Blog >> lökhárító

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-09-01

Sokat gondolkodtam, hogy az elejével is kéne valamit kezdeni. Először is a lámpákat ki kellett cserélni, mert egy beázott, egynek nem volt jó a motorja, egy index is repedt volt. Aztán ha már ott jártam igazítottam a nyúlványokon + a lökhárítón. Így már egész szépen sikerült beállítani, a hézagok megszűntek-kisebbek lettek. Beraktam még egy műanyag védőborítást a váltóhoz, ami szintén hiányzott. Lámpák tekintetében legózás volt. Szétszedtem darabjaira a régit is, meg amit vettem bontottat is, megpucoltam mindet, aztán összeválogattam a legjobb állapotú dolgokat, így a bekerült szett kb új állapotú, a másikak meg maradnak tartalékba. Egy fokkal jobban is látok velük sötétben, de még mindig nem az igazi, majd veszek bele valami erősebb izzót. Továbbá leszedtem a tetőkárpitot, hogy meglessem az antennát. Meglepetés, nem volt bekötve, jó hogy nem szól rendesen a rádió. Összedugtam sokkal jobb, de még most sem tökéletes. Majd még próbálkozom vele, hogy jobb legyen, lehet csere lesz, de összességében így is elég sokat sikerült nyáron előrelépni a rendbetétel ösvényén. Szóval mondhatni elégedett vagyok.

És ezúton is megköszönöm édesanyám (aki mellesleg műszerész, ha már autószerelő anno nem lehetett) kitartó türelmét és segítségét, aki nélkül kicsit nehezebb lett volna mindezt véghez vinni, beleértve a lenti bejegyzéseket is. :)

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-08-30

Ismét kicserélődött egy pár műanyag az autón. Elsősorban az autó hátuljával foglalkoztam most. Történt még tavasszal valamikor, hogy róka koma feje csattan az első lökös alján (éjszaka, esély nem volt kikerülni...), gyorsan kiálltam, alánéztem, szerencsére nem látszott meg (idegbajt is kaptam volna, ha széttöri a friss első lökőmet...), és nem is rendezett át semmit a kocsi alatt. Persze később kiderült, hogy valószínű akkor, és nem máskor a hátsó védőborítás a tank alatt elrepedt. Szép nagy darab hiányzott belőle. Így ezt is cserélni kellett a dobbetétekkel együtt, ami már rég tervben volt. Felkerült végre a friss hátsó lökös is. Volt egy két berohadt csavar, a dobbetéteknél az összes, illetve alul kettő. Egy ami a műanyag védőburkolatot fogja fel, egy meg ami a kis hővédő lemezt a kipufogónál. Mivel ez a lemez kissé gyalázatosan nézett ki, így rozsdátlanítás után lekezeltem. A lenti csavaroknál előkerült a fúró-menetmetsző így megmaradt a gyári menet. Sajnos a dobbetéteket tartó csavarok úgy be voltak rohadva, hogy azokon segíteni nem lehetett, így átmenő csavarok kerültek oda. Illetve itt is le lett kezelve a kasztni, mert könnyen továbbmehet innen a rohadás, amit nem szeretnék. Továbbá jó hír, hogy a szokásos helyen nincs rohadás egyelőre. Persze távlati terv, hogy alvázvédőzés után véglegesen megszüntetni minden kis gombostűnyi pöttyöt is, amit esetleg nem vettem észre, de gyakorlottabb szem úgyis látja, a még nem látható, de kezdődő problémát. Bal hátsó lámpa is cserélődött, most már nem ázik be, eső után nem lötyög a lámpában víz.

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-05-20

A szombaton írt email-emre tegnap kaptam választ a Colas Út Zrt.-től. Az kárigényemet jogosnak találták és elfogadják. A mai napon pedig a művezetőtől át is vettem 30000 Ft-ot, a lökhárítóm fényezésére. Írtunk róla feljegyzést, miszerint egyéb kárigényem nincs. Mindenki korrekt volt, nem is mertem gondolni, hogy ennyire gyorsan és problémamentesen oldódik meg a dolog. Azt hiszem, hogy ha mindenhol ilyen egyszerűen mennének a dolgok, akkor mindenki elégedett lehetne kis hazánkban.

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-05-16

Tisztában vagyok vele, hogy az autóm alja közel van a földhöz. Ennek megfelelően is közlekedem. Ha béna vagyok, nem figyelek, akkor persze leér az eleje, de igyekszem figyelni. Sajnos van, amikor az sem elég.
Újpesten a Tél utcát felújítják, hetek óta zajlanak a munkák. Természetesen tisztában vagyok vele, viszonylag sűrűn járok arra. Ma is így történt, és óvatosan közelítettem meg az Erzsébet utca/Tél utca kereszteződést. De hiába az óvatosság, ha nem a sebességnek köszönhetően következik be probléma. A felmart és az aszfaltozott részek találkozásánál akkora volt a szintkülönbség, hogy az első lökhárító felfeküdt az aszfaltra, mely sérülést okozott az autómon. Öröm, boldogság... Az ott dolgozó munkásoktól megtudtam, hogy a művezető hamarosan a helyszínen fog tartózkodni, így őt megvártam. Miután megérkezett, ismertettem vele a problémámat, majd megtekintette az autómon esett sérülést és a nyomot is, melyet a lökhárító hagyott az aszfalton. Elismerte, hogy az esemény ott történt. Felettesével telefonált, majd azt mondta nekem, hogy meg kell keresnem a Colas Út Zrt-t, hogy a problémám megoldódjon. Elmondása szerint az ilyen szintkülönbségeknek 4 cm-esnek kellene lenniük, jelen esetben ez majdnem annak a 3-szorosa volt. A művezető együttműködő volt, bízom benne, hogy a Colas Út Zrt. sem zárkózik el az ügy gyors és problémamentes megoldásától. A helyszínen készítettem fotókat melyeken minden látszik. Írtam levelet a Colas Út Zrt. felé, most várom a válaszukat. Kíváncsi leszek, nem szeretném nagyon elnyújtani a dolgot. Egy elem fényezésének az árát várom tőlük.

