Blog >> jts

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-11-24

Lassan úgy járok Csörihez, mint haza. Kaptunk két új felső lengőkart, hogy elöl is csend legyen. Gyári alkatrészek, szóval remélhetőleg tartósak is lesznek. Utána egy Balatonfőkajár túrán meg is hallgattuk, hogy nem halljuk. :)

Amúgy mintha kanyarodni is jobb lenne az új lengőkarokkal. Kíváncsi lennék, mennyi ebből a fizika, és mennyi a placebo hatás. Bár a lényeg mégis az, hogy érzésre szinte új autóban ültünk.

Apropó, vizsgáztak az új gumik is, bár egyelőre csak szárazon. Csendesek, mintha nyáriak lennének, és fognak, mint a zöld festék. Csak hó lenne már... Szuggeráljuk az időjárásjelentést, de Fehérvárra nem ígérik.

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-11-24

Eljött a nap, amikor átvehettük a nyeremény gumikat. Reggel lemosattuk az Alfát, elvégre nem lehet koszos autóval útra kelni. Ebből az lett, hogy messzirők ordított rólunk, hogy vidékiek vagyunk: a miénk volt a legtisztább Alfa az egész városban. Igen, Halesz, a tiédet is beleértve. :)
Idő előtt érkeztünk meg, mert jó korán indultunk. Olyasmikkel számoltunk, hogy eltévedünk, dugó lesz, lerobbanunk, kitör az atomháború... Ezek közül annyi jött be, hogy úgy másfél kilométeren tényleg araszolni kellett. Egy telefon oda-vissza, és összefutottunk Halesszal, aztán letámadtuk a Michelin főhadiszállást. Készült egy-két fotó is (nem túl szalonképesek, ugyanis a fejem is látszik rajtuk), aztán elindultunk hazafelé. A hazaúton "végre" valóban beütött a krach. Jó vidéki szokás szerint alaposan eltévedtünk. Hébe-hóba láttunk valami ismerős helyet, de éppen nem lehetett arra kanyarodni, amerre szerettünk volna, végül halvány gőzöm sincs róla, hogyan kötöttünk ki az M7-esen. (Szerelmem a háttérben: "És különben is ÉN mutattam meg az utat...") A négy gumi mellé pár ősz hajszállal is gazdagodtunk.
Fehérváron aztán kitaláltuk, hogy egyszerűbb rögtön feltetetni az új gumikat, mint eltenni őket, szóval elkanyarodtunk a szerviz felé is.
A gumikról magukról egyelőre nem tudok beszámolni, mert 3-4 kilométeren, szigorúan 50 alatt nem sok derült ki. :)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-11-05

Úgy gondolta az Autó, hogy jó lesz nekem, ha megint izzót cserélhetek. Persze az olasznak csak a H6W jó, amit a tudomány mai állása szerint egész Fehérváron csak egy helyen tartanak. Az volt úgy a tizedik, ahol kerestem. Mindegy, megvan, betettem.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-10-25

Akkora balfék vagyok, mint ide Nagykáta. Kiégett a bal tompított izzóm, ami még egy Toyotával is előfordulhat két gázpedál beragadás között. Munkahelyen voltam (azt azért nincs pofám leírni, hogy dolgoztam), amikor először ugrottam neki, de az eső gyorsan elvette tőle a kedvemet. Második nekifutásra kicibáltam a... reflektor izzóját! Vágtam egy WTF fejet, mert az elsőre is leesett, hogy ez bizony nem sima H7, aztán elszállt a lelkesedés, és hagytam az egészet a francba. Ma reggel állt össze újra a bátorságom, hogy lemenjek. H1 vissza, aztán jött a hülyén nézés, ugyanis a tompított kupakja előtt legfeljebb 2 centi hely volt, annál meg még az én kezem is nagyobb. Újabb séta egy csavarhúzóért, hogy lekapjam a műanyag borítást, ami útban volt, végül halál retkesen és teljesen vakon sikerült kipattintani az izzót a helyéről, és betenni helyette egy újat. Egy nyamvadt izzócsere volt az egész, mégis istennek éreztem magam a végén. :)

