Blog >> első

A teendőlistámon több tétel csak az első lökhárító leszedésével válhat elvégezetté.
Ezek a következők:
- jobb első lámpa mozgás
- hidegindításnál rezgés elöl a jobb oldalon
- a bal középső radar fej becsúszása
- a kürt csatlakozójának kontakt hibája
Tehát belevágtam az első lökhárító leszedésének.
A leszedés:
- A zárhídon levő 4 db M6-os torx fejű csavar kiszedése (1. kép).
- A haspáncél lökhárítót is rögzítő csavarjainak kiszedése: 3 db lemezcsavar. Középen 2 db M8-as TX fejű csavar, ettől kijjebb 2 db M6-os TX fejű csavar (2. kép).
- A kerekek előtt a lökhárító szélein 2 db M6-os TX fejű csavar kihajtása (3. kép).
- A doblemezek leszedése a lökhárítóról. Oldalanként 2-2 db lemezcsavar (4. kép).
- Ugyanitt felül az egy-egy darab hlf. lemezcsavar kitekerése, melyek a lökhárító széleinek tetejét rögzítik (4. kép).
- A lökhárító széleinek lefejtése a sárvédőkről: A kerék felől óvatosan húzni (rángatni) kifele a lökhárítót, egy kissé felfele feszítve kiakasztani a patentokból (5. kép).
A kettő közé nem ildomos semmit betenni, különben a fényezés bánhatja!!!
Oldalanként 4 db patent (8-9. kép), elöl 1-1 db - patent van (6-7. kép).
- A lökhárító leemelése az autóról: A motortér záron át kell emelni a lökhárítót, majd azt óvatosan előrefele leemelni, majd rátenni egy rongyra, ruhára.
- A villamos csatlakozók megbontása (ködlámpa, radar).
- Ha van xenon, akkor a vízcsatlakozások szétszedése.
A hibák elhárítása:
- A jobbos lámpám alsó fülénél nem volt csavar (azért rezgett), amit pótoltam.
- A radar fejének házát vissza hegesztettem a lökhárítóhoz.
- Energiaelnyelők műanyag házukba ragasztása Loctite 595-tel.
- Armafelx darab ragasztása a haspáncél és a légszűrőház érintkezéséhez.
- Armaflex darabkák ragasztása a haspáncél és a lökhárító alsó sikjának találkozásához.
A felrakás: A leszedéssel ellentétes sorrendben.
A lökhárító leszedésekor néhány részen elég bizarr látvány fogadott. Sok helyen felütötte a fejét a rozsda, és itt-ott festékhiány volt tapasztalható. Ezek felszámolását a további blogjaimban olvashatod!

>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2012-03-13

Beszerelésre kerültek az új első rugók (a régiek tavaly ősszel rövidebbre lettek vágva, az egyik rugó eltörésének okán, de nem volt túl jó ötlet).
Sokkal érezhetőbb a kanyarstabilitás, és kevésbé bólogat az autó.
Természetesen Zoli és rugórepítő Tomi keze műve

Amikor megvásároltam az autót elkövettem egy hibát. Az autónak mindene megvolt, kivéve a Code kártyáit. Tudtam, hogy ez fontos tétel, de jóhiszemű voltam és a kereskedő a kártyák meglétéről való kérdésemre, megnyugtató "igen, bent van a kesztűtartóban" választ kaptam, melyet sajnos nem ellenőriztem le.
Azon a hétvégén öt használt Alfát néztem és mindegyikben benne volt. Nem hittem volna, hogy ilyen "gazdás" autónak pont hiányzik!
Hibáztam!
A hiányt csak itthon vettem észre!
A kártyák pótlása, megközelítőleg 30k Ft lett volna a márkakereskedésekben.
A kereskedőről kérésem lepergett, ő csak az hajtogatta, hogy használt autót vettem és higgyem el, hogy ő sem a Code kártyákkal kártyázik esténként.
Csak akkor azt nem értem, miért mondták, hogy benne van a kocsiban... Ha tudom, alkudok!
Mindegy!
Más oldalról közelítettem meg a problémát!
Felkutattam az autó első gazdáját, egy holland úriembert. Megtaláltam az e-mail címét és írtam neki egy levelet. Hollandul (Köszönet érte: Google fordító :)) A levélre azonnal válaszolt és biztosított affelől, hogy mindent megtesz a kártyák felderítése érdekében!
Így is lett, megtalálta a kártyákat! Úgyhogy Happy End a történet!
Eközben a levélváltások során összebarátkoztunk, és megtudtam néhány fontos dolgot az autóról is! A 159-et cége lízingelte, s mikor lejárt a szerződés lecserélték. Természetesen Alfára. Egy Giuliettára!
Egy igazi úriembert ismertem meg személyében! Ez úton is sok egészséget és örömteli km-t kívánok neki innen Magyarországról!

