Blog >> tct
2023.01.20 229 600 km Lendkerék csere (bontott)
Kuplungszett csere (gyári)
Főtengely szimering csere
Váltóolaj csere
Munkadj
Üzemanyagszűrő (Ufi)
Üzemanyag nyomás szabályozó csatlakozó tisztítása
Üzemanyag nyomás szenzor csatlakozó tisztítása
Az olajcserénél kimaradt, de most megcsináltam a TCT olaj cseréjét. Nem sokat futott (kb.4000Km), de már kellően fekete levet szívtam ki a tartályból...
Most is mint korábban, csak a tartályban cseréltem az olajat, kb. 05L.
A vásárlás utáni szervizelésnél kihagytam a váltó robot olajának cseréjét. Ma megtettem.
Teljesen nem tudom, hogyan lehet lecserélni benne az olajat, ezért csak a tartályban cseréltem, kb. 0.5L olaj. Bár a selespeednél is sokan csak tartályban cserélgetik, mert azt mondják szinte lehetetlen rendelsen lelégteleníteni megbontás után.
Hamarosan úgy is lesz újra olajok, meg a szűrők cseréje, akkor megint cserélni fogom, talán addigra jobban átöblítődik a rendszer.
Dec. 27.
Néha visszaváltásnál voltak fura felpörgései a motornak, és kis rántással zárta a kuplungot többnyire hármasból vissza kettőbe. Ez egy körforgóban, csúszós úton nem tűnik túl egészségesnek.
Gépre köt, volt tárolva hiba, engedte törölni, majd figyelgetni kell, hogy vissza jön-e.
Elvégeztem egy gyártósor végi/szerviz önbeállítást a váltón. Valahol azt olvastam a Selespeednél tízezrenként nem árt megcsinálni, golndoltam itt is jótékony hatása lehet, bár a Multiecuscan erre nem tér ki.
Érdekes, és egyben para volt számomra, hogy a folyamat elindítását követően megszakad a kapcsolat a program és az autó között. A váltón lehetett hallani, hogy dolgozik, az írt öt perc helyett kb. hárm perc alatt végzett. Azért kivártam az öt percet, és csak ekkor vettem le a gyújtást. Gép vissza csatlakoztat, hiba nincs, és nem hajlandó sbességbe rakni a váltót, csak a P és az N fokozat volt. Motor leállít újra indít, ugyan ez. Elvégéztem újra az egész műveletet, ugyan ez a helyzet. Már beparáztam, hogy nem kell menni sehova az autóval, de csak piszkálta a fantáziámat, ha hiba nincsen tárolva, akkor csak jónak kell lennie. Amit nem ír le sehol, a folyamat végén meg kellett nyitni a sofőr ajtótó, majd visszacsukni, és már működött is a váltó, ahogy kell...
Dec. 29
Megérte úgy tűnik megszűnt a visszaváltásnál jelentkező felpörgés, és mintha a többi váltás is finomodott volna.
Ui:
Ma kerek egy éve vettem meg a Multiecuscan regisztrációját, még éppen engedte is frissíteni 4.8-ra :)
- TCT szűrő cseréje 71771096
- TCT szűrő cső cseréje 71771102
- Első féktárcsák és fékbetétek (Brembo Xtra 09.9363.2X és P 23 132X) cseréje
- Blue&Me (50523953) kiszerelése és tisztítása (proxy hiba miatt: U1733-87)
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Liqui Molly 1127 Zentralhydraulik-Öl 0,5 liter [csak a tartály])
- Turbó vákuum szelep cseréje (55256638)
- LMM cseréje (Bosch 0 281 006 054)
- MAP szenzor cseréje (Bosch 0 281 006 028)
183 642 km
- Levegőszűrő (Mann C15007)
- Pollenszűrő (Mann CU23009)
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Liqui Molly 1127 Zentralhydraulik-Öl 0,5 liter [csak a tartály])
173 732 km
- Pollenszűrő (Mann CU23009)
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Liqui Molly 1127 Zentralhydraulik-Öl 0,5 liter [csak a tartály])
- EGR hűtő fedél 71772987
- EGR szelep tömítés
- EGR cső tömítés 55209340
- EGR cső O-gyűrű 14463880
- Nívópálca tömítés 7698975
- Olajszint jeladó 55231583
- Oldalindexek (bal és jobb) 55231583 50522993
163 050 km
- Levegőszűrő (Mann C15007)
- Pollenszűrő (Mann CU23009)
- Üzemanyagszűrő (Mann WK853/21)
- Olajszűrő fedél (55231346)
- Csomagtérajtó teleszkóp (Monroe ML6190)
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Tutela CS SPEED 0,5 liter [csak a tartály])
121 243 km