Blog >> lökhárító
Krisz, az aranykezű fényező mester kezelésbe vette a csúnya első lökhárítómat. A múltkori műanyaghegesztés nyomát, meg a néhány lukat, amik a régi nagy rendszám rögzítési pontjai voltak, el kell tüntetni. Úgyhogy ma elő lett készítve fényezésre.
Ezen kívül a spoilerek méretproblémái is meg lettek oldva egy kis csiszolással, vágással. Ezért hatalmas köszönet illeti Toto-t. Színt kapnak, és mehetnek ezek is az autóra. Éppen ideje már... :-)
Egy vadiúj csőfogóval felvértezve folytattam a kiszedést, de miután semmi jelét nem mutatta a szerelék, hogy szét akarna jönni, radikális megoldáshoz folyamodtam:
a nagyon rossz fog kihúzásához hasonlóan, - a belső szorítógyűrűre vigyázva - bevagdostam fűrésszel a karimát, majd elkezdtem fogóval tördelve darabonként kiszedni. Nemsokára - elég csak ha egy helyen megszakad a gyűrű folytonossága - összerogyott az egész és megindult rajta a szorító!
Kiszedve konstatáltam, hogy szerencsére a szorítógyűrű 1-2 apró bevágást leszámítva sérülésmentes.
Gyorsan ellenőriztem, összepasszol-e a bontott karimával - szerencsére IGEN! :-)
"Levezetésként" a betöltőlyuk körüli lemezt vontam szemle alá, érdekes, hogy a karima részei által összezárt lemez-perem pár mm széles gyűrűként tök stabilan fogta a betöltőt, mellette egyből viszont a síklemez sz@rrá van rohadva :-(
Ezt a rohadást 1x már feltártam és kittel "kijavítottam" , most csak ki kellett venni az "implantátum"-ot, hogy feltárjam az állapotát.
Nem sokat romlott azóta- nem mintha nem lenne elég ez is :-p
Másnap autózás várt rám, ehhez bilincsek nélkül, a gumiharanggal összeraktam a karimát és a betöltőcsövet. Meglepően stabil lett, azért "für alle falle" egy dróttal kikötöztem a kasztnihoz, ehhez a helyenként már "perforáltlemez" sárvédő lyukai nagyon hasznosnak bizonyultak! :-)
A másik "kedves plasztik-páros" a lökhárító és az aljához csavarral rögzített sárfogó lemez volt: a csavar az istennek sem akart elindulni, elvágáshoz egyrészt túl kicsi, másfelől a lökösbe sem szerettem volna belevágni :-(
Szerencsére "felfedeztem", hogy most azt nekem nem is muszáj szétszedni, elég csak a sárfogónak a kasztnihoz csatlakozását - egyszerű bolha - szétbontani, ez meg is történt.
Még az előző tulaj hagyatéka volt a törött első lökhárító. Egy ideje terveztem, hogy megcsináltatom, és végre eljött ez is. A leszerelés/felszerelés nem egyszerű, volt vele dolga a műanyagosnak. :-) Viszont ez is kész van.
Na, meg a rendszám is a helyén van. :-)
végrevégre visszakaptam Bestiát a szervizből! szépen megcsinálták a horpadt orrmányát neki. az elmúlt 3 hétben használt offos koporsószállító után újra vigyorogva integethetek a többi vírusgazdának :-) ígérem, nagyon fogok rá vigyázni, hogy ne kelljen megint nélkülöznöm
Ahol augusztusban a visszacsapódó vontatókötéltől (váltó szétesés miatti vontatáskor) megsérült az első lökhárító, immár újra eredeti fényében pompázik. Voltak kavicsfelverődések is, így egy újrafényezéssel lett megoldva a dolog. Ismét csodaszép. :-) A munkáért köszönet Krisznek.
Vége a lökhárító nélküli tuning stílusnak, visszatérünk a gyárihoz közeli állapotokhoz. Örök hálám Nelly-nek, eszement sok mindent adott, amit egyenlőre nem tudtam viszonozni.
Ilyen pl.
- a nagyon jó állapotú első lökös
- vadiúj, gyári ködlámpa takarók!!!!
- Nagyon jó állapotú ajtókárpitok
- és még ezer más kis bigyó: motoralkatrészek, kilincsek, lámpák, indexek, stb, stb....
Nincs annál dühítőbb, amikor a saját hülyesége miatt ejt az ember sérülést az autóján. Én egy kerkapuval jártam így, nekem jött... :) Ráadásul egyszer már beálltam és kiálltam azon a szűk kertkapun, amin másodszorra nem sikerült, pedig figyeltem, és tudtam hogy szűk.
De a kerékkel kilöktem a téglát, amivel ki volt támasztva, és azzal a lendülettel rá is húztam a kertkaput a bal első sárvédőre. Elég ideges voltam aznap este, ráadásul ez a balatoni GT talin volt, nem kissé szúrta el az estémet. (De a jégerek és a borok helyretették :)
A javítást végül a Large Autóra bíztam, cseréltettem a sárvédőt, és ha már úgyis fényezőhöz kellett vinni az autót, a hátsó lököst is lekapattam, azon is volt sajnos egy csúnyább karcolás (amit Esztergomban nem győztem matrica-csillagokkal eltakarni :).
Szóval ami az elmúlt három napban történt: három elem fényezése (az ajtóba is beleködöltek), szerelés, plusz kértem egy új első emblémát is, mert lejött róla a lakk.
Ízlések és pofonok...de nekem a gyári megoldások tetszenek jobban, így:
Lámpacsere, a gyárira + lökhárító felújítás
(lökhárító miatt örök hálám Face-nek!:) )
1. kép: korábbi állapot
2.-4. kép új lámpákkal+felújított lökhárítóval
A gyári lökhárító szegély még hiányzik, de hamarosan lesz az is....
El sem hiszem!!!:) Sikerült beszerezni a kincseket, amelyek nélkül a serie I. kivitelezése ezidáig teljesen bizonytalan volt. Már épp kezdtek a nulla felé redukálódni az esélyeim, amikor egy sima "Sprint alkatrészeket keresek" apróhirdetésre jelentkezett a megmentőm! :)
Nem volt olcsó, de ugye ezeknek a kincseknek az ára felbecsülhetetlen, főként ha belegondolunk, hogy ezek a hibátlan krómfelületek több, mint 30 évesek!:)
(Persze mielőtt a végső helyükre kerülnek, kapnak egy finom 4k-s polírt + pasztás felületkezelést.)
Tiby és Krisz is dolgozott a lökhárítómon eleget, mire elnyerte régi fényét. Sajnos kiderült, hogy a festék alatt az anyag jobban rongálódott, mint számítottuk, így nagyobb meló volt. Én is beszálltam, csiszoltam, mint eddig mindig. Valamint az egész projectben Zsé és Toto is segített, igazi amorés csapatmunka volt. :-)