kivágta, majd gyakorlott mozdulatokkal felhelyezte a kocsira az újat (3-4. kép). Az egész dolog nem volt több 15-20 percnél. Ja, és potom pénz volt. Ha ezt tudom, nem kínlódok annyit, eleve itt kezdek.
Vègre sort kerítettünk a hátsó ablakok fóliázására. Eredetileg csak a kèt hàtsót akartam plusz az új lámpákat a kőfelverődèsek ellen, de aztán sijerült megcsinálni az ajtókereteket is. Nem lett nagyon sötèt a fólia, hogy ne üssön el annyira. Llumar fólia került fel, sokat dob az autón :)
Mindig is odavoltam a lefóliázott üvegű autókért. Na persze nem azokért, amelyek B oszloptól hátra vannak csak megcsinálva, még csak azt sem tartottam sosem esztétikusnak, ahol bevállalják az első ajtók üvegének fóliázását. Ez mindig is csak azt az érzést keltette bennem, mintha valakinek a sofőrje lenne a vezető, hátul doboz, elöl akvárium.
Nem, az igazi az, amikor teljesen körbe van fóliázva a gép, telibe a szélvédő is. Egy Alfánál nem is lehet másról szó, itt minden a vezetőről és az esztétikáról kell, hogy szóljon. Ja, hogy szabálytalan? Ahogy a közmondás tartja: A szépségért szenvedni kell ;]
Bár sokan próbáltak lebeszélni, soha meg sem fordult a fejemben, hogy máshogy csináljam. Megbüntet a rendőr? Levehetik a rendszámot? Nem megy át műszakin? Szóba jöhető kényelmetlenségek. Az eszméletlen jó kinézet és az egyediség megéri.
Llumar ATR 50 fólia ment körbe. A fentebb felsorolt okokból nem akartam megkockáztatni a 35-öst, de ez is nyújtja azt a látványt, amit vártam. Nem halálfekete, de pont elég sötét.
A művelet elég hosszú ideig elhúzódott. Az első szélvédő kivételével az üvegek július legvégén lettek lefóliázva. Otthagytam a kocsit, aztán rámcsörgött a fóliás (Szekszárd, Mihály Gábor), hogy nem csinálja meg a szélvédőt, mert nagyon sok rajta a kőfelverődés, túl nagy az esély, hogy összetörne az üveg a fólia applikálása közben. Ez eléggé elrontotta a kedvem, de tudtam, hogy amit egyszer elhatározok, annak úgy kell lennie. A megoldás: vennem kell egy új szélvédőt, azt lefóliázza a behelyezés előtt, aztán az üveges elintézi a többit. El is indítottam a folyamatot, de a nyári szabadságok meg saját külföldi utak miatt is végül több, mint egy hónappal az első lefóliázás után lett teljesen kész a kocsi. Az üvegek fóliázása a szélvédő nélkül 31 ezerbe került, a fóliázott szélvédő berakással, mindennel együtt 60 ezer. Ebből 13 ezer volt a fóliázása, 27 ezer az üveg, a többi az a keret, munkadíj, stb.
Az eredmény? Teljesen megérte! Nem tudom, hogy képeken mennyire jön át, hogy hogy néz ki, félek annyira azért nem. De eddig, aki élőben látta, mindenki el volt tőle ájulva. Az üveges is csak hüledezett, hogy ő még ilyet sosem látott és sosem csinált, hogy telibe fólázni a szélvédőt. De nagyon jól néz ki, csak nem tudja, hogy ki fogok-e este látni rajta :D Belülről egyébként egyáltalán nem érezni sötétnek, de majd éjszaka még ki kell próbálni. Szerintem sötétben sem lesz gond, de kíváncsi leszek.
Ui: A bal oldalról fényképezett képeken látszanak sajnos egy BMW-vel való találkozás nyomai.
Update: A hiba kijavítva.
Mai napon felkerült a fólia B oszloptól hátrafelé. :) Az elsőket nem mertem fóliázni.
A munkát Immi-ker KFT. végezte.