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-04-06

A hétvégén volt egy kis időm így nekiálltam beépíteni az időközben összevásárolt alkatrészeket. Megküzdöttünk sok berohadt csavarral, de ennek ellenére sikeresen kicserélődött az első lökő és a vezető oldali dobbetét. Az anyós oldalit sajnos nem tudtuk megreparálni, mivel amit szereztem az keskeny kasztnishoz való így nem jó. A hátsó lökő/dobbetétek idő hiányában egyelőre maradtak. A lökösöket persze felrakás előtt lefényeztettem, kifejezetten szépek lettek nem túl drágán. Sajnos nem teljesen illeszkedik az eleje, valószínű volt már kisebb-nagyobb kocc az autóval, így van egy kis hézag a lámpák alatt, hiába próbáltunk húzni a nyúlványokon. Úgy néz ki ebből majd kasztnis munka lesz, bár így is sokkal jobb mint volt eddig. Valamint kicseréltem a vezető oldali ablaktörlőkart is, mivel azt sikerült eltörnöm még régebben. Amint kész lesz a hátulja is, teszek fel képet róla. A segítséget pedig itt is köszönöm DeezL cartársnak. :)

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-01-28

Hamarosan pár módosítás következik az autón, szépen lassan érkeznek ehhez a dolgok.
Nagyon szerettem a hátsó lökhárító toldatot, de döntöttem, változás lesz. Így hát beszereztem egy Crosswagon hátsó lököst. Természetesen azért nem teljesen széria állapotban fog felkerülni, lesz rajta változtatás, de ez a kiindulási alap. Folyt. köv...

Fáradt voltam és siettem, nem jó kombináció. Megálltam mikor megláttam egy virágboltot, visszatolattam és gondoltam leparkolok. Kicsit messze álltam meg, ezért előre akartam még menni kicsit. Előbb koppanás, majd reccsenés. Nem vettem észre, hogy egy betongerenda nem volt teljesen beásva a földbe és mikor átmentem rajta az első lökhárítót eléggé megviselte a dolog. A bal oldalon a keréknél elrepedt, úgy 30 cm hosszan és a műanyag betét egy része is letört. Ragasztani nem volt érdemes és nagyon csúnya volt. Nem maradhatott így, ezért az egész első lökhárítót kicseréltük. Természetesen még azon a héten meghúzták a parkolóban oldalról és két héttel később valaki konkrétan letörte a rendszámtáblát és végighúzta az elejét. Nem nagyon, de azért engem bosszantott.

>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2014-07-08

Még június 14-én történt, hogy a szomszédom neki tolatott a terepjárójával a kocsimnak .
A vonóhorogja kilyukasztotta a hátsó lökhárítómat.Sajnálkozott , magyarázkodott ,hogy alacsony az autóm ,nem látta mikor hátranézett. Megadta a biztosítója elérhetőségeit,hogy hívjam fel őket. De két nap múlva jelentkezett a biztosító ,mondták vihetem az autót műhelybe.Én nem nagyon értem akkor rá ,ezért csak rá jó pár nappal jutottam szerviz közelébe.A kollégáim a helyi Vw szalont ajánlották ,ott van karosszériás műhely is.Telefonon azért előbb beszéltem a műhelyvezetővel ,egyáltalán vállalják-e.Mondta persze, vigyem ,intéznek mindent. Igy is volt , ők kihívták a kárfelmérőt ,és még aznap meg is rendelték az új lökhárítót. 4 nap múlva pénteken (július 4-én ) el is tudtam hozni az autót. Szép munkát végeztek ,az illesztések tökéletesek .A színben látok eltérést ,nagyobbak a metál szemcsék az új elemen ,mint a régi fényezésben .Azt el is felejtettem megkérdezni ,hogy ezt ilyen színben rendelték ,vagy ők fényezték. De összességében meg vagyok elégedve.Gyorsak voltak ,nem volt semmi balhé ,avultatás meg ilyesmi. Ja és újult is az autó :)

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-02-26

Második napom a kocsival, parkolásnál megszoktam (Opel, Volvo, Ford), hogy kerékkel koppig a patkához. Hát olyan ügyesen fölálltam a patkára a lökössel, hogy semmi hangja nem volt. De a tolatás már nem ment. Persze eszembe se jutott, hogy esetleg a lökhárító miatt, indulás nagygázzal. Le is téptem a lökös jobb oldalát, a földön lógott. Mivel a tartó elemei is kigörbültek, nagyon nehezen feszegettük fel és egy kulcskarikával rögzítettük. "A karosszériásig kibírja".
Amikor megemelték a kocsit, láttam, hogy semmi festék nem maradt az alján. De leglább nem látszik, és műanyag, úgyhogy nem rohad. Jó 40 perc munkával visszahajtogatták a tartó elemeket, és a helyére tették a lököst. Azóta nem gurulok koppig a parkolóban :D És 2000-ből megúsztam, de a bal oldalon ott pislog azóta egy repedés (pedig a jobb oldal szakadt le), mindegy, ennyi elfér...

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2012-08-30

Egy kép még a lökösökről!