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-12-20

Kicseréltettem az első fékeket. Az alapanyag már nagyrészt megvolt, még egy flakon Ferrodo fékolaj és 2 fékcső jött hozzá, plusz munkadíj.
Sajnos nem csak az egyik, hanem mindkét tárcsa belső oldala félre volt kopva. Nem tudom mi lehetett az oka. Elvben most jó lesz. Komolyan még nem tudtam kipróbálni.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-12-05

legutóbbi olajcsere és futómű reparálás alkalmával észrevettük, hogy a bal első féktárcsa felső fele csúnyán vállas. Olyan mintha a fékbetét levált vagy eltört volna párezer Km-rel ezelőtt. Úgy döntöttem kicsrélem. Hosszas nézelődés után egy barátom tudott "normál" árban beszerezni Brembo Max tárcsákat, betétestül. Ez fog felkerülni hamarosan.

>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2011-11-07

No végre elérkezett a nap, amikor megújult az első futómű is.
Az alkatrészek már jó ideje arra vártak, hogy bekerüljenek, de hol Zé. mester, hol én nem értem rá.
Végül nekiestünk.
Sok nehézség nem volt, csak a szokásos szívatások...
Most pl a bal első rugóból volt letörve egy darab, hirtelen jobb megoldás nem volt, mint levágni egyformára a rugókat, kb 2cm-vel lett rövidebb.
Ezt az új gátlókkal észre sem venni, a régik erősen nem voltak jók semmire...
Ezután a toronyszilent rögzítőcsavarja gondolta azt, hogy ha már a
hőn szeretett kedves előző szerelő, aki biztosan csuklott eleget meghúzta egy párzsor légkulccsal, akkor most ő inkább már nem nyúlik tovább, és a 8*1,25ös menetet nem nyújtja tovább 8*2 fölé, hanem inkább megszakad...
Hát igen az ilyen utolsó csavaros dolgok, újra lehetett kivenni, meg összetekerni, szernecsémre Zolinak volt elfekvőben másik, úgyhogy viszonylag hamar megoldódott a probléma.
Más nehézség nem volt.
Elöl...
Feltettem a téli felniket, ha már úgyis leveszem az elsőket, akkor legyen mind a négy, és akkor már a télik mehetnek a helyükre.
Hát a bal hátsó konkrétan úgy megszorult, hogy a csavar feje megszűnt létezni 17es méretben.
Jó kis csavar az ilyen, csak egy picit betett így.
A tetején van egy kis dugó, ha az kiesik, akkor jól látszik, hogy a csavarfej közepe üreges...
Nem kis harc árán lejött a csavar, és már ment is a helyére a másik.
Érdekes, hogy meg voltak kenve a csavarok mégis csak egy cca 120-130 cm hosszú zártszelvény segítségével sikerült leszednem az összeset.
Próbakör.
Úúúúú öcccsééém, nem is tudtam, hogy ilyen jó futóműve van a 166osnak, eddig én csak egy tőkesúly nélkül dölöngélő hajóban ültem...
Na azért óvatosságra intett a dolog, hogy a kisebb felniken a nem 1 éves gumik nem nagyon tapadtak meg kigyorsításkor.
Eleinte csúsztam is fékezéskor, de pár km után most már sokkal jobb a tapadás.
Lustaságát veszítette a gépezet, amikor "leesett az egér farkincája"...

>> AutóápolásFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-07-24

2011.07.23-án 5 napi munka után kész lett az autó.
Javításra szorultak a küszöb spoilerek, mert letört belőlük egy-egy darab hátulról, és már kezdtek leválni. Kipótolták a hiányzó darabokat és lefényezték az egészet.
Az első lökös kettérepedt alul hála egy padkának, így azt is meghegesztették és kapott egy teli fényt.
A tetősínek elég csúnyán elkezdtek kopni, így lefényezték mind a kettőt.
A csomagtartó jobb teleszkópja teljesen kijött a helyéről, így azt vissza kellett hegeszteni.
A bal hátsó ajtón lévő meghúzást sajnos polírral nem tudták kiszedni, ugyan halványodott, de nem tűnt el teljesen, így az ajtót telibe kell fényezni.