Lefóliáztattam az autó üvegeit, régóta tervezem már, most jött el az ideje. B oszloptól hátra 5% fényáteresztésű fólia került, míg a vezető és anyós oldalira 50%-os, a gyári 70% helyett. Az első kettő nem legális, de nem feltűnő, annyira sötét a hátsó... :)
Műbizonylattal, ahogy kell...
A munkát Kinik Róbert csinálta, Miskolcon, hivatalos LLumar kivitelező.
Költségem: 21.000.-
Néhány napja felkerültek a felnik és a toldat, a képek annyira nem adják vissza (főleg, hogy telefonnal készültek), de élőben elég jó az összkép... :)
Utolsó képen látszik a különbség a fóliázott 50% és a gyári 70% között. Kicsit le kellett vágniuk a szélét, mert gyűrte az ablak...
A műszakira levakart fólia sürgős pótlásért kiáltott. Sokat meditáltam rajta, hogy mi legyen. Mindenképp világosabbat akartam, túl divatos a sötét fólia. Mondhatni kicsit elcsépelt. És már vannak kitűnő hővédelmű, kevéssé színezett fóliák, amik kevésbé tuningautós hatásúak, inkább elegánsak. No ilyesmire vágytam. Körbe leszedettem az összes sötét vackot, már pergett is eléggé, nomeg valószínű, hogy a hővédelme nincs is annyi, mint egy modernebb, akár világosabb fóliának.
Kicsit vacakoltam még, hogy beférjen e a szabályosba, vagy kicsit legyen sötétebb, de végül a homogén 70% mellett döntöttem Ennyi a fényáteresztés most körben, mindenhol. A kétszínűt nem szeretem, mégha esetenként hasznos is. Szerintem nem szép. Úgyhogy körbehúzattam egy nem olcsó (LLumar), ám 42%-os hővédelmű fóliával, ami elöl is megkapta a műbizonylatot. És olyan lett, mint gondoltam. Nem jampecos, csak finoman elegáns. És irtózat jó árnyalat, nagyon tetszik. Egy vagyonért...
Elsötétült.. (0717) ..méghozzá LLumar ATR 35 CH SR HPR fóliával a B oszloptól hátra, ill. az első szélvédőn a felső csík is ebből készült. Maga a szélvédő pedig kapott egy 99,9%-os UV védő (UV CL SR HPR) fóliát teljes egészében. Természetesen a mai akcióról műbizonylat is készült. Viszont az első ajtók fóliázása egyelőre egy az egyben kimaradt a lassan soron következő műszaki vizsga miatt (mivel azokra nem adható műbizonylat). Azokat utána veszi kezelésbe Gál Csaba, de már az új műhelyben..
Az ár kicsit barátibb volt, mint "Thommy-éknál". Ott ugyanezért melóért, ugyanezekből az anyagokból a háromszorosát kellett volna kicsengetnem. Durva.. Köszi ystuc a tippet:)
..itt van gyorsan egy-két rossz minőségű telefonos kép egyelőre, kb. semmit nem látni rajta, de azért mégis:)
..de azért a második sorba csak felkerült pár normálisabb, fényképezős is:)
Végre felkerült az autóra a fólia. Jóárasítva, 30000 Ft-ért rakta fel nekem Gál Csabi, aki a Fanat-X csapat tagja. Mivel reklámozom őket több helyen, így egy kedvezményesebb áron fóliázta le az autót Llumar ATR 15 CH fóliával. Szerintem dögös lett. :-)
Ezen kívül ma felkerült az Alfa Amore rendszámkeret (thanx Halesz) is az autóra, valamint leszedtem a kocsi hátuljáról a típusjelzéseket is.
Halesz ajánlott egy fóliázót, aki szépen, és nem utolsó sorban nem drágán dolgozik. 2005 tavaszán fóliázva lett az autó Llumar AT 15 GR fóliával, műbizonylattal.
A munkával tökéletesen megvagyok elégedve. Úgyhogy mindenkinek csak ajánlani tudom. Elérhetősége a www.nothot.hu oldalon.