Ja, Murphy nem felejtett el, csak tudta előre, hogy jobban megszivathat, ha ilyenkor küld esőt, nem rögtön autómosás után, ahogy szokta.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-10-18

Szegény Alfa elég hülyén mutatott kerekek nélkül. :)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-10-14

Legalábbis elvileg. Csöri mesternél kapott egy új szelepfedél-tömítést, mert a régi mellett könnyezett szegény. Még nincs 2 órája, hogy elhoztam az Autót, de talán tartós eredménye is lesz a műtétnek.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-10-07

Walkerék kicsit elszabták a hátsódobhoz vezető csövet, épp annyira, hogy rossz úton a vég nekiütődjön a lökhárítónak. Ma végre eljutottam a Kipufogó Doktorhoz, hogy igazítson rajta egy kicsit. Teljes siker, hátul végre kuss van.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-10-04

Dióhéjban: kék matrica, 2013-ig teljes lelki nyugalom.

Megnyugodott a légzsák lámpa is, annyira, hogy el is aludt egészen. :) Új folyadékot kapott a fék és a Selespeed is. Utóbbi jobban ráfért, mint hittem, ugyanis a jó ég tudja, mi volt benne Tutela CS Speed helyett. Most már az van benne, ami oda való.

Update! Lee, az előző tulaj küldött egy emailt, amiben leírja, hogy mi és miért volt benne. Egyelőre az utánaolvasásnál tartok, de meggyőzőnek tűnik. Az viszont halálbiztos, hogy Lee Alfa nélkül is Alfás maradt. :)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-09-15

Megvolt a napi kabaré. Nem égtek a tolatólámpáim, szóval felkerekedtem egy jónak mondott villanyászhoz. Potom 4 óra alatt sikerült kicserélnie egy biztosítékot és visszaforrasztania a kitépett vezetéket a biztosítéktáblához. Kicsit hátráltathatta a kannásbor, amit a művelet - és Giovanni intenzív szidása - közben felszívott, de legalább aranyszívű szaki volt, mert engem is kínálgatott vele. Biztos nem vette észre az autót, amivel érkeztem.

Mondjuk Giovanni tényleg tehet egy szívességet, amiért a tolatólámpa biztosítékát service 1-nek keresztelte valami beszédesebb helyett.

Mindegy, túlélte az autó is és én is, és még a tolatólámpám is észhez tért.

Mellesleg ma először tankoltam 98-ast (Agip, naná) 95 helyett. Meglátjuk, mennyire fog ízleni.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-09-08

A hardware nem sokat változott, csak minden más. :)

Elugrottam a kipufogóshoz időpontért, javíthatatlan optimistaként az új dobokkal a hátsóülésen. Alig 10 percet kellett várnom, mert éppen egy Alfa volt az emelőn. Régi-új Amore tag 33-asa, ha minden igaz, épp most regisztrál újra.

Maga a szerviz nem tartott tovább, mint a vigyorgásom a hörgő boxertől. Amikor beültem, és végre elfordítottam a kulcsot, hirtelen nem tudtam mire vélni a történéseket. Az első gondolatom az volt, hogy milyen szép hangú autó indult be a szomszéd utcában. :) Amilyen hangosak voltak a régi dobok, annyira civilizáltak az újak. Több motorhang van, mint kipufogó, selymes, mesés, isteni... imádom. Hazafelé épp útbaesett a déli elkerülő. 20 kilométernyi kerülő igazán belefér egy másfél kilométeres úton... Mit mondjak, fordulaton így is istenien szól, ráadásul érzésre sokkal felszabadultabban pörög fel. Mégis utazóautó ez, csak annyi kellett hozzá, hogy ne legyek hallássérült 90-nél. :)

Napi horrornak feltolok két képet a régi hátsódobról. Szigorúan 18+.