Blog >> aksi
A hideg kihozta az aksi betegségét. Kapott egy új Exide Premium 72-est.
Ma értünk haza a nyaralásból, szépen muzsikált a vas, viszont a hazaérés után pár órával nem akart indulni. Ugyanazt produkálta mint Csörinél, csak nem jött rendbe sehogy se. Viszont láttuk, hogy ismét elszulfátosodott mindkét pólus, így Apósom letisztogatta, közben rátettük töltőre. 2 órával később megnéztük 4A-rel töltött, viszont meleg volt a negatív pólus. ráadásul megmozgatva ugrált a töltő 4 és 8 között. Tehát nagy valószínűséggel az aki belsejében esett szét valami ami részleges kontakthibát eredményez. Így nem is szórakoztunk tovább vele, holnap kap egy új aksit.
A kattogás valószínűleg azért volt, mert az önindító reléjét nem bírta behúzni.
Akku cserével kellett kezdeni a szervizt, amivel vettem a kocsit, az 2 hétig bírta.
Vartát vettem, mert az elmúlt 15-20 évben ez volt a kocsimban és mind legalább 5 évig bírta, sosem volt velük gond, nem merült le télen nagy hidegben sem.
Varta Silver Dynamic akkumulátor 12v 74ah
itt: AkkuBox
Délelőtt (1221) a helyére került az új aksi. Épphogy befért, de most hogy így a helyén van, elég jól mutat, nagyobb már biztosan nem fér el:) Teszi is a dolgát rendesen. Töltés, bármi nélkül a mínusz nemtudom hány fokban (kb. -7) pöccre indult.
Lassan úgyis muszáj lett volna új aksit vásárolnom, mert -6C fokban már nehezen indult a mostanival (Bosch Silver 5D 12V, 55Ah, 420A) az autó. Igaz elsőre, de elég sokára, így nem vártam meg míg teljesen megadja magát a jóöreg (2005) Bosch, ezért ma (1218) elmentünk és vettünk 'egy' fokkal jobbat, amiről a garanciát csak egy autóvillamossági szerelő által beszerelve kapjuk meg. Ezért még egy ideig bent a melegben pihen az új jövevény.
"Az EXIDE Premium akkumulátor kifejezetten a mai nagy teljesítményű sok extrával felszerelt gépjárművek akkumulátora.Egyszere biztosít nagy kapacítást és magas indítóáramot."
"Lezárt, gondozásmentes, varázs szemes. Az új 2009! évi EXIDE csúcsmodell."
"Az EXIDE Premium típus egyidejűleg biztosít nagy energiasűrűséget, magas kapacitásértéket és nagy indítóáramot, mindezeket egy akkumulátorban.
Magas indítási teljesítmény és megbízhatóság jellemzi, minden időjárási körülmények között.
Nagy teljesítményű diesel és benzines motorokhoz.
Magasfokú és luxus felszereltségű ( gyári alap + opcionális kiegészítő ) gépjárművekhez.
Mindennapi használatnál "indul és megáll" üzemmódban is.
( +30% ) indítási teljesítmény a hagyományos akkumulátorokkal összevetve !
Az EXIDE által szabadalmaztatott labirint rendszer, mely megakadályozza a sav kilépését.
Abszolút karbantartásmentes, varázsszemes kivitel.
Az akkumulátor fedele hegesztett dupla fedél.
Eleget tesz az "Original Part Matching Quality" minősítésnek (eredeti beszállítói minőség)."
Adatok:
Feszültség: 12V, Kapacitás: 77Ah, Max. áram: 760A, Polaritás: jobbos (normál sarus), Méret: 278 x 175 x 190mm, Súly: 20kg
+15 fokban, 1 hét állás után nem indult a gép, lemerült az aksi. Már 1 éve húztam a cserét, most megtörtént.
ZAP Silver 64AH lett a befutó, többek között azért mert nagyon olcsón sikerült beszerezni.
Hogy jártam ma (0325) hazafelé.. nem indult az autó. Rá kellett bikázni, mert nem akart sehogyse indulni :( de már sejtem mi okozta. Az új rádiót úgy kötöttem be pár napja, hogy gyújtás nélkül is üzemeljen. De ezzel önmagában -talán- nem is lenne gond, mert az előző is így volt. De! Szerintem valami vagy rosszul lett kötve, vagy csak összeért :( Mivel eléggé sötét volt, csak kivettem gyorsan a rádiót, nem kerestem meg a hiba forrását, így legalább ha reggel indulni fog, akkor már tudom biztosan, hogy tényleg 'csak' azzal volt gond. Szombaton úgyis megyek a Paradoxba, majd ott megmondják hogy is kellett volna kötnöm, hogy ne járjak így. :) Pedig szerintem egyértelmű volt, no de majd kiderül reggel is, meg szombaton is - hogy mizu..
Mostanában keveset használjuk az Alfát (csupnán 1-2 hetente) és közben beriasztva áll a garázsban. 1 hetet még általában kibír, de 2-t már nem, lemerül az aksi. Ezért vettem egy csepptöltőt, ami állandóan rajta van egy vízmentes csatlakozón keresztül, és szinten tartja az aksit. A csepptöltő a Homasitától való (500mA). Vízmentes csatlakozóra cseréltem a csipeszeket, és az autóba pedig beépítettem az aljzatot, egy vakdugóval. Biztosítékon keresztül van az aksira kötve. Azóta teljesen jó, mindig könnyen indul.
Ma reggel nem indult a kocsi!rátettem töltőre az aksit,aztán go ismerőshöz aki kicserélte!100 Amperos kell bele így egy Banner 30 ropiba került:(!de ha kell akkor kell..............
Szerettem volna kiállni a garázsból, de legnagyobb rémületemre, nem indult az autó. Aztán persze pár pillanat alatt összeraktam a képet. Amikor utoljára beálltam vele a garázsba, még pakolgattam a kocsiban, majd kiszállva égve felejtettem a belső világítást. Mivel a garázsban is égett a mozgásérzékelős lámpa, amikor kimentem onnan - hagyva, hogy az majd magától lekapcsolódjon pár perc után - fel sem tűnt, hogy a kocsiban is ég a világítás. Ez önmagában ugye nem lenne még olyan nagy baj, ha nem épp ekkor utazok el egy hétre - a kocsi nélkül. Ennyi ideig pedig még a legjobb aksi sem bírja.:))) Ezt követően az aksi fel lett töltve és azóta sincs vele semmi baj.:)