Blog >> első

>> EgyébZozoeusz // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2013-08-22

Ciao!
Első sorban örülök, hogy Alfa tulajdonos lettem, és hogy ennek a nagyszerű közösségnek tagja lehetek.

Szeretném néhány sorban leírni hogyan találtam rá életem első autójára, Alfájára :)
Ez valahogy úgy kezdődött hogy úgy nézett ki lesz lehetőségem egy régi Ladát megvennem majd aztán az nem jött össze szerencsére :)
Majd minden féle autó márkát elkezdtünk édesapámmal nézegetni, hiszen ő jobban tapasztalt ebben a témában mint én, és mivel ő most a 26. autó tulajdonosa.

Aztán elég sokszor akadt utunkba nagyon sok Alfa és egyre jobban megfogott minket a márka és az a szívvel lélekkel épített csodái az olasz autógyáraknak. Ki is néztünk egy ugyan ilyen Alfá-t de a végén egy nappal a másik el hozatala előtt akadtunk erre a "Selespeed"-re. Pontosabban édesapám jegyezte meg hogy " hát nézzünk már még szét sosem lehet tudni" így tovább böngészte ő is a világhálót. Majd egyszer csak rá talált erre az autóra, felhívtuk az eladót aki 10 perccel az előtt rakta fel a hirdetést, és már le is beszéltük vele a üzletet.

Másnap már mentünk is az autóért. Körbenéztük, próbálgattuk és megfelelőnek találtuk és elfogadhatónak a hibáival együtt. Teszem hozzá nem motorikus hibákról van szó és nem rozsdásodó küszöbökről. Hanem jó néhány karcolás, és egy kis benyomásról a bal hátulján, de ettől eltekintve igen ígéretesnek nézett ki. Hát akitől elhoztuk annál az embernél szegény kocsi olyan koszban és retekben volt hogy az valami hihetetlen. Haza fele gyönyörűen viselkedett az autó és semmi perc alatt végezte a dolgát kamionok előzgetése közben. Én pedig igyekeztem utolérni a Lacetti-vel édesapámat aki pedig az Alfát vezette haza fele :-)

Miután egyben és sikeresen haza értünk vele, neki estünk az 1. felvonásnak az első takarításnak. Majd ezt még 2 napi vikszolás takarítás követte természetesen kívül-belül. A takarítás és egy kis autó kozmetikai cuccok csodákra képesek, onnantól kezdve úgy nézett ki az autó -ahogy a képen is látható- mintha a gyárból gurult volna ki.

Most pedig a rendbetételre vár, műszakira való felkészítésre és a műszaki vizsgára.
Néhány alapvető dolog amit cserélni kell:
- Vezérműszíj, feszgörgők, ékszíj.
- Motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő, hűtővíz, váltóolaj.

Sajnos a futómű is felújításra szorul, a két első-felső lengőkar cserés és ki tudja mi más még azon a környéken :/

De ezeken kívül nagyon, egyben van az autó és szépen jár. :)
Amennyivel elhoztuk : 69900 Km
Ami egyáltalán nem mondható soknak :) Szerencsénkre :)

Szóval nagyon örülök ennek az Alfá-nak és nagyon bízok is benne. Mindig is féltünk kicsit az olasz autóktól, de beláttuk hogy nagyon kár volt, mert elég nehéz manapság ilyen minőségi és megbízható, erős autókat találni. :)

Végszóként pedig csak ennyit mondanék : "Cuore Sportivo" :-)

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-08-10

Az első embléma is megérett a cserére. Igazából még csak a lakk töredezett össze rajta, de már nem volt szép. AlfaCity-ben vettem egy sima jelet Ofi-tól, azzal a szándékkal, hogy megpróbálom kicserélni a csak a jelet. De sajnos a 156-147-... jele nem kompatibilis, mert a "ház" maga is domború, és a jel csak egy sima vékony fémlap. Ebay-en taléltam, fogok is rendelni aztán majd meglátjuk. Addig is becseréléssel rendeltem egy komplett emblémát. Siófokon vettem át Ofi-tól.
Így ismét teljes fényében pompázik.

>> SzervizBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2013-07-11

Sajnos egy évet sem bírt ki az első stabilizátor pálcám jobb oldalt...elkezdett kopogni.
Most találtam a neten egy nagyon jó üzletet ahol jó minőségű alkatrészek vannak 40%-os kedvezménnyel, tegnap meg is érkezet a névre szóló alkatrész (TRW) úgyhogy hétvégn be is szerelem :)
Rendeltem még felső lengőkar szilenteket is (Moog) meg légszűrőt....ha már postaköltséget fizetek :) meg úgyis kellenek hamarosan.

>> SzervizBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2013-06-29

Többen kértétek tőlem ,ezért összefoglalom röviden a fő lépéseket az első stabilizátor rúd szilent cseréről (Alfa 156 1,9 JTD ->1999) ez tényleg csak a lényeg…a komplett cseréről több oldalt lehetne írni 
Tehát az egyre jobban erősödő kopogó hang miatt elszántam magam hogy kicseréljem a szilenteket.
Fő lépések:
- Szerelőaknára parkolva megemeljük az autó elejét bal és jobboldalt (kibakoljuk a kocsit természetesen ahogy azt kell)
- Mindkét oldalt levesszük az első kerekeket, majd kikötjük a stabilizátor rúdat (stabilizátor pálcáknál az alsó gömbfejnél a 17-es fejű csavart, imbusz kulccsal ellentartva nehogy elforogjon)
- Mindkét oldalt leengedtem a komplett futóművet úgy ,hogy a toronynál letekertem a 4 db 17-es fejű anyát
- Célszerű (nem kötelező)a külső kormányösszekötő gömbfejeket is kikötni hogy ne feszüljenek (ehhez gömbfej kiugrasztó célszerszám szükséges)
- Stabilizátor rúd szilent tartó bilincsekből kitekerjük a 13-as fejű csavarokat (2-2 db)
- Ezután jöhet a munka java  a bölcső leengedés, enélkül meg se próbáljátok kivenni a stab. rúdat !
- A bölcsőt mindkét oldalon 3-3 db csavar fogja a kocsi hátsó része felöli oldalon illetve 1-1 db a szélén .
Tehát 1-1 db szélső hosszú csavarok (18-as fejű) 2-2- db 18-as fejű csavar illetve 1-1 db 15-öes fejű csavar. Ezeket mind ki kell venni úgy hogy közben a bölcső alá emelőt teszünk és szép lassan engedjük le…ami még útban volt nekem az a kipufogó feletti lemez borítás…ezt 13-as fejű csavarok fogják ezt is leszereltem.
Nekem a kormánymű miatt nem sokat jött lefelé a bölcső ezért kitekertem a két hosszú 21-es fejű csavart is ami a kormányművet a bölcsőhöz rögzíti. Ezt nagyon óvatosan kell mert az alumíniumból recsegve –ropogva jön ki  persze szétszerelés előtt minden csavart be kell fújni csavarlazítóval.

- A bölcső kb. 8-10 cm-t mozdul lefelé ha minden csavart kivettünk…ez elég lesz ahhoz hogy a stabilizátor rúdat hátrafelé (kicsit ferdén , óvatosan kiemelve) ki tudjuk venni. Talán ez a legnehezebb része a dolognak mert mindig elakad valamiben  de azért így már ki lehet venni.
- Ha már kint van a stabilizátor rúd akkor a bilincseket kell szétszedni….ezek össze vannak gyárilag szegecselve , mi az egyik szegecset szétfúrtuk (marófejjel) úgy hogy a menet ne sérüljön meg, ezután a bilincset szét lehet hajtani és akkor már cserélhető a szilent.
- Mielőtt az új szilenteket (Birth – gyárilag is ilyen volt benne) rászereltem , lefestettem a stab. rúdat…kicsit le volt kopva már a festék róla a szilentek helyén.
- Ha fenn vannak az új szilentek a stab. rúdon akkor mehet vissza a helyére (ez is kicsit nehézkes) összeszerelés fordított sorrendben a bölcsőt ugyanúgy emelővel visszailleszteni és a csavarokat sorban visszarakni (két szélsővel kezdtem)…csak akkor húztam meg teljesen a csavarokat amikor már minden a helyén volt. Érdekes hogy összerakni könnyebb volt mint szétszerelni 

- A stabilizátor szilenteket tartó bilincsek csavarjait a legvégén húztam meg amikor már fenn voltak a kerekek és az autó súlya is rajta volt a futóművön. (így van megfelelően előfeszítve a stab. rúd)
- EREDMÉNY: megszűnt a kopogás és egy szuper stabil halk futómű  szóval megérte a sok munka. Kb. 5-6 órát vett igénybe, de legközelebb gyorsabban menne  bízom benne hogy ezek az új szilentek is kibírnak legalább 13 évet mint az előzők.