>> SzervizJanka 2.0 // Alfa 156 2.0 Selespeed // 2011-04-13

Amik cserélve lettek:

Vezérmű szíj + görgők 1*
+ Balansztszíj + görgő
Termosztát 1*
Felső első lengőkarok 1*
Olaj + szűrők 6*
Fékbetéték 3*
Féktárcsák 1*
Önindító bendix 1*
Gyertyák 1*
Szelepfedéltömítés 1*
Akkumlátor 1*
Izzók ...
Kipufogó flexi rész 1*
Nyári gumik 1*
Ablaktörlők 1*
Selespeed hidr.olaj 1*
Alfa Romeo embléma 1*
a pajzsba
Kuplung
Selespeed nyomástartó gömb
2 első alsó lengőkar

>> Eseménybizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2011-01-28

Első hosszabb út előtt tankolás, szinte teljesen üres volt már. Tankolásnál para nehogy benzint töltsek bele megszokásból. A pisztoly nagyon enyhén ferdén, nem függőlegesen tettem be. Ott állok mellette, mert 146-osnál a legtöbb kútnál hamarabb megáll és őjból be kell akasztani a "ravaszt". 56l, 57l, 58l, fröccs,fröccs, mire észbe kapok és eldöntöm mit csináljak szerencsére megállt, de fél liter kifolyt a kocsira...
Út közben állandóan trutyis lett a szélvédő, mert előtte hó/eső volt. Ablakmosó többször kiakadt és jött egyfolytában az áldás. Persze az utasoldalon nem jön a folyadék és persze nem működik a kifogyás jelzője (ugye alfáról van szó). Benzinkútnál kiderült, hogy valszeg amit nem állt le az ablakmosó, mert az egyik lámpánál kiakadt a mosó. Vettem ablakmosót, de nem találtam hova kell betölteni :) Kézikönyv persze otthon, mert még olvasom. Miután nem találtam meg, mentem még 30 km és amikor már nem láttam semmit megálltam lesz, ami lesz alapon. Cigi és tescobull végére nagy nehezen megleltem, minek elrejteni a borítás alá? És azt is megtqanultam, hogy kell venni tölcsért, mert iszonyat pici a nyílás és nagyon pici lyukon jön vissza a levegő, ami szétfröcsköli a löttyöt.
Szóval kalandos volt az első nem autópályás utam :) De az út többi része csodás volt!

>> Tuning és extraNorby // Alfa 159 1,9 JTD 8v // 2010-12-20

Látom sokan panaszkodnak, hogy nincs elég blog bejegyzés és nehezen jutnak információhoz a típusról.

Én is csatlakozom a blogosokhoz.

1 éve használom a gépet.
A tervek szerint fekete, distuctiv 150hp kerestem, de nem az lett. Most még nem is bánom ;-)
Megvételkor:
3 éves,67000Km 1,9 JTDm 8V from Belgium, köszönhetően Marcipán kollégának.
Igaz hogy csak 120Le, de nem volt rossz (1,6-os Stilo után) elsőre.
Megvételkor már feltünt, hogy nem melegedett fel a víz megfelelően. Olajcsere, szűrők, thermosztát Kb 40 000 HUF és minden rendben is.
Azóta 100.000 km van benne (99 400) és nem volt probléma.95 000-nél újabb olajcsre Mostanában a ball első futúműtől jönnek fura nyekergések. Valószínű lengőkar gumiszilent kopás.
2009.11.27.
Megvételkor kapott egy tuningboxot :Küberl V-CR tuningdoboz (Common Rail - Közös nyomócsöves) diesel gépjárművekhe (power tuning) (120 000HUF )
Így azért kellemesen lahet vele autókázni és kb fél L-el kevesebb a fogyasztás is.
2009.11.30
Majd xenon (20 000HUF)
2009.12.15
Ülésfűtés (45 000 szerelve)
2010.03.25
Mivel téli gumival vette és 16' kerekekkel, nyárra szereztem 18' felniket 235/45 gumikkal (130 000).
2010,04.20
Ezt követően egy multimédiás fejegység került beszerzésre( 90 000 HUF), aminek a végleges beszerelése még folyamatban van. A napokban szereztem hozzá tolatókamerát,tv antennát és beépítőkeretet (40 000). A beépítőkeret nem tökéletes, még alakítani kell rajta. Ez az egyik ok amiért nincs berakva. A másik az, hogy belémjöttek és a hátsó lökhárítóhoz most jöttek meg a kellékek(tolatóradar stb.) és a 2 együtt csinálom meg.


Tervben van még:

Tavasszal egy ültetés és egy küszöb garnitúra.


Röviden ennyi a történetünk.

A fóliázást majdnem elfelejtettem. Elsőkön a leghalványabb, a többin közeopes sötétségű. 20 eFt