- Megjegyzem hogy a kopogó hang miatt a legtöbb szerelő nekem már lengécsillapítót ,kormányművet , kormányösszekötő rúdat/gömbfejet stb. akart cseréltetni pedig azoknak semmi bajuk. Ezért csinálom inkább jómagam, megint jó sok pénz maradt a zsebemben mert magamtól nem kértem munkadíjat :)

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-03-02

Ma nekiláttam és kicseréltem az első féktárcsákat és a fékbetéteket. Megnéztem az első kerékagyak holtjátékát: 0.015 mm. A mérés nem volt egyszerű, mert az indikátor óra állvány állandóan elmozdult, hiába az erős mágnestalp ha kevés a vas a futóműben. Így hát a csonkállványra még oda is drótoztam hogy fix legyen. Az pont a fele a megengedettnek, úgyhogy örültem neki. A féknyerget és a nyereg állványt le drótkorongoztam, majd cink spray-vel lefújtam. Pont olyan színe lett mint az ATE tárcsák bevonatának. A drótkorongos tisztítás után láthatóak lettek a feliratok. Ekkor vettem észre hogy a teljes fékszerkezetem ATE gyártmány. Textar fékbetétek kerültek bele, a nyereg csúszkát Textar csúszka zsírral kentem be. Lecseréltem a fékfolyadékot is, Ferodo racing high performance 5.1-es került bele. A következő a kipufogó lesz. Majd a hátsó fék csere is tervbe van véve.

>> Szerviztipoatti // Alfa GT 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2013-01-23

Első fékbetétek cseréje, TEXTAR betétek kerültek fel. Ezek állítólag kevésbé hajlamosak a későbbiekben csikorogni. Cserélve lettek az első helyzetjelzők is, szép fehér fényű izzókkal.

Hogy hol?

MÉTA autó szerviz, XVIII. Méta u. AJÁNLOTT!!!

Fentiek után ettünk egy qvvajó hambit. Ez azonban érdeklődés hiányában nem kerül ismertetésre. :)

>> SzervizZizu145 // Alfa 145 1.4 8V Boxer // 2012-10-11

178.140 Km óra állás a vételkor

Castrol Magnetic 10w-40 4L, Olajszűrő, Légszűrő csere

>> SzervizBalumester // Alfa 166 2.4 JTD // 2012-07-20

Bevittem a szerelőmhöz átnézetni, első lengéscsillapítók, rugók, felső lengőkarok, olajcsere, szűrőcserék, kézifék bovden csere

>> EseményGábor79 // Alfa 159 1,9 SW, 150LE, Automata // 2012-06-30

Nos, néhány kép a jobb első sárvédőről.
Első kettő: ahogy elhoztuk
Második kettő: egy kis kézi javítást követően... így talán nem annyira feltűnő, persze cserélni kell majd... ja, és sárvédőt kaptam hozzá :-)

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2012-05-05

A héten végre túl lettem a két első sárvédő rozsdásodó alsó peremének a javításán. Ami a gyárilag nem a helyére felragasztott védőfólia hiánya miatt következett be. A találkozókon néztem a többiek vasát, akinek a helyére sikerült a fóliát felrakni annak megvédte a küszöböt az idő vas fogának a nyomától. Kiszerelésre került a belső kerékdob, de alatta korróziónak nyoma sincs így ott kapott alvázvédőt, kívül pedig rozsdátlanítás, festés, lakkozás + felszerelésre került 2db gyári első sárvédő gumi, ami tavaly óta pihent a garázsban a polcon. Ezután már nem keni össze az oldalát a legkisebb szemerkélő esőben sem + télen a sós latyak nem a fém sárvédőre rakodik hanem a gumira. A 7. képen jól látszik hogy nem lóg ki a kaszniból így a vas karakterén nem változtat. Szerintem több a haszna mint amennyit esetleg módosít az összképen, de ez is gyári kiegészítő tehát ALFA így csak jó lehet :-) Már tavaly ősz óta húztam, halasztottam mert nem akartam megválni szeretett vasamtól egy napra sem, de győzött a józan ész: Hé Koma tovább nem húzhatod ha igazán szereted. Már pedig imádom még midig:-)